Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 5:41



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Revisie P 2.7 Targa 1976 (model 77) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 2.7 Targa 1976
weert
Bericht Revisie P 2.7 Targa 1976 (model 77)
Van een nieuweling in dit forum de volgende vragen. Heb me deze P aangeschaft in dec. 2004. Teller stond op net geen 130.000 echte km. Historie van eigenaren bekend (is een Pon P).De bekende roestzaken onder koplampen en en deurstijlen degelijk laten aanpakken, incl. voorschermen etc. Motor laten uitbouwen om de eerste orginele P koppelingsplaat te laten vervangen. Heb nu een beetje spijt dat ik het licht gierende lager van de drukgroep niet ook heb laten vervangen. Verder nieuwe luchtbak moeten plaatsen, Targa dak gerenoveerd. Uiteindelijk een behoorlijk uit de klauwen gelopen ingreep. Maar er staat nu wel iets, volledig orgineel, loopt als een speer met weinig olieverbruik.
Nu hoor ik veel negatief motorisch nieuws over de 2.7. De cylinderbouten zouden zich uit het blok trekken, voorkomen is beter als genezen, mijn vraag is, kun je dit voor zijn en zo ja waar dan op te letten. Zijn er goede P bedrijven waar een vroegtijdige analyse dit euvel opspoort. Verder indien een 2.7 motor deze ingreep (revisie) moet ondergaan gaat dit ten koste van kwaliteit. Wat is de prijs van een dergelijke ingreep. Moeten bij constatering aan 1 cylinder de andere 5 ook aangepakt worden. Graag reacties Bvd.


11 apr 2005 8:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
@ SDB ...




BTW WELKOM :cyclopsani:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


11 apr 2005 11:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
de probleem gevallen met de 2.7, komen hoofdzakelijk voor bij de amerikaanse uitvoeringen
die worden veel heter ivm alle mileu besparende rommel die erop gemonteerd zit en dan willen de cilinderbouten inderdaad wel eens breken
(ivm verschillende uitzettingscoefficienten van kop, cilinder en cilinderbouten)

't kan trouwens ook bij andere modellen gebeuren hoor (vraag maar aan PaSCal :roll:)

zo lang er niks aan de hand is, zou ik er lekker niks aan doen...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


11 apr 2005 13:33
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Denk niet dat er een mogelijkheid is om vroegtijdig te constateren dat een cilinderdraadeind breekt .... als het echter gebeurt is het m.i. raadzaam om ze allemaal te laten vervangen :arrow: helaas blijft het dan (vaak) niet bij alleen cilinderdraadeinden :?

.... gewoon doen wat Jeroen914 al aangeeft :arrow: niet aan denken :wink: .... gewoon gaan RIJJEN! :drive: en de "oude dame" met respect behandelen 8)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


11 apr 2005 13:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Anne en Arie hebben ervaring met de 2,7. Jongens WAKKER WORDEN! :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


11 apr 2005 19:54
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
911 2.7 Targa 1976
weert
Bericht Revisie 2.7 motor
Jeroen914 schreef:
de probleem gevallen met de 2.7, komen hoofdzakelijk voor bij de amerikaanse uitvoeringen
die worden veel heter ivm alle mileu besparende rommel die erop gemonteerd zit en dan willen de cilinderbouten inderdaad wel eens breken
(ivm verschillende uitzettingscoefficienten van kop, cilinder en cilinderbouten)

't kan trouwens ook bij andere modellen gebeuren hoor (vraag maar aan PaSCal :roll:)

zo lang er niks aan de hand is, zou ik er lekker niks aan doen...


Jeroen, model 77 mijn P dus heeft al een modificatie gekregen in de vorm van een extra koelvin. Verder is het een pure Pon auto, dus geen Amerikaanse toestanden. Het zijn niet de cylinderbouten die breken maar de draadeinden v.d. bouten worden uit de (te) zachte bloklegering getrokken, het blijkt dat menige 2.7 hier aan is gestorven. In principe komt het bij een revisie neer op nieuwe tapbussen plaatsen in het blok.

Tot zover mijn reactie.


11 apr 2005 20:45
Profiel
PorscheForum Rookie
911 2.7 Targa 1976
weert
Bericht Revisie Targa
André 3.0 schreef:
Anne en Arie hebben ervaring met de 2,7. Jongens WAKKER WORDEN! :wink:


Verklaar je nader als schijnbaar kenner van een 2.7 motor.

Bvd


11 apr 2005 20:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:? Sarcastisch bedoeld, of komt het aleen (op mij) zo over :?: :wink:

Anne en Arie rijden allebei een 2.7 en zouden dus ervaringen met je kunnen delen ..... als ze ´wakker worden´. :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


11 apr 2005 20:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Revisie 2.7 motor
Citaat:
Jeroen, model 77 mijn P dus heeft al een modificatie gekregen in de vorm van een extra koelvin

Amerikaanse uitvoering loopt warmer ivm SMOG uitrusting (milieu maatregelen)
Europeese uitvoeringen hebben dat niet, dus in jou geval ook geen probleem

Citaat:
Verder is het een pure Pon auto, dus geen Amerikaanse toestanden

Zie hier boven en ook mijn eerdere bericht... 'k weet het... begrijpend lezen valt niet mee :roll:

Citaat:
Het zijn niet de cylinderbouten die breken maar de draadeinden v.d. bouten worden uit de (te) zachte bloklegering getrokken, het blijkt dat menige 2.7 hier aan is gestorven. In principe komt het bij een revisie neer op nieuwe tapbussen plaatsen in het blok

Als je het allemaal al weet, waarom zit je hier dan te leuteren en naar de bekende weg te vragen?

Ik heb er nog eens over na gedacht... zou het zekere voor het onzekere nemen en de motor accuut totaal laten reviseren.

Over-uit-roger-beep... :shock:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


11 apr 2005 22:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Revisie 2.7 motor
Jeroen914 schreef:
Als je het allemaal al weet, waarom zit je hier dan te leuteren en naar de bekende weg te vragen?

Ik heb er nog eens over na gedacht... zou het zekere voor het onzekere nemen en de motor accuut totaal laten reviseren.

Over-uit-roger-beep... :shock:



Ons eigen troetel EIKEL :wink: :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


11 apr 2005 22:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
zo is dat jeroen

meteen aanpakken die handel

:wink:
_________________________________________
duitse laagvlieger


11 apr 2005 22:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Is weer eens wat anders: als newbe om advies vragen om dat vervolgens in de wind te slaan... :shock:

Zoals Henk Spaan altijd tegen Harry Vermeegen riep:

VRAAG HET ME DAN NIET!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 apr 2005 4:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Revisie 2.7 motor
SDB schreef:
Het zijn niet de cylinderbouten die breken maar de draadeinden v.d. bouten worden uit de (te) zachte bloklegering getrokken, het blijkt dat menige 2.7 hier aan is gestorven. In principe komt het bij een revisie neer op nieuwe tapbussen plaatsen in het blok.

Klopt, gebeurt bij een SC ook nog wel eens :cry:

Een (goede) specialist kan het gewoon horen, als er iets niet klopt wat dat betreft, dus gewoon even langs een specialist rijden. Ik zou ze niet vroegtijdig gaan vervangen, tenzij je toch aan een revisie zit te denken...


12 apr 2005 9:23
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Revisie 2.7 motor
paSCal schreef:
Klopt, gebeurt bij een SC ook nog wel eens :cry:

Zelfs dat is niet het laatste model 911 waarbij het voorkomt. ;) :|
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


12 apr 2005 10:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.