Auteur |
Bericht |
Noel
Tilburg
|
Tuning 996
Hoi Luitjes,
Heeft er iemand ervaring met het tunen van een 996 met standaard 300pk. Ik zou graag advies willen krijgen en eventuele referenties. Ik zat zelf te denken aan een K&N luchtfilter in combinatie met een nieuwe chip of een opnieuw geprogrammeerde chip. Ik weet dat het bij turbo motoren een groot voordeel oplevert. Zo had ik mijn TT bij EMS laten tunen van 225pk naar 265pk met een koppel van 365nm.
Wie het weet mag het zeggen!!
|
13 jun 2005 21:17 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Noel, John4S heeft zijn 4S helemaal tot in de naad laten tunen, en ik geloof dat hij er uiteindelijk 14pk bij gekregen heeft. Wel wat andere response op het gaspedaal geloof ik, maar dat legt hij je ongetwijfeld nog wel uit
Een atmosferisch blok kan je niet zo kietelen als een turbo-blok... En dan al helemaal de Porsche blokken niet ....
|
13 jun 2005 21:21 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 jun 2005 21:23 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Rica is een uitstekend adres.
Voor Volvo's
Toch liever door een Porsche-deskundig iemand laten doen.
Cargraphic, Cartronic,Ruf,Manthey Motors,Roock,Techart etc.
En die krijgen er zeker meer dan 14 pk uit, zeker me die sportkat's eronder.
|
13 jun 2005 21:27 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
13 jun 2005 21:28 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Je bent dan enkel wat sneller in een sprintje vanuit stilstand.
Het maximumkoppel wordt slechts aan een hoger toerental bereikt, hernemingen zijn dus wat matiger zelfs.
Pas op, dit is hetgeen ik onthouden heb uit een bespreking van de 40th anniverary, met 345 pk motor (ipv 320 pk)
Ik ben dus niet geneigd geld tehangen aan tuning die voor het gebruik dat wij ervan maken nauwelijks belang heeft, misschien integendeel...
|
15 jun 2005 14:42 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
De beste (en goedkoopste) tuning is een investering in een "track day" of slip cursus, dus een investering in je eigen vermogens anders dan in die van je auto...of rijdt je al echt helemaal op de limiet van je auto's kunnen....(ik niet in ieder geval)....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
15 jun 2005 15:54 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Cursus
En 1 rijvaardigheidscursus vind mijn vriendin nog weggegooid geld gezien de laatste ervaring .
Dit is wel de beste manier om goed te leren rijden met het vermogen wat onze auto's produceren. Iedereen kan recht uit heel hard rijden maar owee als er een bochtje komt dan snappen ze er niets meer van.
En ook ik, ga na mijn laatste ervaring een drift cursus volgen om nog een betere rijvaardigheid te verkrijgen met de P.
|
15 jun 2005 22:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Cursus
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jun 2005 6:14 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
16 jun 2005 8:20 |
|
|