Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:29



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
resonantie in motor tot 2100 toeren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht resonantie in motor tot 2100 toeren
MIjn Cayenne turbo 4.8 2007 met 115000 km heeft tot 2100 toeren een resonantie die storend is. Het zit niet in de banden.
Bij Porsche heeft men onder garantie reeds de aandrijfas vervangen maar probleem blijft. Men weet het op dit moment niet en hebben er forte spul ingegooid om de injectie te reinigen. Een aantal weken geleden gaf de auto bij de koude start wat blauwe rook. Bij Porsche heeft men er andere olie ingegooid 0w50 en nu geeft de auto geen blauwe rook bij de koude start. Heeft iemand een suggestie voor wat betreft de resonantie, want ik vind het behoorlijk rijcomfortverlagend.


27 okt 2011 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: resonantie in motor tot 2100 toeren
Ik begrijp uit je verhaal dat hij dit enkel doet als je hem niet in zijn vrij (in zijn versnelling of drive) hebt en onder de 2100 toeren zit. Anders zou de aandrijfas (as om achterwielen aan te drijven) niet om deze reden vervangen zijn, toch? Raar is dan dat je zegt dat het uit de motor komt die resonantie. Haal ik dingen door elkaar? Of werd die as ook om andere redenen vervangen?

Indien het in de motor zit: is er soms wat anders in je uitlaattraject (door slijtage), heeft de uitlaat hitteschilden die los kunnen zitten? Is er misschein resonantie vanuit turbo's? (zomaar wat suggesties).

Misschien kan je er beter een geluidsclipje van maken en deze hier plaatsen. Of iemand anders achter het stuur zetten als het stilstaand te beluisteren is, en zelf proberen te luisteren waar het precies vandaan komt.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


28 okt 2011 19:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: resonantie in motor tot 2100 toeren
Bedankt voor je reaktie. Bij Porsche kwamen ze ermee dat het in de motor zit. Daarvoor dacht men dat het in de aandrijfas zou kunnen zitten, vandaar dat die vervangen was omdat dat een zwakke plek is bij de Cayenne en daar zat inderdaad wat meer speling op dan mocht. Het is ook niet zo dat je het echt hoort, maar je voelt het meer als een soort van schudden. Tijdens het rijden voel je het met name vanaf zo'n 70 km/u tot aan zo'n 110. In de 6e versnelling als je hem handmatig bedient dan voel je t sterkst bij 90-100. Doe je hem dan in de 5e versnelling dan is het een stuk minder, maar dan draait de motor ook een hoger toerental. Als je het eenmaal weet dan ga je er op letten en dat is vervelend.


30 okt 2011 17:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.