Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:34



Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Problemen 997 MKII motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
@SC: die regel kan je niet meer toepassen op modernste auto's, die hebben een oliepomp die druk levert afhankelijk van de vraag!

@Jeroen: kenteken zegt niet zo veel toch, na import?
de M3, van 2001!, heeft een kenteken van 2 maanden oud.

Herkenbaar is een 997 MKII - indien geen omgebouwde MKI of 996 of ... :idea: - aan de gaten in de voorbumper - zie mijn album, ze zitten recht onder het blokje met o.a. de richtingaanwijzers en niet iets verschoven naar binnen - of de achterlichten met LED-'puntjes'.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


18 maart 2011 21:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
Ook aan de voorkant ledjes toch (turbo had dit geloof ik al) ?

en interieur kun je het aan de pcm zien; die is met andere knoppen en ik dacht touch-screen...
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


21 maart 2011 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
je info klopt helemaal (je bent je al goed aan het voorbereiden :wink: )

alleen zie je voor het 'gapende gaten' verschil het snelste, tenzij de P. rijdt met de dagrij-LED's aan.
binnen zie je het 'touch bare' van het screen niet, wel het onbreken van het numerieke toetsenbordje links van het scherm.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


21 maart 2011 23:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
Wat is er met je auto aan de hand, Paul, gezien de foto van je avatar?
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


21 maart 2011 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
Kom net terug van wintersport, en heb het antwoord van Maurice gelezen...... hij kan zo bij D66 als woordvoerder gaan werken.... :mrgreen:

maurice schreef:
maar wel lekkage van de kop. Wat ik er van begrijp is het met name cylinder 5 die het meest gevoelig is voor de overbelasting bij een koude motor maar zijn de gevolgen natuurlijk enorm. Ik heb nu zelf met eigen ogen een aantal gevallen gezien waarbij dit het geval was maar om van een constructiefout te spreken gaat mij te ver en heb ik ook nooit eerder genoemd. Wel dat er specifieke problemen op kunnen treden met de 997II motoren.
:


Wel raar dat jij precies die mk2 te zien krijgt die kapot gaan, terwijl je er verder niks over leest (ga maar zoeken op buitenlandse forums ).... Je bent zeker vergeten foto's te maken, of niet ?

Dat warm rijden verhaal geld voor alle auto's , en heeft niks specifiek te maken met de Mk2 .

maurice schreef:
Daarnaast heeft Porsche het erg moeilijk met de huidige EU-regelgeving betreft motoren. De eisen worden steeds hoger en vergen dat motor ontwerpen elkaar steeds sneller op moeten volgen. De 996 I motoren moesten er komen om aan de emissie eisen te voldoen en dat geldt ook voor alle volgende ontwerpen. Ook de motor die nu in de 991 komt te zitten is grotendeels volledig nieuw ontworpen waarbij naast emisie eisen ook nog eens voorwaarde was dat het gewicht verder naar voren kwam te liggen bij het ontwerp.

Zal ik eens een gokje doen , de 991 heeft de zelfde motor als de mk2 ( wel aanpassingen ) en alleen een andere versnellingsbak ( 7 versnellingen)

Oh, en wat is dat leuk met de 911 langs het meer van Geneve, en daarna nog de bergen in. En op de terugweg nog naar Montreux (Smoke on the water. Deep purple) , mooie stad , ik vond het rijden nog leuker dan het skieen ....

En voor die gene die een mk2 willen aanschaffen zorg dat je de gt3 stoelen er in krijgt, erg comfortabel, ook na 2200 km

Afbeelding


22 maart 2011 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
Verkeerd warm rijden heeft naar mijn indruk meer invloed op het hart van de motor - cilinders en zuigers - als met de rest; maar denk niet dat we daar meer duidelijkheid over gaan krijgen 8)

De PDK heeft nu al 7 versnellingen - 6 'normale' met een overdrive - verwacht niet dat de nieuwe er 1 meer heeft in de handbak.

Je P. komt binnenkort in de verkoop :?: :lol:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


22 maart 2011 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
Paul II schreef:
Je P. komt binnenkort in de verkoop :?: :lol:


Nee, zeker niet... Hij is nu bijna 2 jaar oud , en ik denk dat ik er nog wel 3 jaar in rij, misschien wel meer !
Het enige risico dat je dan loopt, is dat je dan ( net als nu de luchtgekoelde Porsche berijders), z'n type wordt wat is blijven hangen in het verleden, en als je iets niet wil, is dat het ...... :mrgreen: :mrgreen:


23 maart 2011 13:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
ver boven de 200 schreef:
Wat is er met je auto aan de hand, Paul, gezien de foto van je avatar?

Alles prima Jurgen :)

De foto is van toen ik de lambda sondes links vernieuwde.
Was onder garantie ontdekt en ze waren besteld. Dag voordat ik op Zandvoort zou gaan rijden was het motormngmt lampje weer aan gegaan en ik het rijden dus cancelde :twisted:
Toen zelf de sondes maar verwijderd en ontdekt hoe fraai men aan het werk was geweest bij montage van de sportuitlaat - PC Duitsland :evil: :evil:

Zelf de zaken weer top in orde gebracht.
Als je het goed gedaan wilt hebben, moet je het zelf (kunnen) doen :P

Bij de dealer hier zagen ze me binnenkomen met de 2 sondes: "Oh, u vervangt ze zelf?.." en kreeg ik de nieuwe mee 8)
(Ze kennen me al van 2 Porsches terug)
Zij blij (..) en ik :idea:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


24 maart 2011 10:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
Mooi dat je dat zelf kunt,Paul.


24 maart 2011 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
Heb er lol in, kan er 'onbeperkt' tijd aan besteden en vooral: weet dat het dan met professionele kwaliteit gedaan is..
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


24 maart 2011 11:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
Paul II schreef:
Bij de dealer hier zagen ze me binnenkomen met de 2 sondes: "Oh, u vervangt ze zelf?.." en kreeg ik de nieuwe mee 8)
(Ze kennen me al van 2 Porsches terug)
Zij blij (..) en ik :idea:

Mooie anekdote :!: Zie het voor me :lol:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


24 maart 2011 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
De 997.2 16 aug geleverd gekregen, savonds lekker gaan rijden en plots kreeg ik het gele motorlampje, gelukkig niet knipperend, zelf even aan de tester gehangen en een correctiemelding van de lambda na katalysator, te rijk cil 2. Direct bij Porsche volledig laten nakijken, de druk van de brandstof pomp was te laag, garantie porsche, week later weer lampje aan, nu de lambda vervangen, 1tje. Op dit moment geen pro's meer.

33k nu totaal op et klokje, 1 beurt gehad incl remvloeistof, de pomp en 1 lambda vervangen, al met al niet veel opmerkingen. :mrgreen:


22 sep 2011 22:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
die brandstofpomp is blijkbaar zwak punt want is bij mij ook vervangen; toen ik de verschijnselen beschreef gokte men bij de dealer al op de pomp :!:

is overigens geen 'bekende' standaard electrische opvoerpomp maar een hogedruk exemplaar mechanisch aangedreven door de motor in verband met directe inspuiting; er is ook een lichte ratel van hoorbaar, links achter :!:

enkele maanden later ook lamba sonde(s), de 2 links, of er een relatie is :?: ..
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


22 sep 2011 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
@paul, heb jij dan ook het idee dat je de pomp beter hoort of komt et doordat ik et kapje omlaag heb? Heb zo et idee dat ik em nu beter hoor, alleen bij stationair en zeer lage snelheid :!:


22 sep 2011 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
Tegenwoordig zijn bijna alle problemen met alle merken, electronica !
Autofabrikanten zouden eens bij vliegtuigbouw ontwerpers in de leer moeten gaan !
In vliegtuigen zijn alle systemen dubbel of driedubbel uitgevoerd, in onze auto's zit voor alle separate
functies 1 enkele ECU, nu kun je aanvoeren dat je niet kunt neestorten met een auto, maar tot stilstand komen
op de ring Brussel of een van de tunnels in ons land is minstens zo levensbedreigend.
Ook alle verhalen over Oude Toyotas die probleemloos rondtuffen zijn simpel te verklaren, geen electronische gizmos aan boord !
Je moet eens praten met een Wegenwacht monteur... Dan zie je het probleem heel duidelijk !
De komende winter zal weer een gruwel worden voor met electronica volgehangen auto's.
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


23 sep 2011 12:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Problemen 997 MKII motor
Het zijn de consumenten die boter op hun hoofd hebben. Een nagenoeg storingsvrije wagen kan allang worden gemaakt.............tegen veel hogere kosten dan nu het geval is.........en dan koopt niemand zo'n wagen. Alleen wettelijke regelgeving kan dit proces doorbreken.


23 sep 2011 12:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.