Auteur |
Bericht |
henkdevries
|
koppeling vervangen ?
mede porsche fanaten , een vriend van mij heeft een carrera 3.2 van 1986 ( 915 versnellingsbak ) Nu is de koppeling versleten en willen wij deze vervangen zelf . Moet hiervoor de motor uit de auto of is het mogelijk om de bak alleen los te splitsen van de motor ? Volgens mij moet de motor eruit maar weet het niet 100 % zeker , zo ja kan iemand vertellen hoeveel uur werk dit ongeveer is om deze reparatie uit te voeren ?
|
02 okt 2004 21:25 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ja, motor en bak moeten eruit. Hoelang je er over doet is afhankelijk van of alles een beetje makkelijk los gaat [vaak niet dus] Maar reken er op dat je wel een aantal uurtjes zoet bent.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
02 okt 2004 23:20 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Het is ongeveer 5 uur werk als alles meezit. Je moet het dan wel vaker gedaan hebben en alle gereedschap tot je beschikking hebben om het snel uit te voeren. Meestal ben je er langer mee bezig. Meestal doe je ook meer dan alleen een koppeling.
Wil je meer info over hoe en wat : 0521-511 268
Groeten, Erwin.
|
02 okt 2004 23:32 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Een volledige beschrijving van het vervangen van de koppeling vind je terug op de cd van Taris.
Hun website WAS http://www.taris.de.vu.
Blijkbaar werkt deze link niet meer, dus ik vraag me af of zij nog bestaan. Zij hadden voor een aantal auto's een reparaturanleitung, waaronder voor Porsches van 1975 tot 1988.
Een must have voor de DIY onder ons.
Hier is er nog eentje te koop:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7924092477
Suc6
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
03 okt 2004 8:14 |
|
|
henkdevries
|
oke hartelijk bedankt voor de reactie`s , We gaan het binnenkort doen , vraag mij alleen af of ik ook de bak moet verwijderen gelijk met de motor of kan ik deze splitten zodat die op de auto blijft ?
|
03 okt 2004 12:26 |
|
|
Richard
|
Lees net over de cd-rom In deze cd-rom ben ik ook wel geintereseerd , is hier iemand die tegen vergoeding een copie kan maken van onderstaande cd-rom ? zie onder .
http://www.taris-ag.de/shop/pd-11538876 ... tegoryId=9
|
03 okt 2004 13:39 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Aha,
Nieuwe website dus.
http://www.taris-ag.de
Zij kopiëren hem toch voor je ad 19.90 euro.
PS Kevin-GT gaat niet zo gelukkig zijn met je avatar, denk ik.
Nu weer wel dus.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
Laatst bijgewerkt door Lou op 03 okt 2004 15:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 okt 2004 14:33 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Lekker veel info op die Taris site, NOT!
Maar wat is het eigenlijk, een verzameling ingescande boeken/plaatjes ofzo?
Of een volwaardige handleiding?
Als ik kijk hoe ze Citroën spellen heb ik er wat minder vertrouwen in.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
03 okt 2004 15:08 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Je moet de bak samen met de motor uitbouwen, daarna kan je de versnellingsbak van de motor afhalen.
Als je dit nog niet eerder gedaan hebt, wens ik je veeeeeeeel suc6.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
03 okt 2004 15:17 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
....ofwel.....misschien toch maar laten doen???
|
03 okt 2004 15:50 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Koppeling vervangen
Beste Henk,
Ik heb onlangs de koppeling van mijn 911 vervangen.
Zelfs zonder brug is het (goed) te doen.
Volgens een artikel op een Amerikaanse site moest ik de motor en bak separaat uitbouwen. NIET doen dus.
Motor en bak in een keer uitbouwen, ik heb hiervoor een steun laten lassen voor montage in mijn krik (i.p.v. dat kleine schoteltje).
TIP: vervang gelijk de gaffel voor het druklager, deze breken nog wel eens en het zou zonde zijn als jouw motor er later nog eens uit zou moeten.
Tot slot, ik heb digitale versies van originele werkplaatshandboeken.
Heb je vragen, mailto: nine-eleven@xs4all.nl
Succes, Marcel
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
05 okt 2004 21:50 |
|
|
henkdevries
|
ik ga het komende week doen , heb een 2 kolloms hefbrug dus zal wel lukken , bedankt voor je tip over de gaffel !
|
05 okt 2004 23:19 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Misschien al bekend misschien niet,maar bij deze:
www.sportwagen-club.de
Kijk daar eens bij Technik op de bovenste balk,
er zal een wereld opengaan .
Hier staat precies beschreven hoe je eea uitbouwt en loskoppelt.
Succes en zeker voor de 1e keer
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
06 okt 2004 10:44 |
|
|