Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:53



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Kettingkast Olieverlies + Rubbers ophangingsarmen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S 993 Carrera Cabriolet 912 SWB 1966 Cayenne MY '13
Limburg (België)
Bericht Kettingkast Olieverlies + Rubbers ophangingsarmen
Ik ben 2 weken geleden op onderhoud geweest en bij het terug afhalen van mijn wagen had ik een uitvoerig "rapport" over de toestand van de wagen en de interventies. 2 Punten te bekijken, nl.:

1) Nu stond er te lezen dat ik olieverlies had aan één van de Kettinkasten.

vroeger heeft men nog eens mijn Linkerkettingkast moeten vervangen omwille van een lek.
Maar kan iemand mij precies uitleggen wat deze kettingkasten hun functie is en ik heb mij laten vertellen dat er wagens zijn die jaren met dit probleem rondrijden zonder dat de eigenaars dit euvel laten verhelpen.

Wel valt mij nu op dat wanneer ik een ritje gereden heb, ik aan de achterzijde (passagierskant) van de wagen een olie met rubber/remmen geur waarneem terwijl dit vroeger niet zo was.

Kan ik hier nog mee blijven rondrijden of dringend laten verhelpen?

2) De rubbers in mijn voorwielophanging zijn verduurd. Men raad mij aan om ten laatste volgend jaar bij het volgend onderhoud deze te laten vervangen. Kostprijs +/- 400,00 €/zijde (ik denk zonder BTW en Plaatsing)
Kan dit correct zijn?

Groeten Flatsix6 :)
_________________________________________
Porsche, so baut man Sportwagen!


17 jun 2009 23:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Kettingkast Olieverlies + Rubbers ophangingsarmen
Ik neem aan dat ze bedoelen dat de pakkingen van de deksels van de nokkenas distributie lekken (In Nederland heeft een fiets een kettingkast :D :D ). Dit komt tegenwoordig wel vaker voor bij 993'en. Kan op zich geen kwaad mits het niet met grote hoeveelheden eruit komt. Als je het echter gaat ruiken en op de grond gaat zien moet de rubber pakkingen laten vervangen. Die pakkingen zijn de kosten niet, ik weet echter niet of je ze kan vervangen met de motor in de auto. Als dat niet het geval is moet de motor eruit, dan ben je zo maar 10 - 12 uur verder.

De kosten voor het vervangen van de draagarmen klopt wel. Porsche levert alleen een complete nieuwe draagarm, geen losse rubbers. Aftermarket zijn deze rubbers tegenwoordig wel verkrijgbaar, er zijn echter specialisten die hier niet voor kiezen.


18 jun 2009 8:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.