|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Start perikelen, nog een variant ?
Auteur |
Bericht |
DJ
911 Targa - 1982Huizen
|
Start perikelen, nog een variant ?
Hoi allemaal,
Sinds kort ben ook ik bevangen door het Porsche-virus en eigenaar van een 911 SC Targa uit '82. Auto rijdt prima, geen enkel probleem, tot afgelopen zondag.
Nadat hij een uurtje of 3 met de volle zon op de motorkap geparkeerd had gestaan en ik wilde starten, lukte dat niet. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, met steeds +/- 1.5 minuut tussenpause. Startmotor draaide prima, en af en toe hoorde ik een 'plof' alsof er ontbranding was in één of twee cilinders. Pas na een kwartiertje sloeg de motor aan waarna hij verder probleemloos liep. Later die dag had ik nogmaals hetzelfde probleem, nu duurde het echter en minuut of 8 voor ik hem aan de praat had.
Het lijkt te komen door een motor die van buiten warm is maar van binnen niet, kan dat of is dit schijn ?
Grts,
DJ
|
30 apr 2005 13:22 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Injectoren na laten kijken.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
30 apr 2005 13:45 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Je zou
hier
hier
hier
hier
of hier
eens kunnen kijken, wellicht staat de oplossing er tussen!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
30 apr 2005 13:54 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Zekering van de benzinepomp checken.
Relais checken.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
30 apr 2005 14:58 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Een SC ?
Vaak een vergeten probleempje (maar ik zeg niet dat dit het moet zijn..): Restdrukventiel op de brandstofpomp.
Brandstof "loopt" terug naar de brandstoftank en bij het starten moet de hele boel eerst volgepompt worden alvorens de motor wil aanslaan.
Of een van de andere zaken die genoemd worden.
Injectors reinigen etc. is vaak niet de oorzaak van beschreven euvel.
Succes,
dick
|
02 mei 2005 9:12 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
inderdaad...ik denk dat dat restdrukventiel wel eens best zou kunnen...bij lekkende injectoren zou het me verwonderen dat ze plots alle 6 tegelijk gaan lekken...immers, wanneer er 3 injectoren zouden lekken zou de motor nog steeds op de 3 andere cilinders moeten kunnen starten...of niet soms?
|
02 mei 2005 10:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Daar zat ik ook aan te denken.
Typische ziekte zeker alser weinig mee gereden wordt.
Het dubbelklik relais
Zit bij de 3.0 vooraan in je zekeringskast (een grote ronde relais)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 mei 2005 12:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|