Auteur |
Bericht |
gerben
993bussum
|
inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
allen,
heb gisteren een rijvaardigheids training gedaan met Gijs van L. kwam ik er opeens achter dat de motor regelmatig inhoudt. bij het gasgeven is dan ineens het vermogen weg. onwijs vervelend. dme reeds vervangen en geen verschil. het lijkt erop dat de motor op zulke momenten geen/niet genoeg bezine krijgt.
kent iemand dit probleem?
Ik hoor het graag.
Gerben
|
11 jul 2009 13:31 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
Gaat het over een 993, itt tot je avatar en album Ken dit van de 993, bleken de verdelerkappen te zijn die doorsloegen: de vonk vindt dan een niet bedoelde weg, dus minder/weinig bij de bougie. Trad ook op bij acceleren en (nog) niet bij constant gas.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 jul 2009 14:17 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
gerben,
wanneer treedt het probleem op? alleen als het regent of heeft geregend ----> waarschijnlijk overslag bij de ontsteking, kabels of verdeelkappen rotor etc als de motor koud is ----->temp meter op de kop ontsteking diverse onderdelen (bobines etc) startblokkering oid als de motor warm is ----->benzine pomp dme relais luchtmassameter
ik ben geen techneut, maar ik denk dat als je alles vervangt wat hierboven staat je een perfecte auto hebt die geen schokproblemen meer kent.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
12 jul 2009 15:06 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
dme of alleen dme relais??? Was het op de natte baan of vlak daarna? indien ja zou ik even kabels en rest van ontsteking checken. Riempje verdeler nog heel?
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
12 jul 2009 16:14 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
Lijkt me een ontstekingsprobleem: rotors, verdeelkappen, kabels en bougies eens vernieuwen? Is meestal al dik 10 jaar oud...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
13 jul 2009 10:16 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
precies hetzelfde gehadmet de 964. Was bij mij de microswitch relais. Die regelt stationair en volgas.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
15 jul 2009 18:13 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
je had toch gelijk bij cursus het DME-relais vervangen?? had dat niet geholpen?? ik was er met die rode 924
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
15 jul 2009 19:42 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
trap dat hok eens op zn staart misschien dat ie verstopt zit met prut... door al dat gepruttel van je!
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
15 jul 2009 23:26 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
Ik heb het ook gehad, eerst DME relais vervangen, later wilde hij helemaal niet eens meer starten. Toen DME zelf vervangen en alles was anders, hij liep zoals ik hem nog heb gekend! Geen inhouden meer soepeler oppakken bij koude motor etc. Succes met zoeken!
|
30 jul 2009 16:19 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
Wat doet een DME eigenlijk , waar staat deze afkorting voor Vast bedankt
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 jul 2009 16:45 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: inhouden/haperen van motor bij gasgeven - 993
Digital Motor Electronic DME staat voor: Digital Motor Electronic. Dit is de algemene term voor digitale injectie en ontstekings sturing op ontbrandings motoren, ook wel ECU genoemd. De DME of ECU zal alle parameters van de motor verwerken, temperatuur, toerental, gaskleppen, en nog vele andere, om dan de motor van onder andere de juiste hoeveelheid benzine te voorzien, en ook de juiste ontstekings timing... Bijvoorbeeld Bosch Motronic.
_________________________________________ remmen is angst
|
30 jul 2009 16:47 |
|
|