Auteur |
Bericht |
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
We zijn er bijna We zijn er bijna
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
27 apr 2011 21:45 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
hoeveel was nu de totale kost (som van alle bedragen uit je 1ste post) & het geschatte aantal uren dat er ingekropen is?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
28 apr 2011 9:08 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Hebben ze deze dingen voor uitgevonden:
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
28 apr 2011 13:45 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Alles bij elkaar was ik ongeveer €5500,- kwijt , dat is voor : revisie startmotor revisie dynamo revisie motorblok revisie versnellingsbak alle losse motor / bak delen poedercoaten / verzinken nieuwe koppeling .
Aan uren zal het toch zeker richting de 400 uur gaan , bedenk wel dat er erg veel werk zit in het reinigen en polijsten . Een normale revisie neemt veel minder uren in beslag , omdat dan alles in de wasmachine gaat en thats it. Het daarwerkelijk uit elkaar en in elkaar zetten valt best wel mee aan tijd.
Mochten er nog interessenten zijn kan je altijd contact opnemen met revisiebedrijf (zie www hieronder) Hij heeft bijv. ook de rallyblokken van Henk vossen onder handen gehad en een zeer zeldzame bugatti 1500 desmodromo.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
Laatst bijgewerkt door Danny op 29 apr 2011 19:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 apr 2011 17:03 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Doe de P maar nooit meer weg
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
28 apr 2011 17:40 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
Toevallig, in verband met de vragen over juist aangesloten
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 apr 2011 20:23 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
juist aangesloten waren ze wel , alleen niet afgesteld
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
28 apr 2011 21:20 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
diep respect, petje af!!! Nu zeker de eerst paar duizend km rustig rijden en daarna op nieuwe afstellen denk ik zo!?
|
29 apr 2011 9:14 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Echt veel bewondering hiervoor - Fantastisch Ik kan helaas alleen maar heel goed rijden en poetsen
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
29 apr 2011 17:56 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
wat een werk en je krijgt van mij een dikke duim .... ik zou het zelf niet aandurven zo'n klus bij mijn P (of ieder ander willekeurig merk )
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
29 apr 2011 17:58 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- DE OPBOUW
was al aan het trainen maar lees dat er al inzit mooi werk
|
02 mei 2011 22:27 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Zondag het blok bewonderd in Dinslaken; prachtig werk, alles ziet er nieuw uit wel jammer dat we op de heen weg niet harder dan 100 mochten omdat het blok nog ingereden moest worden
|
02 mei 2011 22:42 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Gaandeweg het inrijden begon hij een beetje olie te lekken tussen de koppen en het nokkenashuis , waarbij hij rechts op de warmtewisselaars druppelde met hevige rookvorming alsgevolg . Nu heb ik afgelopen zaterdag na 1500KM de olie en oliefilter vervangen. De kleppendeksels aan de uitlaatzijde er maar af geaald en de moeren waarmee het nokkenashuis vast zit nog eens nagelopen . Hoewel deze bij de montage op volgorde en op moment zijn aangetrokken , kon ik ze allemaal nog een halve slag aandraaien. Ik hoop dat het lekken nu voorbij is . Zondag naar de bloemenriviera , met uitstapjes naar frankrijk . Ik wil de col de turrini eens gaan rijden . Als we terug zijn zal hij wel goed ingereden zijn .
In de winter gaat alles er weer uit voor een laatste check en nastellen van de kleppen .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
25 jul 2011 10:27 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Afgelopen dinsdag heb ik het blok er weer uit gehaald om de olie lekkage op te speuren . Dit kwam er na onderzoek langs de tuimelaar assen uit . Ze bleken niet helemaal op de juiste plek te zitten (verkeerd gelezen in het werkplaats handboek ) . Ik heb ze maar gelijk alle 12 opnieuw gemonteerd ,en de klepspeling nagesteld . Ik hoop dat het lekken nu over is . Mocht het niet zo zijn moet ik op zoek naar de afdichtingen die bij de RSR op de tuimelaar assen zijn toegepast .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
26 nov 2011 23:16 |
|
|
De Waal
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Heren,
Ik heb zelf een 3.2 carrera die nu bij mijn monteur uit elkaar ligt. Ook die bouten (lange staven) en moeren moeten vervangen worden omdat er nu de kracht af is en ze kunnen gaan breken indien je ze niet vervangd en de motor in elkaar gaat zetten.
Echter, mijn monteur heeft informatie opgevraagd omtrent de prijs van met name die lange staven. De prijs heeft hij opgevraagd bij Porsche Zuid en die blijken voor 24 stuks 1000 euro te bedragen. hebben we het dan over dezelfde bouten of vergis ik me. Graag ZSM reactie.....
|
13 apr 2012 12:40 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Ik zou niet voor Divilar gaan, maar gewoon staal en even prijzen vergelijken bij de bekende adressen in NL (Kessel, Erpa, Alpo) of in Duitsland bij MHTeile. Dan kom je zeker niet uit op 1000 Euro.
|
13 apr 2012 12:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Tuurlijk. Nog andere dingen die we voor je kunnen doen?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 apr 2012 14:14 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
Welke lange staven bedoel je , de tapeinden waar de cilinders overheen zitten , of de bouten waar de carterhelften mee aan elkaar geschroefd zijn . De eerste kan je gewoon stalen voor nemen en kan niet meer dan €425,- per 24 kosten (incl moeren en ringen de tweede zijn tevens de bouten voor de krukaslagering en kosten ca 620,- voor de bouten , ringen , O ringen en moeren
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
13 apr 2012 19:15 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Revisie 3.2 carrera blok en G50 bak --- KLAAR
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
14 apr 2012 11:50 |
|
|