Auteur |
Bericht |
gilles s
911 1965west-vlaanderen
|
Olielek 911 motor 1965
Beste leden Ik zit namelijk met een probleem i.v.m een olielek aan de carters van mijn motor. Wanneer ik de motor laat draaien lekt deze (druppelgewijs) olie. ik dacht dit dicht te krijgen met silicone (merk: dirko), maar wanneer de motor eenmaal draait wordt de silicone weggedrukt "opengespleten" door de olie. Het oppervlak werd nochtans geschuurd en ontvet. Kunnen jullie mij raad geven of een ander product voorleggen? afbeelding: http://imageshack.us/photo/my-images/851/crtr.jpg/Groeten Gilles
|
25 aug 2011 19:34 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Olielek motor
Alles wat je doet zal alleen maar tijdelijk zijn. Ik denk dat er weinig anders opzit als motor te demonteren, en probleem aan te pakken zo het hoort, hoe pijnlijk dit financieel ook is.
|
25 aug 2011 19:41 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Olielek motor
Dat denk ik ook. Hoeveel km heeft hij gereden? Siliconenkit en een druk van 4 bar (+) gaat m.i. nooit werken.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 aug 2011 19:45 |
|
|
gilles s
911 1965west-vlaanderen
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Alvast dank voor de reacties. Deze motor is nog maar net gereviseerd geweest.
groeten
|
25 aug 2011 20:09 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Zelf gedaan of laten doen?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 aug 2011 20:27 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Je zou misschien een product van inotec en dan de tube adheseal kunnen gebruiken.Bij mijn hebben ze loctide 574 gebruikt wat overings al 10jaar geleden hebben gedaan en nog steeds dicht is.
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
25 aug 2011 20:36 |
|
|
gilles s
911 1965west-vlaanderen
|
Re: Olielek 911 motor 1965
De carters heb ik laten samen steken en de rest heb ik zelf gedaan. Ik zal dit nog eens proberen met loctite. indien er nog mogelijkheden zijn laat maar weten.
groeten Gilles
|
25 aug 2011 21:43 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Olielek motor
Zou niet best zijn als er in het carter 4 bar druk was .... Probleem is dat er in de naad altijd een oliefilm achter blijft en daar pakt eigenlijk geen enkel afdichtingsmiddel op. dus kan je alleen aan de buitenzijde iets proberen. Wordt dan wel een paardemiddel maar als het lukt ben je er mee geholpen. Ik heb zo´n lekkage in een Keverblok (zelfde montage) tijdens een weekeind circuit sesse tijdelijk gedicht met kneedbaar metaal van Bison. Het zit nog steeds.... goed schoonmaken met remmenreiniger, carter randje iets opruwen en het materiaal goed kneden en op het plekje aanbrengen (goed drukken). Na een nachtje is het spul hard. Nee heb je en ja kan je krijgen. Anders is methode Wim je laatste alternatief (en natuurlijk het beste). Is dit eigenlijk aan de vliegwielzijde?
|
25 aug 2011 22:11 |
|
|
gilles s
911 1965west-vlaanderen
|
Re: Olielek 911 motor 1965
@roondejong ja dit is aan de vliegwiel zijde. Ik zal dit zeker eens proberen met kneedbaar metaal en dit zal waarschijnlijk beter zijn dan loctite.
Mvg Gilles
|
25 aug 2011 23:03 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Dit soort lekkages kun je ook van buiten af dichten, maar het kernprobleem los je er niet mee op. Ik had ook op 1 plek (waar carter overgaat in kettinghuis een kleine lekkage) ne heb dit met Dirko gedicht. Dirko is superspul wat je ook van buitenaf kan aanbrengen. Maar de ondergrond moet echt super vet vrij zijn en je moet het voldoende tijd geven om te vulkaniseren.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
26 aug 2011 14:01 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Wat zou voor dit blok een fatsoenlijke carterdruk zijn? 4 bar is hoog en daardoor zal lekkage eerder plaatsvinden.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
26 aug 2011 20:59 |
|
|
gilles s
911 1965west-vlaanderen
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Het blok heb ik dicht gekregen met kneedbaar metaal! Ik dank iedereen voor de reacties!:)
Mvg Gilles
|
30 aug 2011 22:21 |
|
|
5kip741
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Super oplap tip! Zou je niet gewoon teruggaan naar die hark die het onderblok in elkaar heeft gezet en prutswerk heeft geleverd?
|
17 sep 2011 18:58 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Prutswerk zal wel meevallen. Bedenk dat Porsche zelf dit probleem al had in 1965 en rond die tijd ook lekkende carters modificeerde onder garantie. (Ze freesden een groef in het afdichtingsvlak van het carter en legden er een opengeknipte O-ring in. Dit is geen gemakkelijke klus en werkt ook niet altijd naar wens.)
_________________________________________ Rebel engineering
|
17 sep 2011 19:08 |
|
|
5kip741
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Ik heb hetzelfde blok in mijn 68'er. Echt nooit een oliedruppel gezien na revisie. Gewoon prutswerk.
@erwin zweten is anders dan lekken.
|
17 sep 2011 19:13 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Je hebt helemaal gelijk. Het is allemaal prutswerk Nou, ik zit hier behoorlijk te zweten en het begint zelfs al te lekken.....
_________________________________________ Rebel engineering
|
17 sep 2011 19:19 |
|
|
5kip741
|
Re: Olielek 911 motor 1965
Ik heb wel een goed adresje voor je.
Heb duur lesgeld betaald, want mijn eerste revisie was volledig ruk (dure NL P-specialist rek. >20K). Problemen/slordigheden zat, maar zelfs die lekte niet. Ook niet na een aantal jaren. Ach .. een heel klein drupje (rond 1 cm) na een maand stil staan (valt onder zweten).
|
17 sep 2011 22:43 |
|
|
bully
|
Re: Olielek 911 motor 1965
|
18 sep 2011 0:31 |
|
|