Wat mij toch even van het hart moet is de veronderstelling dat alle eerdere of oudere type's zouden lekken.
Bij alle vragen komt dit weer naar voren en ik denk dat dit een beetje een eigen leven gaat leiden.
Zoals ik jullie al eerder melde rijd ik al 22 jaar 911 en heb zeer veel type's gehad en aan gewerkt.
Nu heb ik al 6 jaar een 964 (1990) en eigenlijk nog nooit zo'n goede en mooie 911 gehad.
Heeft nu 120.000 km gereden en de laatste 10.000 km geen druppel olieverbruik. (dus ook geen lekkage).
Enorme soepele motor, een koppel dat wil je niet weten en alles wat je van de auto aanpakt is mooi.
De oudere type's ook gehad, nou ik hoef jullie niets te vertellen een kachelpot was snel slecht.
Het schakelen was niet verkeerd, maar om nou te zeggen echt soepel!
Bij gas loslaten snel een rookpluimpje (goed te zien bij de vele slaloms).
De carrosserie was wat gevoeliger voor een roestplekje.
Een 2,7 l gereden en daar liet het rubber van de kettinggeleider los, alle kleppen krom.
Later een SC 204 pk en daar braken de kopbouten van, dus zeg nou niet dat ik geen leergeld betaald heb.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
07 jun 2005 14:50
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Mijn net verkochte 964: 1 jaar gehad, van 172k naar 182k gereden, geen olie bijgevuld, geen olie op de grond, helemaal goed dus.
07 jun 2005 14:59
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Re: Lekkage van de eerste 964 's
molen934 schreef:
Beste Porsche freaks, Wat mij toch even van het hart moet is de veronderstelling dat alle eerdere of oudere type's zouden lekken.
Nope. Bekend is dat de eerste serie ('89) problemen had met olie lekkage. Dit had te maken met de constructie van de cylinder(koppen). Vanaf modeljaar 1990 werd de 964 af fabriek geleverd met een modificatie voor dit probleem. Veel van de "vroege" motoren zijn eveneens geupdate met deze modificatie. Maar ook de modificatie biedt geen 100% garantie tegen cylinder(kop) lekkage.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum