Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Tsja vroeger was alles beter. Ooit van de olielekkende problemen bij de 964'jes gehoord? Werd toen schande van gesproken. En kijk naar de luchtgekoelde blokken waar op een goed moment de kopbouten 'spontaan' afbreken. Ooit een ander merk gehoord waar dat in zulk grote getalen bebeurt? Ieder luchtgekoeld blok komt er ooit mee in aanraking en er rijden legio 911'jes rond met gebroken bouten die het niet eens weten. Maar schijnbaar word dat geaccepteerd en hoort het bij het merk en ouderdom.... Maar goed, back on topic. Ben benieuwd wat Sjonnie voor nieuws heeft gehad....
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
21 sep 2009 17:07 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@Maurice Tja hoe is het met Sjonnie afgelopen, goede vraag. Vroeger hadden we geen drempels maar gewoon kuilen.
_________________________________________ Last Rat standing
|
21 sep 2009 17:15 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ben het wel deels met je eens, maar het had niet zo'n grote impact. Wat te denken van de kettingspanners en geleiders, helaas zelf ondervonden Was wel duur maar geen nieuwe motorblokken met scheurende cilinders. Stond ook voor de keuze, maar zag de nieuwe motorblokken staan bij de leverancier
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 sep 2009 17:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
die kopbouten moet je echt wel merken als de klepdeksels eraf gaan... vergeet ook niet de klepgeleiders, bekende 3.2 kwaal onder de 100K, koprevisie...
_________________________________________ oud is beter
|
21 sep 2009 18:14 |
|
|
Sjonnie
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Het verdict is gevallen: de cylinderwand is gescheurd en de nokkenas is over. Veel erger kan een motor niet kapot gaan. Zelf ben ik zeer teleurgesteld. Als ik geweten had dat dit een reeel risico was, dan zou ik natuurlijk nooit de garantie opgezegd hebben. Moest ik zelf zorgen voor deze informatie? Had men bij Porsche Centrum Zuid mij kunnen voorlichten, zeker na het kapotgaan van 2 bobines? Allemaal vijgen na Pasen, ik zit met zeer zware onkosten....en heb voorlopig even mijn buik vol van Porsche..... Alle info over ruilmotoren is zeer welkom. Dank voor alle duimen en medeleven.
|
22 sep 2009 21:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
link van stukke bobines met gescheurde cylinder zie ik niet?
_________________________________________ oud is beter
|
22 sep 2009 21:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Dat is knap balen Sjonnie zachtgezegd uitgedrukt. De bobines hebben daar niks mee van doen lijkt me. (Tenzij je een tijd op een paar cylinders minder hebt gereden dan kan ik me nog iets voorstellen misschien) Vind die defecte nokkenas ook wel vreemd. Die zou het bij normaal gebruik toch wel langer uit moeten houden.
Veel sterkte in ieder geval, kan me de teleurstelling goed voorstellen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 sep 2009 21:39 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Oei oei oei Balen, en weer een dikke -1 voor Porsche (het spijt me dat ik het zeg). Sterkte.
|
22 sep 2009 21:50 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Wat een "shit" bende Sjonnie, dat zo'n motor bij die km stand wat zou gaan pluimen of verbruiken is nog tot daar aan toe Had al eens gedacht dat een of ander tv programma daar aandacht aan zou besteden, maar dan heb je de poppen aan het dansen neem ik aan Ook de bedragen die hier bij komen kijken zijn behoorlijk hoog Maar goed daar schiet je niet veel mee op, storm in de knip
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
22 sep 2009 22:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Niet om het een of ander, maar dit draadje draait al anderhalf jaar ... waarbij het telkens ontkracht wordt door 996 rijders die van deze ramp gevrijwaard blijven Sterkte met puzzelen
|
22 sep 2009 22:10 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Olaf, is dit nu positief of negatief bedoeld
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
22 sep 2009 22:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Positief voor Sjonnie - negatief voor de ontkrachters van het verhaal
|
22 sep 2009 22:24 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
22 sep 2009 22:25 |
|
|
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Van de zotte eigenlijk dat die 3.6 cilinderwanden nog dunner zijn dan die van de Boxster S 3.2 en 996 3.4, gezien de extra krachtwerking. Tegelijkertijd wordt de 3.6 toch als een stuk betrouwbaarder ingeschat, go figure... ?! Hier wat opties: 996 3.6 engine €9,250.00 (rebuild) - http://www.v-zweeden.com/product_info.php?products_id=935 996 3.6 used engine €5,000.00 (used) - http://www.v-zweeden.com/product_info.php?cPath=3166_3169_3202_3221&products_id=778Als je het mij vraagt voor de autfarm route kiezen ( http://www.autofarm.co.uk/engines/water_cooled). Die pakken alle zwakke punten van de motor aan + een upgrade mogelijkheid naar 3.9. Success !
_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
22 sep 2009 22:33 |
|
|
Sjonnie
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Niet om het een of het ander, maar Porsche is sinds enige tijd geen belangrijke hobby meer voor mij en wat er nu gebeurd is maakt het uiteraard nog minder interessant. Ik ga zelf niet puzzelen want ik ken er te weinig van. Ik ga horen wat PCZ en wat Jean voorstellen en in goed onderling overleg gaan we een oplossing bedenken. Soms denk ik wel eens "ik doe em weg", maar wsch zou ik daar toch spijt van krijgen. Na zo'n melding ga je enkele uren verschrikkelijk balen, maar daarna zie je toch ook weer het relatieve van alles in. Net een cognacje gedronken dat ik gekregen heb van een vriend die wist dat hij ging sterven.....
|
22 sep 2009 23:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Dat bedoel ik Sjonnie , 2 x raden waar ik vandaag was vrouw van 46 jaar begrafenis
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
22 sep 2009 23:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
En zo blijkt alles maar relatief. Klote, absoluut. Maar wel relatief. Geniet vandaag!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 sep 2009 23:25 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
| | | | Sjonnie schreef: Het verdict is gevallen: de cylinderwand is gescheurd en de nokkenas is over. Veel erger kan een motor niet kapot gaan. Zelf ben ik zeer teleurgesteld. Als ik geweten had dat dit een reeel risico was, dan zou ik natuurlijk nooit de garantie opgezegd hebben. Moest ik zelf zorgen voor deze informatie? Had men bij Porsche Centrum Zuid mij kunnen voorlichten, zeker na het kapotgaan van 2 bobines? Allemaal vijgen na Pasen, ik zit met zeer zware onkosten....en heb voorlopig even mijn buik vol van Porsche..... Alle info over ruilmotoren is zeer welkom. Dank voor alle duimen en medeleven. | | | | |
Persoonlijk zou ik hier eens met een advocaat over praten. Denk toch dat hier wat meer aan de hand is dan een gewoon probleempje.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 sep 2009 23:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Denk helaas dat het wel het (bekende) probleempje is. De cilinderwand is niet zozeer te dun maar wordt niet ondersteund aan de meest belaste kant, bovenaan. Deze vervormt en scheurt na korte of langere tijd (of nooit Marcel ). En in dat opzicht is de 3.6 ook niet anders, maw niet beter, dan de 3.4
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 sep 2009 9:48 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Klopt helemaal Paul. En vlak ook de 997 MKI niet uit. Zoals ik laatst al eens een specialist hoorde zeggen; het is een kwestie van tijd dat ook de 3.6 en 997 MK1 motoren een even groot uitvals percentage zullen laten zien als de 3.4 nu. Laten we hopen dat met de introductie van de 997MK2 er beter tijden aanbreken. En welke nu wel zullen gaan en welke niet zal vooralsnog een ongrijpbaar fenomeen blijven. Ik ken genoeg mensen die de 3.4 (met warme motor) echt flink op de sodemieter geven en al rond de 200k op de teller hebben staan zonder problemen maar er zijn natuurlijk ook legio gevallen van auto's die bij 30k al aan de kant stonden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 sep 2009 10:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 sep 2009 15:04 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Die bladeropvangbakken houd ik dan ook scherp in de gaten
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 sep 2009 15:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
... daar blijven de bladeren niet tegen aan plakken
|
23 sep 2009 15:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
... volgens mij rij jij helemaal niet met die GT3
|
23 sep 2009 16:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
... daar heb je eerder last van zand (en mss grind) dan van bladeren
|
23 sep 2009 16:26 |
|
|