Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:42



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
nadieselen 944 K6 1986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht nadieselen 944 K6 1986
sinds kort heb ik een 944 aangeschaft nu is er een probleem als de motor op temperatuur is stottert hij bij optrekken in zijn eerste versnelling en dieselt hij na (ongeveer 3 sec)

wie weet wat dit probleem kan zijn.

B.V.D.

groetjes paul


26 mei 2009 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S2 en 944 N/A Sky Limit 2.5 liter klasse racer
Nijmegen
Bericht Re: nadieselen 944 K6 1986
dat nadieselen kan zijn dat je brandstoftoevoer niet helemaal afsluit op het moment dat je de motor afzet. Hij druppelt dan nog even na.
Dat stotteren kan zo veel zijn; houdt hij ook in bij andere snelheden, toerentallen, versnellingen? Is het inhouden, bokken of iets anders?
Iets meer info, dan is het beter achterhalen wat het probleem is.
_________________________________________
'live like there is no tomorrow'


26 mei 2009 15:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: nadieselen 944 K6 1986
Drewster bedankt voor je reactie,

je kan het inderdaad bokken noemen (alleen bij warme motor in de eerste versneling)
voor de rest in andere versnelingen en diverse snelheden geen probleem.
bij meer gas geven bij optrekken is het probleem niet meer merkbaar.
motor hou ook niet in !!! rijd als een speer

gr paul


26 mei 2009 16:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: nadieselen 944 K6 1986
Nadieselen betekent dat de motor zonder 'normale' ontsteking van de bougie nog beetje napruttelt.

Voor dit proces is brandstof en onsteking nodig. Het laatste dan door hete plekken in de verbrandingsruimte, waarschijnlijk door (overdadig) koolaanslag wat nagloeit.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


26 mei 2009 16:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: nadieselen 944 K6 1986
Paul van engelen bedankt voor je reactie,

zijn er reinigingsmiddellen om deze koolaanslag te verwijderen ? (via brandstof toevoeging)

of is het een optie om de duitse autobaan onveilig te maken (schoonbranden door langdurig hard te rijden)

of zit er niets anders op dan de cilinderkop te verwijderen en alles schoon te bostellen ?

ter info deze auto heeft 158.000 miles gereden altijd keurig zijn beurte gehad


26 mei 2009 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: nadieselen 944 K6 1986
Er zijn brandstof additieven beschikbaar die dit zouden moeten kunnen, ook V-Power/BP Ultimate zouden een reinigende werking hebben maar natuurlijk minder als een additief denk ik.


26 mei 2009 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S2 en 944 N/A Sky Limit 2.5 liter klasse racer
Nijmegen
Bericht Re: nadieselen 944 K6 1986
loop gewoon alles even na; bougies eruit, die geven wel een indicatie over hoe jouw verbranding verloopt. Zijn ze zwart, dan staat ie te rijk en heb je waarschijnlijk ook wel koolaanslag op je zuigers. Mijn remedie is dan even blazen (additieven tot het minimum beperken, maar dat is iets persoonlijks...) maar dat heeft natuurlijk alleen maar zin als je de oorzaak van de rijke verbranding ook wegwerkt.

Mijn vermoeden is toch brandstoftoevoer; nadieselen en bokken kan duiden op teveel brandstof vanaf stationair. Door een gebrek aan zuurstof in de verhouding (je hebt nog geen rijwind) kan hij moeilijk gaan lopen. Iets wat ophoudt op het moment dat je rijwind gaat vangen. Injectorrubbertjes vervangen?
_________________________________________
'live like there is no tomorrow'


27 mei 2009 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944/ ex 914-6 / ex 911 T
Rotterdam
Bericht Re: nadieselen 944 K6 1986
Paul van Engelen schreef:
Nadieselen betekent dat de motor zonder 'normale' ontsteking van de bougie nog beetje napruttelt.

Voor dit proces is brandstof en onsteking nodig. Het laatste dan door hete plekken in de verbrandingsruimte, waarschijnlijk door (overdadig) koolaanslag wat nagloeit.


Sluit ik me bij aan.

Schroef de bougies er een uit en meet eens compressie. Denk ook aan een grote hoeveelheid koolaanslag in de kop en op de kleppen.
_________________________________________
De 944 II voor af en toe en de Impresa WRX+Prodrive (245+) voor elke dag !

http://www.docu-check.nl


27 mei 2009 16:01
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.