Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 2:43

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Welke olie in 3.2 "86 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
In mijn geval wel, jammer dat er geen technisch onderbouwde verhalen worden geplaatst. Kijk bij mijn BMW tikken de hydraulische klepstoters s'morgen weleens waarschijnlijk met een 10W zal dat iets minder worden maar het is maar 3 sec en niet schadelijk dus (dus ff iets meer klepspeling!)
Voor de 3,2 is dit niet van toepassing heeft n.l geen hydr klepbekers!.
Dit is mijn verhaal er kunnen andere meningen zijn. Mij kunnen ze ook niet op een andere gedachte krijgen(stijfkoppig!)

07 feb 2009 0:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Hee! Dat is opvallend. Ik heb ooit in een 626 gereden en had daar vaak last van tikkende klepstoters. Dat trad op nadat ik van de snelweg kwam en dan met warme motor en dus dunne olie voor het stoplicht stond te wachten. De olie werd dan uit de stoter(s) geperst. Eigenlijk moest deze vervangen worden, maar dat werden er dan gelijk 16 en het was een hele oude wagen, dus ik had daar geen zin in. Toen werd aangegeven door de garage dat ik er dunnere olie in moest doen omdat de klepstoters niet goed gevuld werden. Ik redeneerde juist anders door er dikkere olie in te doen, zodat ze minder snel leegliepen...

07 feb 2009 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
dikkere !!!!!we hadden het over het getal voor de W het getal ernaar geeft iets aan over de visco bij warme motor. Of een ..W50 in dat geval geholpen zou hebben ik denk het niet, wel was deze olie dikker geweest!

07 feb 2009 17:45
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Check!!! :wink:

07 feb 2009 17:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Toch wel Elven! maar dan moet het al een goed verhaal zijn. Jammer dat jij niet wat technisch inbreng hier gaat ventileren.

07 feb 2009 21:51
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Voor wat betreft het peilen/pijlen :wink: dit draadje lezen :idea: :wink:

08 feb 2009 1:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Mijn relaas kwam HIER vandaan.
Daar staat o.a. dat bij een te dunne olie de smeerfilm zal afbreken bij een te hoge belasting.
Voor hoge belasting dus eerder een ...W50 dan een ...W40 nemen.

08 feb 2009 2:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2