Auteur |
Bericht |
usual
968 ooit 968t
|
gaan we weer
+50 pk
om mee te beginnen
|
04 maart 2005 12:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: gaan we weer
Zo ziet het eruit als het chipje geplaatst is
|
04 maart 2005 13:03 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
|
04 maart 2005 13:07 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: gaan we weer
Ja, en zo zag hij er uit na de eerste test...... met de chip en de nieuwe eindstukjes )
|
04 maart 2005 13:11 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
+50 pk met alleen een chippie ?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
04 maart 2005 14:28 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ja wist je dat niet, anderen zoals Dirk en Humfrey (RSR) gaan helemaal naar Duitsland, geven zo'n 2000 euro uit, de halve motor moet dan gemodificeerd, getuned en afgesteld worden en hebben dan nog maar zo'n 15 peekaatjes......
Ben je dan even achterlijk dat je er niet even zo'n chippie in knalt voor een paar euro en klaar is kees....
Wat dacht je nou zelf...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
04 maart 2005 14:45 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
dat zijn allemaal n.a.'s
|
04 maart 2005 14:52 |
|
|
RS clone
Carrera 3.2
|
Yup inderdaad een appel peren vergelijking heren een n.a is geen turbo. 50 pk is zeker wel mogelijk met een turbo of het heel blijft is wat anders
|
04 maart 2005 16:01 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik heb sinds kort een chip van DMB-engineering in mijn auto (een 944 N/A uit 1986), dus ik spreek uit ervaring.
Wat zijn de gevolgen van deze chip :
1) Iets rustigere stationaire loop
2) Reageert iets feller op gasgeven
3) Gaat iets rapper door de versnellingen
5) 500 rpm meer voordat de toerenbegrenzer ingrijpt
Volgens de vermogensbank + 5 PK...
Volgens de garage is dat tevens het maximaal haalbare.
Al met al teleurstellende waardes (vond ik), maar het rijdt wel fijner dan de standaard chip. Ik zou er alleen nooit € 695,00 voor betalen (wat het normaliter zou moeten kosten), want dat is het echt niet waard. Ik kon deze chip voor € 50,00 overnemen (komt uit een schadeauto) en hij is er bij mij nu 3 weken geleden ingezet. De afspraak was dat ze 'm er ook weer uithalen (gratis) als hij niet zou bevallen en de originele chip weer terug zouden plaatsen. Dát doe ik niet (dit chippie blijft), maar -nogmaals- als je er de volle mep voor zou moeten betalen, is ie dat echt niet waard!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
04 maart 2005 18:05 |
|
|
John
Cayenne
|
Dat zou ik eruit halen, want als er 1 ding slecht is voor je blok, dan is het ineens na vele jaren trouwe dienst, ff meer toertjes voor zijn kiezen.
|
04 maart 2005 20:02 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Je hoeft 'm natuurlijk ook niet (steeds) die 500 toeren meer voor z'n kiezen te geven . Dat bepaal je zelf met je rechter voet, nietwaar?
En bovendien: mocht de motor als gevolg daarvan z'n geest geven -je weet immers maar nooit- kost een ander blok (gebruikt maar met goede compressie etcetera) voor een 944 N/A zo'n € 1.000 - € 1.500 en daar is nog overheen te komen.
Da's ook de reden waarom ik een 944 heb gekocht: heel veel reserve-onderdelen beschikbaar tegen relatief lage prijzen en als ie aan flenters gereden wordt, is er geen man overboord: gewoon een nieuwe kopen...
Voor € 4.000 - € 5.000 koop je immers een hele fraaie 944 (N/A)...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
04 maart 2005 20:30 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
En toch kan het bij de auto van Usual.
In tegenstelling bij de auto van RSR of Dirkie
De Turbo druk wordt bij een 951 geregeld door een aparte computer, de KLR computer.
Door hier iets in te wijzigen kun je net zoveel vermogen eruit halen als mechanisch mogelijk is.
Wel in combinatie met een wijziging in de DME computer.
Natuurlijk zijn de grootte van de turbolader en de in te spuiten hoeveelheid benzine ( oa. max. capaciteit van de injectoren ) nu hele belangrijke factoren voor de te behalen hoeveelheid vermogen.
|
04 maart 2005 20:55 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ok, dan is het dus in theorie mogelijk, neem ik aan! Als ik namelijk lees "zoveel vermogen als mechanisch mogelijk", dan vraag ik mij namelijk wel af wat dat doet met de houdbaarheid van de motor of zie ik dat verkeerd?
|
04 maart 2005 21:56 |
|
|
usual
968 ooit 968t
|
ik ga wel op de rollenbank als de chips er in zitten
persoonlijk denk ik niet dat het heel veel gaat uitmaken qua levensduur, ik denk dat onderhoud en hoe je met je motor omgaat vele malen belangrijker is
|
05 maart 2005 16:56 |
|
|
Benny 911
911Brabant Belgie
|
sorry jongens maar ik pas voor deze vorm van mishandeling.
Ik hou het met chips voor de tv zout of paprika maakt niet uit.
Ik heb enkele jaren aan autosport gedaan en weet wat het kost om een paar echte pk's te winnen.
Op de turbo's na denk ik niet dat er grote verschillen te halen zijn uit een chip.
Je krijgt wel een beter koppel en soms een minder verbruik maar dan zal je ook wel begrijpen dat dit niet kan gekoppeld gaan een een pk winst.
Je kunt aan een motor meer slecht doen dan goed en als ik zie dat ze in winkels chips verkopen die in massa produktie gemaakt worden dan stel ik mij vragen.
Als je het wilt laten doen zet je auto dan op een bank laat hem uitmeten en in funktie daarvan laat je een chip maken.
_________________________________________ Het leven is een strijd en als je lang leeft ben je oudstrijder
|
12 maart 2005 18:06 |
|
|