Auteur |
Bericht |
911STARGA1975
|
2.7 getuned of toch niet?
Hallo allemaal, Ik heb recent m'n eerste Porsche gekocht, een 1975 911S Targa in de USA. Nu vertelde de vorige eigenaar dat de motor gereviseerd is en voorzien van een big bore kit. Hij kon dit echter niet aantonen dmv een rekening en ik vraag me nu af: Kun je dit ook aan de motor zien? Ik heb het motornummer nagekeken en de motor blijkt een 2.7 uit een 1977 911S te zijn. Het is dus niet de originele motor meer. Ik heb ook geen ervaring met de power van een Porsche, hij rijdt super en de motor is krachtig. Ik zou alleen toch graag weten wat ik nou eigenlijk voor motor in m'n auto heb liggen
|
11 mei 2011 17:11 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
stuurt u eens een foto.
_________________________________________ oud is beter
|
11 mei 2011 17:21 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
Als het goed is moet je aan de cylinders wel kunnen zien welke het precies zijn. Anders een keer op de rollenbank!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 mei 2011 19:40 |
|
|
911STARGA1975
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
@ Wolf - Zal even een foto maken
@ Maarten - Cilinders? Die zijn toch gewoon origineel en vervolgens uitgehoond?
|
11 mei 2011 20:36 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
ach, matching ie ie toch al niet meer, rollenbank zou wel leuk zijn maar een ritje deutschland leert je ook al veel. hoe gekocht? van de interwebs? goed prijsje?
_________________________________________ oud is beter
|
11 mei 2011 20:50 |
|
|
911STARGA1975
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
Advertentie op internet, ben tijdelijk in de US en de auto gaat van de week op transport. Scherpe prijs inderdaad
|
11 mei 2011 21:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
how much en foto's. anders de-abonneer ik me
_________________________________________ oud is beter
|
11 mei 2011 21:24 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
Volgens mij heeft een S uit 1977 175 pk en daar kon je best mee uit de voeten in comb. met het lichte gewicht Had zelf een "gewone" met 165 pk en een groene kap over de motor en dacht dat een S een rode kap had
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 mei 2011 21:55 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
Dan weet je toch wat voor een motor erin zit? En die is dan opgeboord. Tricky move lijkt me
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 mei 2011 23:20 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
Cilinders kunnen toch vervangen voor grotere exemplaren? De Carrera 3.0 uit 1977 de rode kap, 911S weet ik niet.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
11 mei 2011 23:22 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
@Jeroen: je denkt wat te simpel
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 mei 2011 8:36 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
mwah...volgens mij kan je er zelfs een 2.8 RSR of 3.0 RSR van maken, wel even meteen ombouwen naar twin-ignition....Heb je wel lekker veel power! Onze blokkies kun je vergroten tot 3.2 of zelfs 3.5. Werkt alleen niet zo lekker met de K-tronic, dus dan meteen maar PMO, twin ignition, SSI...maar dan heb je ook wat! rond de 300 pk? Maar we laten het blokkie lekker origineel!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 mei 2011 11:08 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
13 mei 2011 13:38 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
Zat naar aanleiding van dit topic idd. weer effe te struinen...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
13 mei 2011 14:09 |
|
|
928S4
911 74 (in resto),
Touareg V6 Tdi 248 2012,
Mercedes E Break 2011,
Grand Cherokee 2005
ex 928 S4Keerbergen - Belgie
|
Re: 2.7 getuned of toch niet?
vraagje on the side, kan je een 2.7 150pk versie met CIS upgraden naar een weber carbu versie (komt dit de performance ten goede?), kan namelijk makkelijk aan een originele set geraken, motor zit toch in revisie ...
|
13 mei 2011 21:05 |
|
|