Auteur |
Bericht |
patrickf
996 carrera 2gelderland
|
 Re: 996 met geplofte motor gekocht...hier mijn verhaal met f
en mag je dan ook je kilometerstand terugzetten? dat is toch verbonden aan de motor?
_________________________________________ Vandaag was weer een prachtige dag
|
19 jun 2010 19:51 |
|
 |
Senna1
|
Dat is de vraag die alle andere vragen in de schaduw steld! Ben ook benieuwd!
|
19 jun 2010 19:55 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
|
19 jun 2010 20:00 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Motor is toch juist gereviseerd, niet gewisseld 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 jun 2010 11:28 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Sorry draadje niet helemaal goed gelezen, is idd revisie. Maar al zou je de motor wisselen met een exemplaar wat minder gelopen heeft dan ga je de KM stand toch niet aanpassen  De rest van de techniek, versnellingsbak ophanging etc heeft de kilometers gelopen die op de teller staan.
|
20 jun 2010 13:27 |
|
 |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
een nette handelaar/dealer idd niet, maar ja, dat geldt helaas niet voor iedereen.... 
|
20 jun 2010 13:35 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
|
Helemaal eens Willem.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 jun 2010 15:40 |
|
 |
Michel R32T
|
 Hier staat hij net 2minuten te draaien ofzo....heb de uitlaten al 2weken opgehangen om uit te lekken, maar er zat nog zoveel zooi in dat hij nog zo staat te dampen...dat is allemaal helemaal over nu. morgen eens aan de co meter hangen om te kijken of de kats het nog doen. hij loopt nog op 5 cilinders stationair, maar op toeren doet de 6e wel mee, ik gok op een bobine maar kan hem met mijn eigen diagnose apparatuur niet uitlezen, dat moet ik bij een collega hier in het dorp even doen. pas als hij goed loopt ga ik er echt mee rijden.....mn geduld is wel een beetje op moet ik zeggen  zal van de week als ik tijd heb nog wel wat fotos posten, al moet ik zeggen dat ik er weinig gemaakt heb door de tijdsdruk die ik had. Ik heb vandaag nog even de veer van mijn linker deur hendel aan de binnenkant vervangen, want die trok de hendel niet meer goed dicht waardoor mn CV niet meer goed werkte en ook de ramen niet meer. Mijn volgende aandachts puntje zal worden om de randen van de velgen te herstellen, al weet ik niet of dit type echte 2delige velgen zijn. heeft iemand trouwens verstand van de codes van de velgen? Volgens de Meeruitvoering sticker zou hier het type M413 18 Inch Turbo look wheel onder moeten zitten...maar dat zijn niet deze toch?
|
21 jun 2010 1:53 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Het lijken eerder GT3-velgen dan turbo's.
|
21 jun 2010 5:25 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Je bent net een week bezig gek  Vonden die mensen in die flat het ook leuk dat hij het weer doet? Of zijn ze dat gewend 
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 jun 2010 8:30 |
|
 |
Michel R32T
|
Hahaha, de auto staat vandaag 3weken op mn oprit he....mensen in de flat waren er denk ik niet heel erg blij mee, maarja dit gebeurd dan ook niet dagelijks 
|
21 jun 2010 9:18 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Een goede pijp moet roken 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 jun 2010 10:19 |
|
 |
Michel R32T
|
nog even reactie op een wat ouder bericht: km stand op 0 zetten mag UITSLUITEND en ALLEEN als je aantoonbaar ALLE slijtage delen hebt vervangen of gereviseerd. dus zelfs het jippie rubbertje in je wielophanging of remslang telt hierbij mee.
Zoals eerder vermeld zit de motor er in, maar loopt niet lekker (op 5 cilinders) omdat ik zelf maar heel beperkt uit kan lezen aan deze auto, vanmorgen op de ouderwetse manier diagnose gesteld, 1 voor 1 bobines losgetrokken. mijn conclusie was dat er een bobine kapot was, telefoontje met porsche centrum leusden leerde me dat ze die zat op voorraad hebben, dus gelijk maar 2 gehaald om er maar 1 op reserve te hebben. nieuwe bobine erop maar geen succes.
Omdat mijn persoonlijke vermoeden, puur op gehoor, is dat hij compressie mist op 1 van de cilinders toch maar een telefoontje naar MH gedaan. toevallig moest hij in amersfoort zijn, wat redelijk bij mij om de hoek is, dus is hij langsgekomen (service is dus heel erg goed te noemen) na het een en ander getest te hebben tot de conclusie gekomen dat cilinder 1 niet meewerkt, maar zover was ik ook al.
ik heb met hem afgesproken dat ik de verstuivers om ging wisselen, maar dat is gewoon goed....waarbij mijn conclusie eigenlijk is: vonk+brandstof is ontbranding....tenzij er geen compressie is
ik ga kijken of ik morgen ergens een goeie compressie meter kan regelen (mijn eigen komt er niet tussen) en dan compressie meten. als daar meer over bekend is laat ik het weer horen.
|
21 jun 2010 19:27 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
das ff balen, hopen dat het iets simpels is 
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
21 jun 2010 19:56 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Heb je vakantie/ tijd teveel ofzo? Goed dat je zo rustig blijft, ik zou gek worden.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
21 jun 2010 20:23 |
|
 |
Paul II
|
|
21 jun 2010 20:27 |
|
 |
Michel R32T
|
toch nog bij een bevriend bedrijf een compressie meter kunnen lenen die in deze motor paste (het is nogal krap tussen de uitlaat door) Ik heb maar 2 cilinders gemeten, 1 om te kijken of de meter goeie waardes aangeeft, en 1 om te kijken of de cilinder waarvan ik dacht dat hij niet goed is ook daadwerkelijk niet goed was....en dat is ie niet. meet bijna geen compressie, zie onderstaande afbeelding: Let wel even op dat de schaalverdeling verkeerd is, het is een kaartje voor een diesel meter, maar het verschil is meer dan duidelijk te zien, bovenste streep is compressie cilinder 1, onderste streep is compressie cilinder 3......  Morgen maar eens een telefoontje richting Peize denk ik. Ik wil, nu ik dit er toch heb staan, gelijk even duidelijk maken dat er helemaal geen verwijt richting MH gemaakt wordt, of dat ik dit er bij zet om slechte berichten te posten. ik ben 200% overtuigd van de expertise van Michael, en fouten maken is menselijk. ik verwacht dan ook gewoon dat dit sportief opgelost gaat worden.
|
22 jun 2010 0:58 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Vervelend akkefietje maar ga er inderdaad vanuit dat dit zeker onder de garantie valt...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 jun 2010 8:37 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, dat lijkt me onwaarschijnlijk bij dit primeur-project dat op het Porscheforum in de schijnwerpers staat. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jun 2010 9:16 |
|
 |
Michel R32T
|
Net MH aan de lijn gehad, hoe dan ook meot de motor er weer uit. ik ga er vanavond een latertje van maken, zodat ik morgen de motor weer uit kan bouwen en kan strippen, dan kan hij donderdag weer naar Peize. Michael verwacht eigenlijk, net als ik, dat het ergens in de kop fout gaat. ik hoop dan ook eigenlijk dat ik met een kale motor aan kan komen en dat we het gelijk kunnen organiseren, al denk ik nog niet dat hun het daar helemaal mee eens zullen zijn, maar dat leg ik hem vanmiddag nog voor.
|
22 jun 2010 11:15 |
|
 |
Paul II
|
Hangende klep ...
|
22 jun 2010 12:51 |
|
 |
Michel R32T
|
er zit een heel klein beetje een communicatie fout ergens, en blijkbaar vond iemand het nodig om Richting Peize te bellen in plaats van mij even te PBen oid.
ik was een beetje in de veronderstelling dat ik een ruilmotor met 2 cilinderkoppen had gekocht. nou blijkt dat ik een ruilmotor met 1 van mijn eigen koppen (de kop die nu ook problemen geeft) en 1 kop van MH (de kop die goed is) heb. Ook werd mij vriendelijk verzocht om nog even de tijddruk erbij te vermelden, maar dat leek me eigenlijk al duidelijk.
Ik vind het opzich wel jammer dat zoiets nou moet gebeuren, denk maar dat er de volgende keer als er iets gebeurt geen topic gemaakt gaat worden, ik spreek hier (in mijn ogen alleen maar vol lof) over iemand, en toch is er altijd weer iemand die het op een slechte manier bekijkt, en zich dan blijkbaar genoodzaakt voelt om te bellen.
|
22 jun 2010 13:11 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
ik zeg rare actie 
|
22 jun 2010 13:18 |
|
 |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
+1 Zulke mensen hou je altijd. Boven staan en je eigen weg bewandelen. Zeker je bevindingen blijven posten 
|
22 jun 2010 13:22 |
|
 |
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Ik kan er persoonlijk niets negatiefs of slecht uit halen... alleen maar Wellicht iemand die denkt er voor zichzelf een zakelijk voordeel uit te halen? Slaat in ieder geval nergens op; je er mee gaan bemoeien; ga dan maar naar een ander forum... Valt ook niet mee, om om te gaan met mensen die wel positief of vriendelijk zijn ingesteld denk ik dan maar....
|
22 jun 2010 13:31 |
|
|