Auteur |
Bericht |
Rein
993 Cabrio
ex 964 C2 Cabriolet
ex 911 scGoirle, N-Brabant
|
Geen stroom meer alles uit bij 964 C2
Vandaag viel eerst onder het rijden de radio uit, deze begon te knipperen.
Ik dacht eerst er zal wel een los kontact zitten ergens kijken we wel na, maar toen ik de auto in de garage uit had gezet en bedacht dat het dak nog even dicht moest was het over.
Sleutel in het kontact maar geen licht en geen geluid alles was dood.Nu was het in de garage warm en F1 begon net dus heb ik even gewacht met zoeken.
Na een minute of 20 gekeken naar de auto en alles deed het weer.
Heeft iemand een idee wat dit geweest kan zijn , wil dit niet graag onderweg meemaken.
|
08 jun 2008 22:41 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Kontaktslot misschien?
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 jun 2008 22:43 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Zou ook even alle relais en zekeringen nalopen.
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
08 jun 2008 22:44 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Aarde-draad goed vast?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
15 jun 2008 12:33 |
|
|
ReMo
Gerlderland
|
Heb het ooit bij een VW Golf gehad. Daar zat een metalen hoofdzekering ergens tegen het schutbord aan. Die was door en moest vervangen worden.
Misschien zit dat hier ook wel ergens.
|
15 jun 2008 13:02 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
heb het zelfde gehad was idd kontaktslot bij mij, net wat maurice zegt.
was bij mij ook dattie het wel en niet deed op ongewenste momenten
slot besteld met kenteken papieren bij porsche dealer,
krijgje een nieuw kontaktslot met originele dezelfde slotsleutels van de fabriek waar die mee uit de fabriek kwam
het wil naturrlijk nog niet zeggen dat dit bij jouw ook het slot is
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 jun 2008 13:10 |
|
|
Rein
993 Cabrio
ex 964 C2 Cabriolet
ex 911 scGoirle, N-Brabant
|
Morgen maar eens bellen wat zo'n kontactslot kost en hoelang het duurt voordat ik deze er ik heb zitten.
Ik heb ook al het een en ander controleert voor zover je dit kunt, zekeringen massa kabels en wat gerommeld met het slot.
Gisteren nogmaals gestart en als je de auto start is er niks aan de hand daarna als de radio aanstaat een paar keer gas gegeven en de ellende begon weer de radio begon weer uit tevallen.
Dus stationair niks aan de hand maar wel met het gasgeven.
De auto na een uurtje toch maar even buiten gereden en weer niks aan de hand, kan het niet echt naspelen maar hij is ook gelukkig nog niet uigevallen.
Hopen dat het niet erger wordt aankomen weekend wel een ritje.
|
15 jun 2008 20:50 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Of aardedraad weggerot (vochtig geleidt 't nog een beetje, droog niet).
|
15 jun 2008 21:42 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
kosten liepen aardig op gaat effe rustig zitten.
das nog niet het ergste, als het je kontakt slot is tenminste,
het uitboren vd bouten van je k.slot is een HELLS karwei tejing succes
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 jun 2008 22:15 |
|
|
p964c4
964 c4, '91
|
kan zijn wat hierboven staat, ik heb soortgelijke probs gehad... alles uitvallen, soms starten, dan weer niet.. etc..
startonderbreker van alarm?
heb je het ook als je radio af staat? ... zonee : achter je radio, zit een groen draadje.. ofwel is dat correct aangesloten aan de massa van de radio... ofwel perfect geïsoleerd, in alle andere gevallen heb je miserie. als dan ook nog batterij niet meer van de jongste is...(wat bij mij was, samen met crappy alternator...)
|
20 jul 2008 22:57 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Zit er een originele radio in van grundig. Bij mij was dat een probleem. De radio zelf was van binnen kapot en zorgde voor storing in het elektrische systeem. Nieuwe radio erin en probleem was weg. Ook bij Gas geven hoorde je een klik in de radio. Uit en weer aan. Daaropvolgend zelfs storing in het draaien van de motor. Suc6 Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
21 jul 2008 10:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Zou ik eerst maar eens vragen wat een nieuwe radio kost...
Ik zou niet zomaar een nieuw contactslot kopen. Eerst zelf kijken en als je het niet kan vinden je specialist laten zoeken. Heb je straks een nieuw slot, uren zitten boren, slot vervangen en het probleem is er nog steeds. Koop je een nieuwe radio, ziet je auto er een stuk meer petjes uit, is het probleem er nog steeds. Blijkt de het uiteindelijk een afgebroken aardedraad te zijn....
Het is maar een suggestie... Succes!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 jul 2008 20:16 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Klopt inderdaad wat Horn zegt over de aardedraad maar je kunt ook eens de radio uit de auto halen en op 12 volt in huis testen. Ik kreeg dus sluiting door problemen in de radio zelf. Kon helaas niet worden gemaakt.
_________________________________________ Last Rat standing
|
21 jul 2008 21:51 |
|
|