De kleppen van mijn motor zijn ondertussen geregeld.
Maar nu een vraagje; ik heb nieuwe dichtingen gehaald -> groen van kleur met aan één zijde een opdruk.
Hebben deze dichtingen een richting, ik bedoel daarmee moet de opdruk aan de kleppenzijde zitten of aan de motorzijde
Mvg
Porscheke
30 aug 2007 9:50
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
Ze passen maar op 1 manier.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
30 aug 2007 10:03
porscheke
OEPS
30 aug 2007 10:19
Double G
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Ik heb ze zelf dinsdag nog vervangen na het kleppenstellen, en ze passen idd maar op 1 manier. Zorg er wel voor dat de oppervlakten van de kop en de klepdeksels schoon zijn . Anders kunnen ze gaan lekken.
Begrijp alleen niet dat de moeren niet harder dan 8Nm mogen aangetrokken worden ?
8Nm is echt niet erg vast, kans op lekken is dan toch groot
30 aug 2007 11:17
mayonaise
teveel nm's en de pakking trekt kapot
niet vergeten nieuwe ringetjes en locknuts te gebruiken, das echt niet overbodig als je hem lekvrij wil krijgen
ook eens je klepdeksel op vlakheid controleren
kun je met glazen plaat doen
indien niet vlak, op een beltsander kun je die hervlakken
als alles faalt : sillicone pakkingen, zijn herbruikbaar, dikker en werken goed
wel met nog minder nm's vast zetten dan de normale papieren pakkingen of je molt ze eveneens
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum