Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:29



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
Deze zomer heb ik en 911 2.2 E Targa gekocht die in 2008 in totaal gerestaureerde toestand uit Amerika is gekomen.Die heeft vervolgens 3 jaar in een collectie stilgestaan.Toen ik em kocht draaide de motor niet lekker,veel te rijk.Binnengebracht bij een plaatselijke porsche expert die toch wat ervaring heeft met mechanische injectie.Na nazicht bleek de pomp constant op vollast te draaien.Pomp eraf en opgestuurd naar Duitsland voor en revisie.Bleek dat de pomp indertijd inderdaad al gereviseerd was,doch door het staan bleek er krasvorming in de bus ter hoogte van de plunjer voor cil 1 .Ondertussen een pomp gemonterd van een 2.7 RS die hij liggen had,buiten het iets te rijk staan reed de wagen vrij goed ermee.Bij terugkeer,de pomp terug erop en na twee dagen afregelen leek alles ok.Juist voor ik em ging ophalen,probleem.Hij draaide opeens maar op vijf cilinders meer.Bleek dat cilinder vijf geen inspuiting meer kreeg.Damn,pomp terug naar Duitsland.Gelukkig na 1 week was ze terug ,die mannen ginder hadden ze voorgenomen.Vorige vrijdag pomp terug aangekomen,gemonteerd en terug af stellen.Vrijdag en dinsdag afgesteld (draaide goed)en ik zou hem dindagavond op halen.Je raadt het nooit,telefoon dat ie het weer niet meer doet terug op cil 1 geen inspuiting meer. :evil: Bij het opbellen naar het revisiebedrijf stelden ze de vraag of er iets in de benzine bijgemengd is.neen,zelfs al een paar keer nieuwe(98) benzine bijgevuld.Dus pomp er weer af en weer terug.
Iemand ook al zoiets voorgehad???

Dank voor reactie


27 okt 2010 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
Weet je zeker dat de reden van niet draaien van een van de cilinders ligt in de brandstoftoevoer? Volgens mij is pomp, werken of niet werken (mits alle plunjers ok zijn)

Bougiekabels, rotor, contactpuntjes,HKZ?


27 okt 2010 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
Of zelfs verder. Zijn de verstuivers getest op een correct sproei patroon en juiste werking? Kunnen ook niet heel goed tegen lang stilstaan.

Ik zou ook meteen een compressie test/leak down test laten doen om te kijken wat de staat van de motor is. Weet uit ervaring dat door het juist afstellen van een MFI pomp je juist achter andere zaken kunt komen. Waarbij wellicht ook een niet meewerkende cylinder(s). Een niet lekker lopende MFI kan dit soort zaken wel eens maskeren.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


27 okt 2010 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
jaja,al deze zaken zouden goed moeten zijn.de wagen heeft +/- 2 dagen afstelwerk ,met koud-warm laten worden ,achter de rug en mee gereden.Het resultaat was bijna goed op lambadsonde gemeten.Ze zetten hem nog ietsje armer en bij de volgende testrit liet de pomp het weer afweten(2de keer op dezelfde manier).Ik weet ondertussen dat de pomp bij Koller in Nurnberg gedaan is.De uitleg daar is dat er maar 1 om de 50 pompen terug komt met en probleem na revisie.Ik heb het twee keer na elkaar zitten???Blijkbaar kan het zijn dat er een slechte plunjer inzit(hoewel ze allemaal vervangen zijn bij de revisie.Nu..pomp is terug opgezonden en wachten op nieuws wanneer ze ze opengedaan hebben.Hopelijk eind volgende week terug en nu voorgoed goed.


27 okt 2010 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
@911rally,

Ik begrijp je punt. Persoonlijk geloof ik niet dat Koller veel fouten maakt. Dus lijk me sterk dat de pomp het punt is.

Een auto goed afstellen wil niet zeggen dat er niet iets kan zijn wat los/vast werkt. Overigens is de opmerking van Koller wel interessant. De vraag of je oude benzine draait, duidt wellicht op een stukje gumming dat ze ontdekt hebben, doorgaans probleem van oude peut. Als de auto 2-3 jaar heeft stilgestaan, neem ik aan dat jullie de benzine geflusht hebben en de tank gespoeld. Residu is nl echt killing voor alles.


27 okt 2010 19:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
911rally schreef:
jaja,al deze zaken zouden goed moeten zijn.


Proberen je gewoon te helpen he. Zoals Niels al zijn kan er door oude benzine en dus gumming het een en ander verstopt raken. Kan de pomp zijn, maar ook de injectoren. Vandaar mijn opmerking.

Als ik jouw was zou ik het hele benzine systeem schoonmaken en flushen voor je de pomp opnieuw installeerd en je wellicht weer rommel in je pomp hebt. Ben het eens met Niels dat Koller in principe geen fouten maakt, dus de kans dat het bij jouw 2 keer achter elkaar voorkomt zou wel erg toevallig zijn. Denk dus dat het toch aan iets anders ligt en in het brandstofsysteem zit.

Succes verder.....
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


27 okt 2010 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
Hmm,dit kan inderdaad zijn en zal gecheckt worden.Wel vreemd dat hij het wel goed deed met de vervangende 2.7 Rs pomp erop.Met dezelfde benzine en ondertussen had ik toch wel een keer of twe egetankt.Maar t'is zeker te checken waard!!.


28 okt 2010 11:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
MFI luistert echt heel erg nauw. Kan ook zijn dat er door dat er weer gereden werd er wat vuiligheid is losgeraakt en is gaan zwerven.

Nu toch alles los is, doorspoeleln en spuiten, Sproeier laten checken, nieuwe (Goede) brandstof filters en zo zaken gaan uitsluiten.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


28 okt 2010 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
Oh ja de filters inderdaad. Kleine inspectie kun je al zien of er veel shit in zit. Blijft helaas een beetje trial en error. Ben niet zo handig met inpasten enzo. Is topicje van mijzelf waarin Mayonaise nog aardig wat MFI kennis gespuid heeft. Zeer leerzaam en de moeite waard. Er zijn weinig specialisten met echte kennis van zaken. Als ie eenmaal loopt overigens, loopt ie erg goed.

Verder als alles clean is toch nog ff met injector cleaner rijden (sowieso een keer in de zoveel tijd). Betekent wel even een flink stuk gassen om een tank leeg te rijden (moet geen punt zijn als ie goed loopt, toch :D )

Suc6


28 okt 2010 14:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
klikkerdeklik.....Deze bedoel je Niels?..... :wink:


28 okt 2010 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche 911 2.2E MFi pomp problemen.
@Bully,

Klasse, die bedoelde ik. :cheers:


28 okt 2010 15:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.