Auteur |
Bericht |
gsus66
|
katalysator vervangen Carrera 3.2
Ik heb nog niet zo heel lang geleden een carrera targa 3.2 gekocht uit 84 en heb al het één en ander aan onderhoud uitgevoerd zoals alle filters vervangen olie ververst, nieuwe v-snaren, bougies. Nu heb ik een dansk rvs eind demper gekocht en overweeg nu ook om de katalysator te vervangen voor een standaard voor demper cq een lehr rohr. Kan iemand mij vertellen of dit zo maar kan zonder gevolgen (afgezien de keuring natuurlijk) . Ik doel hierbij op afstelling, labda sonde etc. Vr gr Gerard Edit by Mod: topic titel aangepast naar de vraag die in het topic staat. De tekst "uiltaatsysteem Dansk" was niet van toepassing
|
25 feb 2011 18:39 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: katalysator vervangen Carrera 3.2
Heb het bij Renntech laten doen, dus Joost kom er maar in...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
25 feb 2011 19:53 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
als ik het goed heb heeft de 3.2 geen lambdasonde maar een co2 sensor. Bijna elke cat vervanger of tussendemper heeft een schroefgat om de co2 sensor te plaatsen. De cat is alleen gemonteerd om aan bepaalde emissie eisen te voldoen. Je kunt dit dus probleemloos vervangen, er zijn er al meerdere hier die het hebben gedaan. Ik overweeg ook de cat te vervangen voor een dansk tussendemper.
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
26 feb 2011 13:56 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
gewoon doen .Ik heb er zeker geen spijt van
|
26 feb 2011 13:57 |
|
|
RicardoP
|
jij hebt er toch een .. onderhangen ?? Mij iets te veel geluid. Hoewel voor de tunnelruns..
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
26 feb 2011 18:07 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Die heb ik ook ( maar dan de rvs versie) en dan in combinatie met de Dansk sporteinddemper mat 85mm eindpijp. Veel mooier en voller geluid dan origineel . Zolang er geen melding op je kenteken staat kun je de kat straffeloos verwijderen. De vraag is nu sowiezo al of jou kat nu nog iets meer doet dan alleen maar veel tegendruk geven in het uitlaatsysteem. In de afgelopen 27 jaar zal de katwerking waarschijnlijk al behoorlijk zijn teruggelopen.
_________________________________________ NPC 0577
|
26 feb 2011 19:18 |
|
|
cabrio wim
|
Die Porsches hadden toch nog geen kat in '84, is toch vanaf '86, Of moet een Amerikaan geweest zijn.
|
26 feb 2011 19:53 |
|
|
RicardoP
|
Artikel 2.3.9 Aanwezigheid emissiebestrijdingssysteemRegeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Motor, Emissie 1. Personenauto's met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, die in gebruik zijn genomen na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en/of een lambdasonde. 2. Personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 doch voor 1 januari 1996, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs. Deze eis geldt niet voor personenauto's, in gebruik genomen vóór 1 januari 1994 die zijn voorzien van een LPG-installatie en waarvan het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs niet de toevoeging U9 of E2 bij de typeaanduiding vermeldt.
|
26 feb 2011 20:58 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Oftewel mag je bij een '84er met U9 of E2 op het kenteken hem voor apk niet verwijderen .
_________________________________________ NPC 0577
|
26 feb 2011 22:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... maar wel leeg halen
|
27 feb 2011 0:30 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
zolang er een soort van kat op zit dat er een beetje op lijkt is het al goed.
als je CO maar goed is.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
27 feb 2011 1:00 |
|
|
RicardoP
|
eeehmm, staat: Personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 doch voor 1 januari 1996, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem. Dus ik lees het als: alles voor 31/12/1992 komt niet in aanmerking voor de regel.
|
27 feb 2011 11:02 |
|
|
MR.GUZZI.
911 3.2 "89 coupe, 3.2 Cabrio "87 + 964 Jubilee "93 !Friesland
|
Ik heb op m,n 3.2tje van '89 al jaren een SSI uitlaatsysteem,heb er nooit problemen mee gehad met de apk,de uitlaat/emissietest komt ie makelijk door heen,volgens mij word het moeilijker na 31-12-1992,vanaf die datum worden auto's onderworpen aan een 4 gasstest,en als ie dan leeg gemaakt is of verwijderd is komt ie niet door de apk,dat is mijn visie
_________________________________________ live, is what you made of it ! ! !
|
27 feb 2011 11:59 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
heeft toch niets met apk te maken? kat hoeft pas van af 92. gewoon tussen pijp er op zetten.
anton964
|
27 feb 2011 13:05 |
|
|
gsus66
|
Iedereen bedankt voor de info, mijn 84er heeft wel de aanduiding u9 op t kenteken staan omdat ie in 2000 is geinporteerd uit california. Desondanks zet ik wel de dansk voordemper er tussen of de lehr rohr (maakt in prijs weinig uit) want de sensor zit voor de kat en dient volgens mij alleen voor de co regeling. Wil me overigens graag met foto bekend maken via mijn profiel maar krijg het aantal kb's niet naar beneden dus daar word nog aan gewerkt gr. Gerard
|
27 feb 2011 15:35 |
|
|