"Goedkoop reviseren" zal je in later stadium opbreken denk ik, oliepomp is het "hart" van de motor en deze produceerd op een gegeven moment te weinig druk om de vaak "gesleten" drijfstanglagers te kunnen voorzien van voldoende olie.
De lagerspeling wordt groter waardoor deze een grotere oliefilm krijgen en dus meer olie nodig hebben om voldoende te kunnen smeren.
Resultaat is warmteontwikkeling wat de olie ontdoet van zijn smerende werking.
Porschekwaal is dan ook dat het drijfstanglager van de 3e cilinder er spontaan uitloopt.
Dit is het lager die als laatste smering krijgt.
Klepgeleiders opmeten is ook geen overbodige luxe, met name de uitlaatkant, ingeslagen klepzittingen, pistonpenbus slijtage zuiger/cilinder tolerantie opmeten, distrubutiekettingen slijtage etc.
Succes met je keuze.
Hierbij een recentelijke SC revisie;
http://www.porschespecialist.nl/fotoalbum_projecten.php?album=Revisie%20911%20SC%201981