Re: Welke turbodruk moet een 993 TT kunnen halen?
Zoals ondergetekende een maand geleden al postte:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=24308&start=50@marc: deze aanpassing is heel normaal bij 993 TT's, de Turbo ligt lager dan het motorblok en daardoor wil de olie zich via de turbo's naar buiten werken. Hoort er ook één in het filter te zitten trouwens. DOEN!!!!!!!!!!! Dit is geen symptoom bestrijding maar ter voorkoming van de problemen. De Check valve zal het probleem nu niet meer oplossen, maar voorkomt dat de nieuwe turbo's weer door overtollige olie defect raken. De olie in de turbo's zal na verbranding een koollaag vormen en als schuurpapier voor de lagers werken, met alle gevolgen van dien!
Bij de 996 zit al zo'n check valve standaard. Leermoment uit de 993 zullen we maar zeggen. Vóór de 993 hadden de turbo's het meen ik ook.
Wat betreft de de genoemde zwaardere Turbo's ben je er niet alleen door ff zwaardere te monteren, om die te kunnen gebruiken moet de nog een paar duizend euro stukgooien aan andere "spulletjes'' en dan nog, standaard rijdt precies lekker.
Er is één uitzondering die de investering waard is, de turbo's die speciaal gemaakt worden door een amerikaan voor de 993 TT, met meer trekracht over het hele toeren bereik. Weet ff niet zeker of deze een variabele geometri hebben, maar iig wel het resultaat. Als ik wat vindt post ik het.