Auteur |
Bericht |
Dick
964 C2T
997 C2
|
Benzine in Canada en USA (Jeroen 914 ???)
Hallo allemaal,
Wie is er zo vaak in Canada geweest dat 'ie mij met zekerheid
kan vertellen of men daar ook Super 98 benzine kent??
Wel weet ik RON 91 t/m 95 ("Normaal" bij ons..).
Waarom? Ik ben al een tijdje bezig om evt. te emigreren naar Canada (al voor de moord op Van Gogh...) en de SC (204 pk) moet mee natuurlijk!
Echter, de SC loopt op Super 98.....
Wie weet iets??
Alvast bedankt,
Dick
|
17 nov 2004 11:07 |
|
|
John
Cayenne
|
Ook een typische vraag voor Allart.
onze Amerika deskundige.
|
17 nov 2004 11:11 |
|
|
hoek0201
|
Hoi Jeroen,
Ik heb begrepen dat de benzine hetzelfde is, alleen de manier waarop het octaan gehalte bepaald wordt is iets afwijkend. Verder heeft men ook daar brandstof met een hoger octaangehalte alleen moet je wat beter zoeken en je zou eventueel "general aviation" brandstof kunnen tanken, 100 LL, (geen aanrader denk ik, hoger octaan 100 met lood, FIJN!!).
Veel plezier,
Gr. Gerko
|
17 nov 2004 11:18 |
|
|
hoek0201
|
By the way, je sc mee? Heb je al geinformeeerd of dat mogelijk is want volgens mij zijn er een aantal technische voorwaarden waar je aan zou moeten voldoen afhankelijk van de leeftijd van de auto en/of district. Bijvb. smog/cat, verlichting, sideimpact bars etc. Het kan natuurlijk, maar misschien ben je beter af met een verkoop hier en een nieuwe daar, mocht je dat willen laat maar weten misschien kan ik je dan opweg helpen.
Gr.
Gerko
1978sc
|
17 nov 2004 11:22 |
|
|
Allart
996 C4S
|
Benzine in Noord Amerika wordt niet in RON gemeten, maar in " Octane". 98RON is 93 octane. Dat is in Canada niet zomaar overal verkrijgbaar. Sunoco heeft Ultra94 Octane, en zij zitten vrijwel overal. In sommige steden (Vancouver, Montreal) heeft Petro Canada ook 94Octane.
Pioneer heeft 93. Mobile heeft 93. Overigens schijnt Sunoco op sommige plaatsen ook 100Octane Race gas te vekopen. Dat zal zo rond de 106RON zitten...
Daarnaast kan je in vrijwel elk benzinestation kleine flesjes octane booster kopen. Daarmee kan je de benzine naar 93 Octane krijgen.
Waar in Canada ga je naar toe? Ik heb zelf twee keer in Toronto gewoond.
|
17 nov 2004 11:42 |
|
|
Allart
996 C4S
|
Even iets heel anders... Als je verhuist en je neemt drank mee in je verhuisboedel, zorg er dan voor dat die erg goed verstopt zijn en absoluut nergens genoemd worden op de papieren! Het importeren kost je een veelvoud van wat het je gekost heeft! (Overigens is alcohol schandalig duur in de meeste provinces).
Je auto hier verkopen en voor het zelfde geld een betere kopen in Canada is waarschijnlijk geen slecht idee. Nieuwe autos kosten tussen de 50% en 65% van nieuwe autos in Nederland.
Oh... en neem heel veel warme kleren mee (tenzij je naar Vancouver gaat, neem dan heel veel regenkleren mee).
|
17 nov 2004 11:48 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Hallo Allart,
Omgeving Toronto is de bedoeling...
Ik begrijp je bericht over de RON etc... 1 ding is me nog niet helemaal duidelijk:
Wel of niet makkelijk te verkrijgen?
Ander vraagje (nu ik toch een ex-Canadees mail...):
Hebben ze daar in Canada net als in de VS al dat soort gezeur met zij reflectie, minimale hoogte van de auto, smog toestanden etc. ??
Mijn SC verbaasd elk jaar weer het APK station met z'n lage CO waarde...
"dat die wagen zo goed loopt meneertje??" Zonder luchtpomp trouwens...
gr. en alvast bedankt voor de beantwoording..
Dick
|
17 nov 2004 13:21 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hey Dick,
Over Canada weet ik verdomd weinig...
Wat betreft SMOG controle. In sommige staten heb je behalve een meting van de CO uitstoot ook een zgn "visual inspection"
Als ze dan zien dat je SMOG onderdelen ontbreken nemen ze niet eens de moeite om je CO te meten en mag je (afgekeurd) weer naar huis. Of de CO nou goed is of niet...
Minimale rijhoogte geldt (voor zover ik weet) alleen voor fabrieks nieuwe auto's. Als de auto eenmaal afgeleverd is mag je verlagen wat je wil...
Denk dat het inderdaad handiger is om je auto hier te verkopen en in Canada een andere te kopen. Zoals Allard zegt zijn de auto's daar een stuk goedkoper. Voor het zelfde geld koop je dus een recentere auto met veel minder km's
Ik wil eventueel wel even wat mensen in de regio waar je naar toe wil opsnorren zodat je hen e.e.a. kan vragen
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
17 nov 2004 17:35 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Bedankt allemaal voor de tips!
Euh, als ik de SC nou toch mee krijg moet ik dus die duffe luchtpomp er weer op zetten....
Goh, tja, waar ligt dat ding ook alweer?...
Zal inmiddels omgesmolten zijn tot eco-aluminium o.i.d.
Schelen de prijzen daar echt zo enorm?
Ben echt verbaasd hierover.. Van de VS kan ik me dat voorstellen maar ik heb altijd gedacht dat Porsche in Canada wat minder te vinden was...
Goed, eerst nog maar eens verder nadenken dus...
Dick
|
18 nov 2004 10:08 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hey Dick,
Ik zei niet dat ie er weer op terug moest
Enige wat ik bedoelde te zeggen dat de smog-regulering (in iedergeval in de VS) van staat tot staat verschillen.
Probeer ook effe de forums van Rennlist en Pelicanparts. Daar zitten ook de nodige "Canucs".
Die kunnen je ook precies vertellen wat de huidige marktprijzen zijn
Er is online ongetwijfeld genoeg info te vinden. Kan me niet voorstellen dat de Canadese versie van de RWD/DMV niet op het net te vinden is.
gr.
Jeroen
| | | | Dick schreef: Bedankt allemaal voor de tips! Euh, als ik de SC nou toch mee krijg moet ik dus die duffe luchtpomp er weer op zetten.... Goh, tja, waar ligt dat ding ook alweer?... Zal inmiddels omgesmolten zijn tot eco-aluminium o.i.d. Schelen de prijzen daar echt zo enorm? Ben echt verbaasd hierover.. Van de VS kan ik me dat voorstellen maar ik heb altijd gedacht dat Porsche in Canada wat minder te vinden was... Goed, eerst nog maar eens verder nadenken dus... Dick | | | | |
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 nov 2004 16:30 |
|
|
Allart
996 C4S
|
Ook kan je veel vinden op www.6speedonline.com en www.funcarsonline.com
Ook is er veel te vinden op www.audiworld.com. Veel canadezen met lokale info. Ook zijn ze erg Porsche-positief.
Waarschijnlijk is het ook een goed idee om Pon of Porsche in Duitsland te bellen. Ook kan Porsche Noord Amerika je waarschijnlijk verder helpen.
Daarnaast heeft Canada goede overheidswebsites www.tc.gc.ca
Op http://www.tc.gc.ca/roadsafety/importation/impxus_e.htm kan je "alles" vinden over het importeren van autos. Je kan je natuurlijk ook opbellen. (0900-1919 kost tussen de €0.01 en €0.025 per minuut naar Canada)
Als je wilt kan je me ook direct emailen... allart@vanholten.com
|
18 nov 2004 16:50 |
|
|
Allart
996 C4S
|
Oh ja.... lees dit:
Under Section 7(1)(b) of the Motor Vehicle Safety Act, a motor vehicle may be admitted temporarily into Canada without complying with the Motor Vehicle Safety Regulations if it is to be used exclusively by a person entering Canada as a visitor or a person passing through Canada to another country. Persons entering under a work permit or student visa will be considered as visitors for the application of this section of the Act. Any change in the status of the person entering the vehicle may invalidate the use of this section of the Act. The vehicle cannot be sold or otherwise disposed of while in Canada and cannot remain in Canada for a period longer than the time constraints listed on the work permit, student visa or any other Customs documents. Once these time limits are exceeded, the vehicle no longer qualifies for temporary entry under section 7(1)(b) of the Act and must be exported. As the Canada Customs and Revenue Agency also has requirements concerning the importation of vehicles, you may contact them at the address listed below.
Zou heel interessant voor je kunnen zijn...
|
18 nov 2004 16:51 |
|
|
Allart
996 C4S
|
Antwoord op je eerdere vraag: 98RON is in Canada verkrijgbaar bij de pomps van een aantal (kleinere) maatschappijen. Dat betekent dat je het niet op elke hoek van de straat tegenkomt. Toch hoeft dat met een beetje plannen geen probleem te zijn. Zeker niet als je een flesje octane booster bij je hebt voor noodgevallen.
Overigens wordt het in Toronto wel eens -30C... en ligt er sneew op de grond van oktober totaan mei. Winterbanden zijn GEEN luxe! (en een goede batterij ook niet...)
|
18 nov 2004 16:54 |
|
|
John
Cayenne
|
Kijk,
Ik denk toch dat ik maar is ga emigreren naar Canada, alhoewel veel Yanks nu ook ineens willen na de Bush victorie.
"Lumberjack in Canada" is my dream.
Gewoon lekker zonder zorgen hakken, hakken en nog is hakken.
|
18 nov 2004 17:17 |
|
|
Gijs
Baarn
|
Hoeveel Octaan heeft die motor van een SC eigenlijk nodig? Ik weet namelijk dat mijn eigen Porsche, volgens Porsche specialisten zelf, het beste en lekkerste loopt op 91-er! Dat is zeg maar het meest goedkope normale wat er nog in Duitsland te krijgen is.
Een hoger octaan gehalte gaat alleen het trillen (heeft een mooie officiele naam) van de motor tegen.
Heeft een SC daar last van? Of is het aangeraden door de fabriek om er 95 of 98 octaan in te gooien? En met loodvervanger?
Kennen ze dat wel loodvervanger in de VS / Canada?
gegroet
|
18 nov 2004 17:38 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
de zaag heeft reeds zijn intrede gedaan, jammer joh...
_________________________________________ Got coffee?
|
18 nov 2004 18:01 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
lees hier meer
_________________________________________ Got coffee?
|
18 nov 2004 18:03 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Je bedoelt waarschijnlijk "pingelen" of zelf ontsteking / detonatie.
Die laatste term dekt de lading het beste. Want dat is precies wat er met je motor gaat gebeuren... Klap!
Dus het is maar wat je "alleen" noemt.
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 nov 2004 18:03 |
|
|
Gijs
Baarn
|
Maar Jeroen, dat pingelen, begint dat bij een 911 SC al bij een octaan gehalte van 95 dan? Moet je dan alleen maar 98-er tanken?
Grt
Gijs
|
18 nov 2004 18:09 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Hallo allemaal,
Ik heb mijn SC's (hm, klinkt stoer...meervoud) altijd zo moeten rijden op aanraden van het boekje van Porsche:
- 180 - 188 pk is RON 95
- 204 pk is RON 98
Ik heb nog niet geprobeerd om deze die ik nu heb (204 pk) om die op RON 95 te laten rijden...
gr.
Dick
PS: Allart, ik ga jou even mailen! Hartsikke tof!
|
19 nov 2004 14:15 |
|
|