Auteur |
Bericht |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Warmloopregelaar 965
Weten de technici onder ons of er losse onderdelen/revisie-setjes voor een warmloopregelaar te krijgen zijn voor mijn 965? Ik had nogal last van een benzinelucht na het rijden, blijkt door een dun metalen membraam in die regelaar te komen die lek is.
Graag zou ik ook weten wat de waarden zijn die de regelaar nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Met name starten als de auto een uur of 3 stil heeft gestaan kost soms nogal wat moeite.
Las op pelicanparts dat het tussen de 18-22 ohm moet zijn, nu zegt mij dat niet zoveel. Maar misschien op een simpele manier met een multimeter te checken?
Graag uw advies
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
30 mei 2008 21:47 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Dat had ik idd al gehoord. Voordat ik daartoe over moet gaan wil ik toch op een "creatieve" manier proberen de regelaar te maken. Dwz, het metalen membraam lijkt me vrij simpel na te maken. Daarna het bi-metaal door (laten) meten of het nog ok is.
Neem aan dat je met een vacuumcheck op het membraam(n) het onderste rubberen membraam van de regelaar bedoelt, dat ziet er goed uit en lijkt niet lek te zijn.
Zover bedankt Elven.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
30 mei 2008 23:30 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Een nieuwe warmloopregelaar moet je rekenen ca. 500 Euri... (voor mijn '77er 911 iig). Dus een beetje herstel mogelijkheden zijn dan altijd welkom!
Suc6
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
31 mei 2008 15:34 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ben vandaag even aan het hobbiën geweest. Bij een technische groothandel een stukje dun koper/messing-achtig metaal van 0,1 mm gehaald. Dit op maat geknipt, gaatjes erin geponst en weer gemonteerd. Tevens ook het bi-metaal anders ingesteld (op goed geluk). Kan hem altijd weer terug stellen of de andere kant op als het niet goed is.
Alles weer terug ingebouwd en ................. proberen te starten. Sloeg bijna gelijk aan, liep wel eventjes onregelmatig maar daarna gewoon normaal. Stukje warm gereden, weggezet en 3 uur later weer gestart.....sloeg gelijk aan... ook geen benzinestank meer dus membraaN is tot nog toe lekvrij Hopen dat het zo blijft.
Moet hem volgens de garage nog wel even af laten stellen omdat de "waarden" nu niet goed zouden staan. Komende week maar even naar laten kijken.
Had ook even gekeken wat een nieuwe kost..................vanaf 1700,- dollar, duurste 2200 dollar Toch maar hopen dat hij nu goed blijf
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
31 mei 2008 18:44 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Weet ik nu waar ik naar toe moet als ik 'm weer kapot heb
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
31 mei 2008 20:49 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Vanaf 1700 euri!?
Vond die 500 voor de mijne al duur!
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
31 mei 2008 21:29 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Helaas, na gisteren een lekker stukje proef te hebben gereden waarbij hele illegale snelheden heel snel werden bereikt (niet in NL natuurlijk ) bleek op de terugweg de P rond de 140-150 km/u toch weer schokkend te reageren op het gas. Vandaag langs de garage geweest om hem goed af te laten stellen, CO zou tussen de 0,8 en 1,5 moeten staan. Dit lukte ook, alleen na een proefritje reed hij vele male slechter. Op nieuw aangesloten op de CO meter, geprobeerd af te stellen maar nu bleef de CO waarde continue heen en weer lopen. Dat zou volgens de garage toch duiden op een kapotte warmloopregelaar die ondanks het zo kundig gerepareerde lek toch aan bepaalde waarden moet voldoen om er voor te zorgen dat de motor onder alle omstandigheden een bepaalde brandstofdruk krijgt en dus goed loopt.
Dus, what to do?? Nieuwe kopen is de makkelijkste optie, alleen als achteraf blijkt dat het toch iets anders is vind ik dat toch zonde van het geld. De huidige laten nakijken/afstellen, maar waar? Of, ergens een gebruikte op de kop zien te tikken waarvan je ook pas na montage en afstelling weet of deze goed is??
Iemand nog goede ideeën buiten een andere P kopen.......??
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 jun 2008 21:46 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ander (turbo) blok kopen?
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
02 jun 2008 21:48 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Dat is idd een errrrruuuuug goed idee Herr Herbst Alleen, ben ik toch aardig wat probleempjes/moeilijkheidjes tegen gekomen op het wordwideweb betreffende het inbouwen van een 993TT motor. Laat staan wat ik tegen kom als ik er een waterkoker in wil bouwen...... moet ik nog meer lekkages maken....
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 jun 2008 21:58 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Een lekker bontje om je stuur??
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
02 jun 2008 22:00 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Gooi die Calvinistische inslag nou eens even overboord, meneer de fishersmansfriend en laat dat ding bij een specialist testen en als het die warmloopregelaar inderdaad kapot is, gewoon hups een nieuwe erin!
Je rijdt wel een 965 met bij behorende (onderhouds)kosten!
Geld moet rollen!!! MKB is de motor van de NL economie!
P.S.: Dat van de waterkoker is misschien nog niet eens zo'n gek (een 996 Turbo motor met X51 pakket ).
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
02 jun 2008 22:09 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 jun 2008 22:46 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Ik heb dat ook gehad met mijn 965.
Tweedehansje van een paar honderd eurootjes erin en hij liep weer als een zonnetje
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
02 jun 2008 23:29 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Goed bezig Jaco. Respect
Laat ze maar jippie die anti-Die hard techneuten (waar ik er ook 1 van ben... ).
Alleen vermoed ik dat al die Herrn Doctoren Professoren von Himmeltropf zum Erdbeeren in Zuffenhausen toch wel iets langer hebben kunnen nadenken over dat ronde plaatje met die gaatjes.... neem je geen risico dat er zo meer ontregeld raakt van je mechaniek? Pfoei...
_________________________________________ Take the long way home....
|
02 jun 2008 23:31 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Heej Jaco, ik heb toevallig een tijdje geleden een stuk hierover gelezen op Rennlist, schijnt voor $299 een goed alternatief te zijn!
Het draadje op rennlist;
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... hlight=wur
Mischien een idee als het knutselen niet blijkt te lukken
Scheelt toch behoorlijk in de centjes en met de huidige dollarkoers is't helemaal een feestje
|
03 jun 2008 0:26 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Kijk Paul daar heb ik wat aan, blijkt wel dat het toch een relatief vaak voorkomend probleem is. Alleen zit je er qua prijs een beetje naast d'r staat turbo op, dat betekent altijd zoiets als minimaal factor 3
Erik, geloof niet dat er zoveel ontregeld kan raken. Het is bijna allemaal mechanisch wat er op zit........... moet je allemaal nog schroeven ipv aansluiten op een pc.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
03 jun 2008 18:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Voor je verjaardag zeker geen Makita gekregen
... nog Gefeli btw ...
... ook met het op de McGyver manier repareren van de WLR
|
03 jun 2008 18:45 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Uh ja Jaco, ik zie't nu ook dat het geen $299 is maar $699. Maar dan toch nog een koopje vergeleken met 1500 euro voor een originele nieuwe?
Of toch maar een 2e handsje en dan hopen dat ie het weer een jaar of 17 doet
Afijn, sterkte d'r mee
|
03 jun 2008 22:00 |
|
|