Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:01

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Olie lek Porsche 964 - wat is het/wat kan het zijn? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Olie lek Porsche 964 - wat is het/wat kan het zijn?
Ik heb een Porsche 964 C4 (1992), en er lekt olie uit een aansluiting juist boven de uitlaat. (Moeilijk uit te leggen, want ik ken er niet zoveel van)
Weet iemand wat dit juist is?

Gevolg: olie lekt op de uitlaat, die uitlaat wordt warm en met die olie erop ontstaat er lichte rook en een onaangename geur...

01 jun 2011 16:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Lek Porsche 964
olieleiding (een van de twee die door je rechterachterwielkast loopt)? Maak anders even een foto om te laten zien waar de olie uitkomt...

01 jun 2011 16:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Lek Porsche 964
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

01 jun 2011 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht Re: Olie lek Porsche 964 - wat is het/wat kan het zijn?
Weet niet hoe deze olieleiding heet, maar deze gaat achterlangs tussen achterbumper en onderkant motorblok.
Lijkt te lekker op aansluitpunt, kan het niet helemaal goed zien. Wellicht enkel iets als een aluminiumring die niet meer goed afsluit of corrosie die ruimte geeft voor de olie om door te lekken.

Als je het beter wil bekijken/op wil lossen:
achterbumper eraf, primaire demper (dat grootste uitlaat onderdeel achter de achterbumper) en secundaire demper eraf, olie eruit, slang loshalen, slang en eventueel kleine delen vervangen zoals ringen (als je geluk hebt), zaakje goed aandraaien en alles in omgekeerde volgorde weer monteren.

Heb even geen werkplaatstekening van de slang en aansluiting van de slang, maar die is zo te vinden op het web.

edit: lijkt mij de olieslang die van je filter naar de onderkant van je blok loopt volgens mij:
hier de buis zelf (195 pond in groot-brittanie ex. btw ex. verzendkosten), kan niet goed zien hoe aangesloten:
http://www.design911.co.uk/pages/productList.aspx?search=g+pipe
op deze internetpagina is het de laatste olieslang onderaan (van 195 pond), kan
plaatje niet linken want is lange link, en weet nog steeds niet hoe ik die hier moet inkorten.

Op een foto ziet de lekkende slang (zwart, lang) er zo uit, nog steeds geen goed zicht op aansluitpunt onder je oliefilter waar hij volgens mij lekt:
Afbeelding

Ik denk goed zelf te doen, maar kost wel wat tijd. Lekken kan door van alles komen: ver gecorrodeerd schroefdraad dat is gaan lekken, aluminium ring die niet meer goed sluit, kapotte slang en alles daartussen in. succes!

01 jun 2011 22:29
Profiel
PorscheForum Rookie
dank u!

Best hier niet te lang mee rondrijden zeker? :p

02 jun 2011 10:43
Profiel
Moderator
PF #57
gaat een beetje roken en stinken. als je regelmatig je olie peilt (en waar nodig bijvult) zal het vast alleen maar lastig zijn...

02 jun 2011 10:58
Profiel
Moderator
PF #57
Justin schreef:
op deze internetpagina is het de laatste olieslang onderaan (van 195 pond), kan
plaatje niet linken want is lange link, en weet nog steeds niet hoe ik die hier moet inkorten.

http://www.design911.co.uk/fu/prod2903/ ... 4-1989-94/
deze volgens mij? zo lang is hij niet :wink:

Afbeelding

02 jun 2011 11:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bij mijn vorige 911 een 964 lekte hij ook en haalde hem er onder vandaan en ging naar Alpo voor een verse.
Bleek dat er een reparatie stuk tussen was gezet met klem koppelingen bij Harry v/d Veer.
Was natuurlijk goedkoper maar niet echt goed en heb een nieuwe leiding aangeschaft en gemonteerd :!:

02 jun 2011 12:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
ongeacht of mijn bovenstaande tip over de plaats waar de olie lekt juist is, wanneer de uitlaat heel erg heet wordt en de olie ligt hier nog op kan dit gevaarlijke situaties opleveren. als je hier nog even mee doorrijdt(wat ik liever niet te lang zou doen) even iets meenemen waarmee je een eventueel oliebrandje kan doven(worst case scenario).

Het lek kan ook altijd nog hogerop/ergens anders zitten, het lijkt mij niet, maar goed. Succes!

02 jun 2011 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar in dit soort gevallen laat ik ook gewoon een nieuwe leiding monteren. Olie op een hete uitlaat vind ik niks.

02 jun 2011 16:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Ik had die leiding (bij m'n eerste 964) ook eens lek .. was niet fijn voor mensen die achter mij reden (of stil stonden in de file) .. uiteindelijk de leiding maar vervangen .. omdat 1 liter olie bijvullen op de 200 km rijden toch wel in de papieren ging lopen :silent:

Ergo: het lek zal niet minder worden, dus als je er nu al hinder van ondervindt :idea:

Nu alleen even uitzoeken of het inderdaad die leiding is, of dat het van hogerop komt :wink:

02 jun 2011 16:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Ewout schreef:
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar in dit soort gevallen laat ik ook gewoon een nieuwe leiding monteren. Olie op een hete uitlaat vind ik niks.

+2 Gewoon (laten) repareren. Doorrijden schiet niet op, wordt één grote bende en je loopt het risico met te weinig olie rond te rijden met de kans je blokje in de soep te draaien!

Beetje liefde voor de P kan geen kwaad :mrgreen:

03 jun 2011 11:41
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]