stalen of dilavar tapeinden plaatsen ? (voor de kenners)
Ik ben bezig aan de revisie van mijn 3.0 sc motor. Ik had 2 tapeinden die afgebroken zijn. Die wil ik nu vervangen.
Er zijn echter 2 modellen. De stalen en de dilavar tapeinden. De tapeinden aan de uitlaatzijde braken wel eens af, zoals bij de mijne het geval is. Daarom heeft Porsche de dilavar tapeinden ontwikkeld. De divalars kosten echter 28 euro excl btw. De stalen slechts 8 euro.
Zou ik alle uitlaattapeinden nu vervangen ? (Dit zou ik toch willen doen)
Kan ik stalen exemplaren gebruiken. Ze zullen misschien terug afbreken, maar het betreft een motor van 27 jaar oud. Als de stalen exemplaren het nog eens 10 of 15 jaar kunnen uithouden, dan opteer ik voor de stalen.
Heeft een SC standaard (fabriek afgeleverd) dilavar tapeinden aan de uitlaatzijde of hadden ze toen zowel aan in als uitlaatzijde de stalen exemplaren ?
Wie kan me helpen ? Wie heeft er meer informatie ?