Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 2:18



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
964 cat vervanger of sportcat? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht 964 cat vervanger of sportcat?
Goedemorgen,

Een vraag:

Op het moment zit er onder mijn auto een cup-rohr, standaard eindemper en een standaard cat. Tevens is de auto voorzien van een K&N Filter. Graag wil ik de cat. vervangen voor iets "sprotievers".

Wat is nu het meest effectief? Cat. vervanger of een sport cat.?


12 sep 2008 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Ik heb dezelfde setting als jij, maar dan met een catvervanger.

Bevalt goed, iets mooier geluid (IMO)


12 sep 2008 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
http://www.uitlaten.com/main.html

O.a. hier kunnen ze je meer vertelen over metaalkatalysatoren (sportkat.) en wat dat voor de flow betekent t.o.v. een keramische kat. Of wat een kat. vervangende pijp doet. Maar, het zou mij niet verbazen als een standaard 964 kat. al van metaal(film) is.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


12 sep 2008 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Een lege kat plaatsen; meer geluid, ietsiepietsie meer vermogen en betaalbaar (ca. 350,-). Voor APk geen probleem.


13 sep 2008 16:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Bericht 
Ik heb deze verleden jaar besteld bij Fabspeed, en bevalt erg goed :D
964 European Pre-Muffler Catbypass Pipe $390
http://www.fabspeed.com/964C2_C4_RS.html
Is simpel te plaatsen, en O2 sensor kan gewoon weer geplaatst worden.
Scheelt ook best wel veel in gewicht, vergeleken met de standaard katalysator.
APK was inderdaad geen probleem.
Rob


13 sep 2008 19:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Wat zal in mijn geval een catvervanger icm een G-pijp gaan doen qua geluid? :roll:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


16 sep 2008 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
ben zelf van plan deze set te monteren op mn 964 cabrio
http://shop.fvd.de/de/de/Porsche-0/964- ... an%29.html

Dus konisch luchtfilter, hittedraadje, 100 cellen sportkat en aangepaste software die rekening houd met de 30% extra luchtopbrengst. Zou zo'n 40-50 pk opleveren.
Op de uitlaat beperk ik me tot een G bocht, alhoewel ik twijvel tussen G bocht en Cup rohr aangezien dit wat meer gewicht scheelt.
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


28 sep 2008 12:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
louis, ik heb die set op mijn 964 cabrio, alleen icm cuprohr ipv g-bocht omdat ik de diepere brom van een cuprohr mooier vindt dan dat ordinaire :cheesy: gejank van die g-bocht. bevalt goed. hou alleen wel rekening dat je constant dat luchtfilter hoort 'zuigen' achterin, vooral bij lagere snelheden. Is niet storend, wel wennen...

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 sep 2008 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
Gek, ik was altijd overtuigd dat juist de G-bocht de lage roffel veroorzaakt.. :shock: Mischien eens allebij proberen en dan beslissen.
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


28 sep 2008 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Horn, merk je veel verschil in prestaties met die set ?


28 sep 2008 18:13
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
zat er al op toen ik hem kocht. heb wel het gevoel dat hij sneller oppakt dan mijn vorige coupe's. iig ander geluid.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 sep 2008 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
Verandert dit setje nog veel aan het geluid? Ik heb sinds kort een cuprohr en ben erg tevreden over het geluid zo, heel veel luider hoeft van mij niet. Dit setje spreekt me erg aan en overweeg om het ook te monteren, maar ik zit niet te wachten op een "petjes sound"; de geluidstoename moet wel redelijk blijven.

Ik wil het setje voornamelijk monteren vanwege de (geclaimde) vermogenstoename. 50 pk extra lijkt me geweldig, maar wel wat optimistisch (is dan ook een opgave van de leverancier :roll:). Iemand ervaring (voor en na montage op de dyno o.i.d.) :?:
_________________________________________
whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's


Laatst bijgewerkt door diggler_911 op 30 sep 2008 3:22, in totaal 1 keer bewerkt.



29 sep 2008 19:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
50Pk heb ik er niet aan gemerkt. Heb zelf een ontzettende hekel aan petjes sound, dus wat dat betreft kan je het rustig doen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 sep 2008 0:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
LouisXIV schreef:
Dus konisch luchtfilter, hittedraadje, 100 cellen sportkat en aangepaste software die rekening houd met de 30% extra luchtopbrengst. Zou zo'n 40-50 pk opleveren.



Dat mogen ze dan toch eens uitleggen. 30 % meer dan de 600 cc die een cilinder groot is, dus we proppen zonder turbo bijna 800 cc in een 600 cc cilinder. Of is de volumetrische vulling van een 911 motor maar 70 % zodat ze nu op 100 % komen? Dit zal zeker niet zo zijn. We vergeten allemaal dat de lucht door de inlaatklep moet die slechts 10 mm lift en 40 mm groot is dus een opp. van zo'n 13 cm2......... dat is samen met het profiel van de nokkenas de beperkende factor.


30 sep 2008 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
peter, wel scherp van je! maar denk toch wel dat er iets meer lucht de cilinder inkomt aangezien je het filter echt hoort zuigen zoals Horn aangeeft.
Overigens spreekt de website van APcardesign ook van 30%..
http://apcardesign.server.hi-tech-media ... tml#t11585
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


01 okt 2008 8:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.