Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:01

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Ontsteking 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Ontsteking
hallo, mijn vriend heeft een porsche 911 2.7 van 77 als hij er mee rijd zonder in hoge toeren te komen geen problemen maar eens in hogere toeren dan begint het schouwspel een oorverdovend geknal en de motor slaat af , we hebben de delco al vervangen , bougiekabels ,platins en delcocap niets helpt .
Na een tijdje start hij terug en rijd normaal zolang hij niet in hoge toeren komt
Weet iemand raad ?

12 sep 2009 19:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Ontsteking
wat is een delcocap?

13 sep 2009 0:09
Profiel
964.c4
assendelft
verdeelkap van de ontsteking.

robert

13 sep 2009 0:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
In plaats van op de gok de makkelijk te vervangen onderdelen gaan vernieuwen zou je eigenlijk moeten weten waardoor de motor begint te knallen en daarna afslaat.

Zoals ik het lees zou ik het eerst in de brandstof toevoer gaan zoeken van het K-jetronic injectie systeem.
Is de opbrengst van de benzinepomp nog wel groot genoeg? Is het brandstoffilter niet verstopt.

Een motor die te weinig benzine krijgt kan bovenis gaan inhouden en soms knallen en slaat dat af. Meteen aanslaan lukt niet altijd, wel na een tijdje. Bij rustig rijden neemt de motor genoegen met minder benzine en begint het feest weer als er harder gereden wordt.

Natuurlijk kan ook de ontsteking de boosdoener zijn. Ik zit dan bijvoorbeeld te denken aan de contactpunten of heel misschien de ontstekingsversterker.

.

13 sep 2009 9:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht ontsteking
alvast bedankt voor de tip van de benzinetoevoer , maar zou het het tandwieltje kunnen zijn dat de delco aandrijft in het motorblok? ik hoop van niet

13 sep 2009 10:19
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Nee, dan zou die ook op lage toeren slecht draaien !!
Ik denk meer aan vacuumvervroeger op de verdeler of gewichtjes (vervroeging)
die vastzitten !!

13 sep 2009 11:54
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Staat de (voor)onsteking juist afgesteld?

Greetz JM

13 sep 2009 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; Belgiƫ
Renntech schreef:
In plaats van op de gok de makkelijk te vervangen onderdelen gaan vernieuwen zou je eigenlijk moeten weten waardoor de motor begint te knallen en daarna afslaat.

Zoals ik het lees zou ik het eerst in de brandstof toevoer gaan zoeken van het K-jetronic injectie systeem.
Is de opbrengst van de benzinepomp nog wel groot genoeg? Is het brandstoffilter niet verstopt.

Een motor die te weinig benzine krijgt kan bovenis gaan inhouden en soms knallen en slaat dat af. Meteen aanslaan lukt niet altijd, wel na een tijdje. Bij rustig rijden neemt de motor genoegen met minder benzine en begint het feest weer als er harder gereden wordt.

Natuurlijk kan ook de ontsteking de boosdoener zijn. Ik zit dan bijvoorbeeld te denken aan de contactpunten of heel misschien de ontstekingsversterker.

.

Eerst simpele oplossing zoeken, dan verder kijken, zoals Erwin zegt.

RP Carrepair
www.rpcarrepair.be
voor alle onderhoud aan uw Porsche

18 okt 2009 18:15
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
911 van 1977
Oldeholtpade
Hallo,
Ik heb zelf ook een 2,7 van 1977. Nu is deze zomer mijn ontstekingsversterker stuk gegaan. Een vriend van mij heeft deze gerepareerd er was namelijk een thiristor stuk in de ontstekingsversterker. De eerste thiristor (geen origineel) gaf deze zelfde problemen zoals jij die hebt. Daarna hebben we de kast weer uit elkaar gehaalt en een originele thiristor geplaatst, nu zijn de problemen voorbij. Wij hebben nog twee originele thiristors, misschien iets voor je.

14 nov 2009 13:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]