Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:57

Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Kroon Motorolie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.0
Halle
Bericht Re: Kroon Motorolie
Ik gebruik halfsynthetisch Kroon Classic Racing Oil 15W50 (15W50, zoals voorgeschreven in instructieboek) op mijn Carrera 3.0 van '77. Gebruikte vroeger Mobil 10W40 en heb de indruk dat hij met Kroon veel rustiger stationair draait... dus blijf bij Kroon :)

12 dec 2012 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Toevallig vandaag bij de action geweest, en ook even bij de olie gekeken...staat doodleuk syntetische olie tussen met porsche specificaties, en kost geen drol....niet dat ik hem er in kieper, maar voor diegene die lef heeft is het mss wel een optie.....

14 dec 2012 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Als je mijn eerdere bericht even terugleest dan zie je dat mijn Porsche en de rest van mijn wagenpark het daar al jaren perfect op doet, onlangs was hij zelfs voor 3 euro in de aanbieding. Het is gewoon een heel hoogwaardige olie.

Groet Bert

14 dec 2012 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Bert928 schreef:
. In de bouwmarkt (bijv. Praktiker in Duitsland) en bij de action in Nederland zijn uitstekende synthetische oliën te koop 5W40 API SM en zelfs SN (en dat is meer dan voor mijn Porsche nodig
Groet Bert

Op het pelicanparts forum staan ook lange olie draadjes. Wat ik daarvan meegekregen heb is dat een hoger Sx specificatie juist niet wenselijk is omdat daarin juist steeds minder aditieven zijn toegestaan die nodig zijn voor luchtgekoelde porsche motoren. Vooral de smering van nokkenas en tuimelaars blijkt zddp een belangrijke toevoeging te zijn. Dat is waar ik op selecteer bij de keuze van een motorolie nadat ik na een zeer beperkt aantal km's al ingelopen tuimelaars had (nokkenassen en tuimelaars waren nieuw) bij het gebruik van een standaard valvoline olie. Ik ben dan ook altijd benieuwd hoe mensen bepalen of een olie het goed doet, daar valt pas echt iets van te zeggen door de motor te demonteren of de gebruikte olie te laten analyseren. De kroon olie site is wat onduidelijk over het zddp gehalte dus ik laat deze nog even staan. De genoemde Swepco olie bevat juist wel veel van deze aditieven dus die zou ik wel gebruiken.

27 dec 2012 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Peterfrans, dit is goede info, wist ik nog niet. Hieronder het volledige artikel, veel leesvoer maar wel interessant;
http://www.lnengineering.com/oil.html

Ik hou het voorlopig bij Swepco.

27 dec 2012 19:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3