Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:09



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Hellup !! motorrevisie of ander kopen ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
Bericht Hellup !! motorrevisie of ander kopen ???
:cry:

Kreeg vandaag te horen dat mijn P964 een motorrevisie moet ondergaan..... *K&*^%#*
En heb hem pas net.......

Is gister en vandaag al veel aan versleutelt wil de auto ook goed hebben, olieleidinkje hier, nieuwe remmetjes en blokken, APK, olie etc. en nog heel wat andere dingetjes.

Nu gingen ze er mee rijden en er blijkt een "tik" in de motor te zitten. Waarschijnlijk door de nieuwe olie (in de vorige olie zat waarschijnlijk een toevoeging) komt dit heel duidelijk naar voren. Diagnose is echt heel duidelijk de motor moet los.


Wat moet ik nu, of wat vinden jullie, bij elkaar een 7000-8000 of wel 10000 euro's uitgeven of de auto nu inruilen zoals ie is en ook 10000 euro's uitgeven voor de een andere P964 die bij Motron te koop staat.
Is een 12-1989-er RUF uitgevoerd en kleur zwart, 115000 km, motor niet gemodificeerd maar wel droog.
prijs 21.900 euro

Of een andere motor in mijn huidige P laten zetten ??

Wie heeft er raad.... help me aub snel !


Een verdrietige 964Cee-4 :cry: :cry: :cry:


11 feb 2005 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Tsja, dilemma, wanneer je nu geld uitgeeft voor een revisie is de auto wel helemaal in orde.
De andere moet dan wel helemaal precies de auto voor jou zijn, m.a.w je moet er ook op vooruit gaan.
Betere kleur, minder km's etc.
Wens je veel wijsheid, en zou toch eens met de verkopende partij gaan praten.


11 feb 2005 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
Bericht 
Jawel,

maar heb de auto laten keuren, toen is dit niet naar voren gekomen een aantal weken terug.
Ik heb er zelf misschien 200-300 km mee gereden bewust omdat er nog e.e.a. aan de auto moest gebeuren (remmen, schijven blokken, remolie te laag en op kookpunt etc.)
Dus ik heb er ook niet in durven rijden.
Na keuring e.d. afspraak gemaakt om bij Motron alles te laten doen.
Nieuwe olie erin etc. en ze gaan er mee rijden en het geluid is er heel duidelijk.
Is nie goed... ze gaven al aan dat er na alle waarschijnlijkheid een olie-toevoeging in heeft gezeten....

ik zit er mooi mee.... balen....

zijn ergere dingen maar dit had ik nu nog ff niet verwacht !

964Cee-4


11 feb 2005 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
RS-R schreef:
Joost Houben schreef:
Dat is echt balen, zo zie je maar weer dat je met een aankoopkeuring de algemene staat van de auto kunt beoordelen maar nooit in een blok kunt kijken.
Persoonlijk zou ik voor een revisie gaan dan weet je wat je hebt, als je hem inruilt op die "ruf" moet je maar weer afwachten wat je krijgt.


heb begrepen dat Cartronic een endoscopie uitvoert wanneer ze bepaalde dingen niet vertrouwen.Kan dus wel.
Doen heel veel aankoopkeuringen.


Nog nooit van gehoord maar lijkt me wel een goede manier om verder te zoeken als er een tik in de motor zit maar die heeft hier niemand gehoord terwijl het maar een paar honderd km geleden is dat de aankoopkeuring heeft plaats gevonden......ik weet het niet maar heb hier toch geen goed gevoel bij.


11 feb 2005 22:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Hellup !! motorrevisie of ander kopen ???
964Cee-4 schreef:
Wie heeft er raad.... help me aub snel !

Eerste advies: rustig nadenken en niet overhaast beslissen :!:

Inderdaad contact opnemen met de verkoper en situatie bespreken. Kan je wellicht meer vertellen over wat er aan de hand kan zijn, maar is ook "slechts" een financiële oplossing.
:idea: :arrow: Laten "wij" ons niet daar niet mee bemoeien of over oordelen tot jullie er samen uit zijn.

Wat te doen :?:
Geld uitgeven moet je nu in ieder geval :cry: . Als je het geld in deze 964 stopt weet je wat je hebt/krijgt. Stop je het in een andere 964 dan moet die specifieke 964 (uitvoering, kleur, etc.) je dat extra waard zijn. Geen enkele 964 is vrij van kosten, dus ook bij een andere zal je er (ooit) aan moeten geloven. Is deze 964 naar je zin en wil je er lange(re) tijd zelf in blijven rijden dan zou ik voor motorrevisie kiezen. Heb dezelfde opties gehad :( , dus mag er iets over zeggen. :wink:

Succes & wijsheid :!:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


Laatst bijgewerkt door EriC4C op 11 feb 2005 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.



11 feb 2005 23:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Hellup !! motorrevisie of ander kopen ???
964Cee-4 schreef:
Wat moet ik nu, of wat vinden jullie, bij elkaar een 7000-8000 of wel 10000 euro's uitgeven of de auto nu inruilen zoals ie is en ook 10000 euro's uitgeven voor de een andere P964 die bij Motron te koop staat.


Ik zou eerst eens een second opinion uitlaten voeren door een andere Porsche specialist ...

Verder mag ik er vanuit gaan dat je juist deze P hebt gekocht omdat deze combinatie hetgeen is wat je zocht en voor de komende jaren wil rijden ...

Je weet nu wat je hebt en niet wat je krijgt :arrow: of je er nu 5, 10 of 15 duizend euro bij legt :shock:

Net als paSCal en EriC4C heb ook ik besloten om toendertijd de motor te laten reviseren - er vanuitgaande dat ik er nog een jaar of drie in zou gaan rijden 8)

Succes met de overwegingen :?


12 feb 2005 0:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik lees dat de auto onderhoud heeft gehad bij Ropa.
Ik zou Ronald Paul eens bellen en hem vragen wat hij weet over de staat van de auto; dan is ook wellicht duidelijk wat de verkoper wel en niet wist.

Persoonlijk denk ik dat flink investeren in de motor de beste optie is.
Verkopen zonder iets te zeggen kun je al niet meer; je moet dan flink terug op de verkoopprijs.
Als je het blok voor een EUR 7k helemaal top krijgt, dan heb je voor 28k een 964 met een perfect blok en dat is voor een perfecte 964 geen hele verkeerde prijs hoor.
Anders moet je deze lozen voor 17 of 18 en alsnog 8 bijleggen voor een goeie. Ik vind dat je met 21k niet bijster veel geld hebt betaald voor een 964 hoor.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


12 feb 2005 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
Absoluut een second opinion doen hoor (Renntech ??), maar als er echt een tik in zit kun je wellicht niet eerst het blok laten lichten en kijken of ze er achter kunnen komen wat het precies is ?? Wellicht slechts 1 van de kleppen niet OK ?? of mischien iets erg jippie als een oliepomp of zo. Als ze weten wat er is kun je altijd nog beslissen wat je er mee doet. Met een andere porsche weet je immers ook niet wat je aankoopt. Als je deze kan reviseren waardoor je weer een jaar of wat vooruit kan dan weet je zeker dat de boel betrouwbaar is. En idd 21K voor een 964 vind ik ook nog erg scherp. een ander blok kun je ook doen mar houd er wel rekening mee dat een volgende koper wellicht nakijkt of het orginele blok er nog in zit, dat heeft weer invloed op de prijs.

veel suc6 en sterkte !!
_________________________________________
Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.


12 feb 2005 11:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Slikken en vergeten zou ik niet kunnen, maar het is zeer zuur omdat je in feite geen poot hebt om op te staan, of je moet er samen redelijk uit kunnen komen. En dat Motron maar niet te veel moet vragen, kun je niet van hun verlangen, zullen je heus zo goed mogelijk proberen te helpen, maar hoeven hier natuurlijk niet voor een gedeelte, voor op te draaien.Ik kan je niets aanraden, er staan hier al goede adviezen bij, maar vind 't wel zuur voor je.


12 feb 2005 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
hoe dan ook, het blijft techniek en in tegenstelling tot "menselijke techniek" is een porsche altijd repareerbaar. Als je een andere porsche zou kopen blijft het altijd een gevoel van schijnveiligheid. Ook na de garantie van 3 maanden of 1 jaar kan je blok gaan tikken. Je zit dan met dezelfde kosten. Je hebt dan wel even 10K meer uitgegeven voor een nieuwere wat je weer kunt afzetten tegen een jaartje rijden denk ik zo.
Ik zou de auto eens goed binnenste buiten keren om naar boven te halen wat er mis is en dan eens goed bekijken of reparatie van dat alles de auto waard is.
_________________________________________
Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.


12 feb 2005 13:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Nu gingen ze er mee rijden en er blijkt een "tik" in de motor te zitten. Waarschijnlijk door de nieuwe olie (in de vorige olie zat waarschijnlijk een toevoeging) komt dit heel duidelijk naar voren. Diagnose is echt heel duidelijk de motor moet los.....

Euh, wat een overhaaste conclusie... Ik heb het geluid zelf niet mogen ervaren natuurlijk... maar... de 964 blokken staan ook bekend om gebroken klepveren... (ja, inderdaad, een wat minder bekend verschijnsel... wellicht dat Renntech dit kan bevestigen...).

Ook dan hoor je een tik die je het ergste doet vermoeden...
Tís dan niet zo dat je klepschotel vrolijk tegen de zuiger staat te tikken hoor maar 1 van de 2 klepveren is dan gebroken en dat tikt ook lekker door...

Lijkt mij dat als er een tik door kapotte big-end lagerschalen in zou zitten dat je dit ook niet "wegkrijgt"(voor de verkoop) met een olie toevoeging.
Heb je wel oliedruk met stationair draaien??

Maar goed, je zit er toch maar mooi mee. Ik zou toch eerst even het 1 en ander uitsluiten voordat je het hele blok los laat gooien...

Succes,

Dick


12 feb 2005 18:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Dick schreef:
Euh, wat een overhaaste conclusie... Ik heb het geluid zelf niet mogen ervaren natuurlijk... maar... de 964 blokken staan ook bekend om gebroken klepveren... (ja, inderdaad, een wat minder bekend verschijnsel... wellicht dat Renntech dit kan bevestigen...).


U vraagt, wij draaien :wink:


12 feb 2005 18:58
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Dick schreef:
Euh, wat een overhaaste conclusie... Ik heb het geluid zelf niet mogen ervaren natuurlijk... maar... de 964 blokken staan ook bekend om gebroken klepveren... (ja, inderdaad, een wat minder bekend verschijnsel... wellicht dat Renntech dit kan bevestigen...).

Bevestiging :!: :cry: :bang:

Dick schreef:
Ook dan hoor je een tik die je het ergste doet vermoeden...
Tís dan niet zo dat je klepschotel vrolijk tegen de zuiger staat te tikken hoor maar 1 van de 2 klepveren is dan gebroken en dat tikt ook lekker door...

Ontkenning :!: zelfs bij twee gebroken klepveren :?

Dick schreef:
Ik zou toch eerst even het 1 en ander uitsluiten voordat je het hele blok los laat gooien...

Volgens mij kun je dit het beste uitsluiten door stapsgewijs het blok los te gooien ..... en onderweg te beslissen wat noodzakelijk is en wat verstandig is nu je toch bezig bent. :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


12 feb 2005 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
Bericht 
ik stop even mijn berichten in dit onderwerp.

Bepaalde zaken worden namelijk als je ze blijkbaar opschrijft uit z'n verband getrokken.
En dat vind ik jammer. Mijn intensie is altijd geweest open en eerlijk met iemand zaken te doen en dat mag je ook van de andere partij verwachten.
Mocht ik de suggestie gewekt hebben dat Ruud bewust een slechte auto aan mij verkocht zou hebben dan moet deze of gene beter lezen en goed kijken wat ik opgeschreven heb.

Mijn bedoeling met het posten op dit forum is niets meer of minder geweest als een: "met meerdere mensen samen proberen een juiste keuze te maken voor het liggende probleem".
Wat is hier verkeerd aan ?
De een raadpleegt de dokter als die ziek is de ander raadpleegt het forum om meer over porsche onwetendheden te weten te komen of juist om eventueel een eigen bijdrage te leveren met eigen ervaringen dan wel kennis !

Maar nogmaals ik ga eens rustig overdenken wat nu te doen (dat deed ik al... maar blijf ik even doen)

Ik zal geen enkel woord van mijn kant meer over dit probleem openbaar maken hier op dit forum. Want dat kan bepaalde mensen "schaden"....

Binnenkort laat ik wel weer weten wat er gebeurd is en hoe het opgelost en geregeld is......
Dank voor jullie steun !
964cee-4


16 feb 2005 8:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
(mod by horn - topic tijdelijk heropend.
Vanavond ontving ik een pb van ruud, waarin hij me verzocht dit te posten. Hij kon dit zelf niet daar het topic gesloten was)


Ik ontving een PB waarin Ruud schreef:
Nu het onderwerp voorlopig is gesloten, lijkt het mij goed om als ongewild hoofdpersoon mijn visie op het gebeurde te geven. Allereerst moet ik wel kwijt dat ik met open mond en verhoogde hartslag het inmiddels 3 pagina’s grote topic las. En zoals waarschijnlijk menselijk in een dergelijke situatie had ik na het lezen van de “mogelijke oorzaken” de neiging om meteen in de pen te klimmen, zeker wanneer door allerlei suggesties je integriteit in jouw beleving ter discussie staat. Ik heb me kunnen beheersen, en heb zo snel mogelijk contact opgenomen met Motron om diens visie te horen. Duidelijk is, zoals eerder al geconcludeerd, dat het probleem aan de auto eerst verder moet worden onderzocht om een goede diagnose te stellen. Dit wachten we gewoon af. Wel wil ik, misschien ten overvloede, kwijt dat de auto tot aan de keuring het perfect heeft gedaan, en dat ik nooit, maar dan ook nooit, rommel zal toevoegen om zaken te camoufleren.
Zo, dat is eruit. Verder wil ik ook Diederick veel sterkte wensen. Ik baal met je mee. Kijk, men weet dat dit soort dingen kunnen gebeuren, maar als dat het geval is dan komt dat toch wel hard aan. Begrijpelijk, zeker na zo’n korte tijd.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 feb 2005 0:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.