Maat van mij heeft een 3.0 sc. Nu lekt deze motor olie bij de krukaskeering aan de kant van de v-snaar. Moet hier de motor voor worden uitgebouwd? Ik heb me laten vertellen dat het blok moet worden gesplitst om de4ze keerring te vervangen. Dit lijkt mij wel erg rigoreus.
wat zullen de kosten zijn voor deze reparatie?
Iemand tips?
29 jul 2008 20:59
tvanbroekhoven
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Klopt. Motor moet er uit.
Heb het ook gehad
Was ongeveer 5 a 600 euro denk ik.
29 jul 2008 21:26
Dick
964 C2T
997 C2
Euh, ik twijfel nog wel wat maar het staat me bij dat het blok niet gesplitst hoeft te worden. Blok moet er wel uit want je hebt errug weinig ruimte om de operatie aldaar uit te voeren....
Wellicht dat Renntech nog kan bevestigen dat het blok niet gesplitst behoeft te worden.
Dat was ook mijn mening. De monteur geeft aan dat hij net onder de keerring lekt, tussen de carterhelften. Volgens mij kan hij dat niet zien zonder de deksels van de ditributiegedeelte te demonteren.
Thanks Elven, had dat ook in gedachte, monteur gaf aan dat bij stationar draaien er olie sputerde tussen de carterhelften onder de keerring. Stelde deze diagnose zonder iets te demonteren. Je zie de olie onder het vliegwiel vandaan lopen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum