Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:58



Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
compressie en slijtage 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
maar op het moment dat je er elke tankbeurt een liter olie bij moet gooien, zou ik me toch op mijn kop gaan krabben... zover zou ik het dus niet laten komen - acceptabel of niet.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 apr 2007 20:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik rijd geen 1000 km op een tank :roll: :wink:
_________________________________________
Got coffee?


09 apr 2007 20:25
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
er staat ook 1,5 liter op 1000 km, schele! Oud aan het worden? :cheesy:
Of red je ook geen 650 km op een tankje? :wink: :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 apr 2007 20:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ja alweer 32 en zelfs dat wordt in twijfel getrokken :lol:
zal wel een ouwe kop hebben
enne... die 650 km ga ik ook niet redden nee :?


...maar ik ben het wel met je eens
_________________________________________
Got coffee?


09 apr 2007 20:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Renntech schreef:
Dat komt doordat de cilinders van een Porsche van een zeer goede kwaliteit zijn. ( op de ' T ' motoren na, die zijn van gietijzer :cry:


Erwin,
zo'n opmerking als deze triggert mijn belangstelling uiteraard. :?
Verklaar je eens nader, als je wil?


09 apr 2007 22:11
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marco schreef:
ja alweer 32 en zelfs dat wordt in twijfel getrokken :lol:


:mrgreen:


... trouwens leuk om te zien hoe 'n draadje uit 2005 weer 'ns de kop op duikt :idea: :wink:


09 apr 2007 22:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo--- Porsche 997 S2
Antwerpen
Bericht Re: compressie en slijtage
650km haal ik makkelijk met mijn 993,heeft wel een 92l tank :P :P :P
_________________________________________
No speed,no fun........

no fun,no life.......

you only live once,
make it a good one!!!!


18 okt 2009 14:10
Profiel
Bericht Re: compressie en slijtage
een dynamische compressie test zegt niet veel, zeker niet als er geen uitspringers zijn zoals bv 1 cyllinder die ernorm veel lager scoort dan de andere.


Wat je nodig hebt is een leak-down test.
!!Met warme motor!!
Je zet de cyllinder met gesloten kleppen onder druk.. laat het een tijdje staan , en je meet hoeveel % er gelekt is.

4% is vers herbouwde motor
boven + 10% moeten de kleppen worden gesteld, als het na stellen nog altijd te hoog is, is ie versleten.

cyllinders onderling mogen ook niet meer dan 10% verschillen
20 of 30% verlies... dan is er iets grondig mis.


Het is veel meer werk om een leak-down te doen dan een simpele compressie test. Maar het zegt veel meer over de conditie van de motor.
Je kan vaak ook horen waar het lekt als het de kleppen zijn, in de inlaat, of in de uitlaat...

Een auto met agressieve nokkenassen, hoge lift en lange duratie, zoals bv een early S, zal overigens altijd minder goeie dynamische compressie waardes aantonen, omdat de in en uitlaat kleppen overlappen

En als je dynamische compressie waardes omhoog gaan, nadat je een olie in de cyllinder hebt gespoten, dan zijn de ringen waarschijnlijk versleten


18 okt 2009 17:11
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.