Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:33



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Start perikelen, nog een variant ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 Targa - 1982
Huizen
Bericht Start perikelen, nog een variant ?
Hoi allemaal,

Sinds kort ben ook ik bevangen door het Porsche-virus en eigenaar van een 911 SC Targa uit '82. Auto rijdt prima, geen enkel probleem, tot afgelopen zondag.

Nadat hij een uurtje of 3 met de volle zon op de motorkap geparkeerd had gestaan en ik wilde starten, lukte dat niet. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, met steeds +/- 1.5 minuut tussenpause. Startmotor draaide prima, en af en toe hoorde ik een 'plof' alsof er ontbranding was in één of twee cilinders. Pas na een kwartiertje sloeg de motor aan waarna hij verder probleemloos liep. Later die dag had ik nogmaals hetzelfde probleem, nu duurde het echter en minuut of 8 voor ik hem aan de praat had.

Het lijkt te komen door een motor die van buiten warm is maar van binnen niet, kan dat of is dit schijn ?

Grts,

DJ


30 apr 2005 13:22
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Injectoren na laten kijken.
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


30 apr 2005 13:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
Je zou

hier

hier

hier

hier

of hier

eens kunnen kijken, wellicht staat de oplossing er tussen!
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


30 apr 2005 13:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Zekering van de benzinepomp checken.
Relais checken.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


30 apr 2005 14:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Een SC ?

Vaak een vergeten probleempje (maar ik zeg niet dat dit het moet zijn..): Restdrukventiel op de brandstofpomp.
Brandstof "loopt" terug naar de brandstoftank en bij het starten moet de hele boel eerst volgepompt worden alvorens de motor wil aanslaan.

Of een van de andere zaken die genoemd worden.
Injectors reinigen etc. is vaak niet de oorzaak van beschreven euvel.

Succes,

dick


02 mei 2005 9:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
inderdaad...ik denk dat dat restdrukventiel wel eens best zou kunnen...bij lekkende injectoren zou het me verwonderen dat ze plots alle 6 tegelijk gaan lekken...immers, wanneer er 3 injectoren zouden lekken zou de motor nog steeds op de 3 andere cilinders moeten kunnen starten...of niet soms? :o


02 mei 2005 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
michael schreef:
Zekering van de benzinepomp checken.
Relais checken.


Daar zat ik ook aan te denken.
Typische ziekte zeker alser weinig mee gereden wordt.
Het dubbelklik relais :wink:
Zit bij de 3.0 vooraan in je zekeringskast (een grote ronde relais)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


02 mei 2005 12:27
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.