Auteur |
Bericht |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Piepende V-snaar
Mijn Porsche heeft last (volgens het olijke Steenwijk duo) van een piepende V-snaar. En nu?
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
05 jun 2005 22:51 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Eens flink op het gas trappen , dan verdwijnt dat
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 jun 2005 22:57 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Geen probleem dat doe ik altijd al, maar bij het stationair draaien is het geen gehoor
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
05 jun 2005 22:58 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Mijne had er vandaag ook last van als ik de wagen na stilstaan terug aanzette.
Even kort in d etoeren laten gaan en het was voorbij.
Misschien door het vochtige weer???
Nog geen 2000kmmeer en dan moet hij toch zijn onderhoud hebben. Dan laat ik dat mee nakijken.
En tot zolang VROOOOEM
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 jun 2005 23:00 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Hoi Jan lekkere antwoorden, schiet je geen zak mee op.
Asl de riem echt slipt dan moet ie gespannen worden. Bij de Porsche is dat vrij eenvoudig. In het midden van de ventilator zit een moer. Houdt de ventilator tegen en draai de moer los. wees voorzichtig met de vinnen van de fan. Eerst zit er een ,grote aandrukschijf, dan een halve V-poulie en daarna een aantal shim ringen (dunnen schijfjes). verwijder 1 of 2 van die shims, de boel weer monteren en de riem is opnieuw gespannen. Zijn alle shims op dan de V-snaar vervangen. Gooi de shims niet weg maar zet ze aan de buitenzijde van de halve V-poulie weer achter de moer, dan raak je ze niet kwijt en kan je ze opnieuw gebruiken als je en nieuwe V-snaar monteerd.
Succes
|
06 jun 2005 23:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Piepende V-snaar
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 jun 2005 17:07 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Als de snaar goed gespannen is, dan helpt (mogelijk slechts voor korte tijd...) het inspuiten met siliconenspray.
Gewoon terwijl de motor draait een beetje spuiten in de "kale V" van de poelie en je zal merken hoe stil het wordt
Komt het (te) snel terug, dan is er nog maar 1 oplossing (maar zo kostbaar is een snaartje ook weer niet).
|
12 jun 2005 12:24 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Idd Paul .... "Pssssttt WD40" ... probleem meestal opgelost.
Dirk
|
12 jun 2005 12:51 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Piepende V-snaar
Wie zijn dat duo dan, Gerard en Stefan zeker.....want ik weet hier niks van.
_________________________________________ Rebel engineering
|
13 jun 2005 8:40 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
Voor korte tijd! Olie tast het rubber aan waardoor de riem extra snel zal vergaan.
Gaat de v-snaar niet slippen trouwens als je er sileconen spray op spuit??
Paul Broere
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
20 jun 2005 23:35 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Re: Piepende V-snaar
Of het kwaad kan voor de snaar weet ik niet, maar mijn vader goot vroeger altijd wat petroleum over de snaar, waarna het gepiep voor lange tijd verdwenen was.
|
21 jun 2005 17:03 |
|
|