Auteur |
Bericht |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
motor 930 3.3 turbo en 965 3.3 turbo identiek?
Een vraag in verband met eventuele tuning. Is de motor van een 930 3.3 turbo gelijk aan een 964 3.3 turbo?
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
29 dec 2008 23:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: motor 930 3.3 en 965 identiek?
In de basis wel. Meer bijzonder: gebaseerd op de motor in de turbo s. Volledig hetzelfde is deze uiteraard niet.
|
29 dec 2008 23:22 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Bij Ziptuning bestaat de mogelijkheid om een 964 3.3. turbo te laten tunen, vandaar mijn vraag.
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Pors ... tml#header
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
29 dec 2008 23:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... het gaat hier niet om motor-tuning 'an sich' ... het gaat om Chip-tuning ( Softwaremodificatie)... en deze zit bij de 965 (964 Tujboo) in de DME computer (onder de bestuurdersstoel).
De 930 Tujboo (935) heeft geen DME computer
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
Laatst bijgewerkt door Olaf op 29 dec 2008 23:37, in totaal 2 keer bewerkt.
|
29 dec 2008 23:33 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Thanx Olaf, dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk voor de 930?
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
29 dec 2008 23:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Deze "modificatie" niet 'echte' motor-tuning wel ... maar dat ga je niet redden onder de 1000 Euro
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
29 dec 2008 23:36 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
De verschillen:
Ander luchtinlaatsysteem.
Andere downpipe en uitlaat.
Andere mapping in het Motronic systeem.
Grotere intercooler.
Grotere turbo.
Je zal dus niet de genoemde waardes gaan halen, als ze al een mapping voor dit type op voorraad hebben...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
29 dec 2008 23:36 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ik heb al een grotere turbo (KKK27), grotere intercooler en 1 bar druk op de turbo + RUF-uitlaat. Dus tunen kan wel specifiek voor deze auto, maar dan kost het wat meer?
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
29 dec 2008 23:38 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Vanaf 1986 ( 930/68 ) toch wel??
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
29 dec 2008 23:40 |
|
|
RufBTR
|
even een vraagje, hoeveel vermogen wil je eigenlijk hebben ?
|
30 dec 2008 13:33 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ben je er nou nog niet overheen Marcel ..............
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
30 dec 2008 16:05 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
@RufBTR: ik had nog geen plannen tot ik zag dat de 964 3.3 turbo wel getuned kon worden. Volgens de gegevens 39 PK en 37 NM meer. Geen idee hoeveel PK er nu in mijn turbo zit, maar dat zou ik er best bij willen hebben op die manier.
@ Jaco: Nee, Jaco, ben er nog steeds op uit om je een lesje te leren Misschien is hier de mogelijkheid
Las in Morgan's bijbel inderdaad, zoals Rad911 schreef, dat een DME vanaf het modeljaar 1986 is geleverd. Die van mij is van 1986, dus wie weet.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
30 dec 2008 16:52 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Zit er niet in Marcel.
PS die tujboo van Jaco kun je makkelijk hebben [of daar is ondertussen ook wat aan versleutelt], Ik hield 'm destijds met gemak bij [wel juiste toeren houden], zelfs met 0,8 bar. En zet die zorktube er weer op, scheelt gegarandeert een paar pk's, die ruf uitlaat dempt pk's.
tip van mij, een high flow turbo, andere wastegate, andere luchtfilter. Als je meer wil zul je het toch inwendig moeten gaan zoeken.
Maar misschien verstandiger om eerst de remmen en het onderstel een upgrade te geven.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
30 dec 2008 19:15 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
op amerikaanse modellen vanaf 1986 zit een lambda regeling, Dit is volgens mij geen 'echte' DME. (injectie is ook mechanisch en niet elektronisch)
_________________________________________ no guts, no glory
|
30 dec 2008 19:33 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Dat was toch met een Jubi-rit Michael?
Toen lag het originele 2.2 blok er nog in............... Nu,...?? (tis eigenlijk een omgebouwde 2.2, niet verder vertellen....)
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
30 dec 2008 19:57 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Heb net van Michael (via PB) begrepen dat e.e.a. niet mogelijk is. In ieder geval bedankt voor het meezoeken en meedenken
Michael schreef:
Ja, de remmen zijn niet echt super. Ik heb er wel een sperdifferentieel onder en dat scheelt al. Blijft gewoon een listige auto
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
30 dec 2008 19:57 |
|
|