Auteur |
Bericht |
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Helicoils
Vraagje over helicoils, als ik deze plaats, mag je dan de originele tapeinden hergebruiken of moet je nieuwe plaatsen? Als de draad nog goed is natuurlijk
|
04 sep 2007 17:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Is het niet verstandiger om de tap (draad) einden te vervangen - deze zijn aan 'stress' onderhevig geweest
|
04 sep 2007 17:50 |
|
|
cabrio wim
|
Ik zou ze zeker vervangen.
|
04 sep 2007 17:54 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Tuurlijk de draadeinden vervangen. Zoals Olaf al schrijft hebben die het aardig te verduren gehad en uiteindelijk zijn het de kosten nu ook weer niet om er nieuwe in te zetten.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
04 sep 2007 22:43 |
|
|
mayonaise
|
over welke tapeinden spreken we eigenlijk??
die van de bak? die voor de cyllinders/koppen??
als het echt goed moet, zou ik geen helicoils monteren, maar timeserts, die zijn mechanisch veel steviger, zeker in een magnesium blok
nu , ivm de tapeinden
als je over die van de koppen/cyllinders spreekt, vervangen, dilivars , die hebben dan ook meteen een betere hitte expansie die gelijk is aan het alu van de cyllinders, zodat ze minder op spanning komen te staan
wel niet goedkoop
voor bv de tapeinden van de versnellings bak of de motor mount
als de draad goed is, zou ik ze hermonteren, met timeserts zullen ze wel blijven ziteen...
|
04 sep 2007 23:53 |
|
|
Ome Sander
|
Zijn timeserts hetzelfde als casesavers?
Dus gewoon draadbusjes met binnen en buiten metrische draad?
Of is dit nog een andere oplossing?
|
05 sep 2007 0:17 |
|
|
mayonaise
|
gelijkaardig, maar niet gelijk
kheb geen ervaring met casesavers, schijnt iets andere buitendraad te zijn of zo, sommigen zeggen dat ze nog iets beter zijn qua materiaal
maar allebei stukken beter dan helicoils
|
05 sep 2007 0:43 |
|
|
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Het betreft de cilindertapeinden, ik ga ze vervangen door 993, dit zou goed moeten zijn volgens Peter. Toch eens bevragen over die casesavers en helicoils, ken zelf het verschil niet, misschien heb jij wat uitleg en evt foto's over de verschillen?
|
05 sep 2007 14:44 |
|
|
mayonaise
|
helicoils zijn een soort draad
timeserts en ook casesavers, zijn inserts, busjes , die (de uitgeboorde) defecte gaten worden gezet
de helicoils zijn bijlange zo sterk niet als de inserts
|
05 sep 2007 16:58 |
|
|
Ome Sander
|
Ok, duidelijk antwoord. Ik maak zelf weleens gebruik van case-savers in kevermotoren, die hebben dan aan de buitenzijde M12 metrisch fijne draad, en binnenin M8 draad.
Helicoils ben ik ook niet zo'n fan van. Had er pas weer 1 om een bougie hangen, toen ik deze ging verwisselen...
|
05 sep 2007 17:26 |
|
|