Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:54

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
911 2.8 "RSR" 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 911 2.8 "RSR"
Ik ben aan een nieuw project bezig. Namelijk een 2.7 blok met 2.7RS onderdelen en een 2.8 RSR cilinderset met de RSR nokkenassen en 40 mm Webers.
Nu de motor volledig uit elkaar gehaald is en de krukas geslepen is op -0.25m ben ik op een voor mij minpunt gekomen. Ik wil de krukaslagers en de deze voor de krukaspen bestellen en ik wordt naar Porsche zelf gestuurd door iemand waar ik mijn onderdelen ga gaan halen. Nu bel ik naar Porsche zelf en deze set komt op +- 900 euro. Weet er niemand waar ik deze 2 sets aan normalere prijzen kan vinden?

Filmpje volgt als de motor af is :wink:

2de vraag is of ik een dubbele ontsteking zou plaatsen of niet. Er wordt geen rally gedaan met de motor.

26 jan 2013 11:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 911 2.8 "RSR"
Ik zou deze vraag ook eens op DDK stellen...

26 jan 2013 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
KEV-911 schreef:
Ik ben aan een nieuw project bezig. Namelijk een 2.7 blok met 2.7RS onderdelen en een 2.8 RSR cilinderset met de RSR nokkenassen en 40 mm Webers.
Nu de motor volledig uit elkaar gehaald is en de krukas geslepen is op -0.25m ben ik op een voor mij minpunt gekomen. Ik wil de krukaslagers en de deze voor de krukaspen bestellen en ik wordt naar Porsche zelf gestuurd door iemand waar ik mijn onderdelen ga gaan halen. Nu bel ik naar Porsche zelf en deze set komt op +- 900 euro. Weet er niemand waar ik deze 2 sets aan normalere prijzen kan vinden?

Filmpje volgt als de motor af is :wink:

2de vraag is of ik een dubbele ontsteking zou plaatsen of niet. Er wordt geen rally gedaan met de motor.

Dan heb je nog geen cylinderkoppen gekocht?
Ik zou voor dubbel gaan als dit geen te dure grap zou zijn...

29 jan 2013 0:37
Profiel Facebook  ICQ 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Dubbele ontsteking wordt in het algemeen aangeraden als de compressie rond of boven de 10:1 gaat uitkomen.

Als het blok toch open moet kan uiteraard alles, maar vergeet niet dat de echte RSR een verdeler had met 12 punten in plaats van 6.
Deze zijn unobtanium tegenwoordig, tenzij je er meer dan $2000 voor wil neertellen. Betere optie is zoals bij de 964 er twee normale 6 punts te gebruiken.

Interessant gerelateerd topic

29 jan 2013 1:07
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109

Dat is inderdaad een van de beste draadjes ooit!

Afbeelding

29 jan 2013 9:46
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
patrick911 schreef:
Deze zijn unobtanium tegenwoordig, tenzij je er meer dan $2000 voor wil neertellen.

Er staat me iets van bij dat je ook de (onderdelen van een) onsteking van een 12 cylinder Jaguar kan gebruiken ...

:idea: :?:

29 jan 2013 11:17
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Of een repro @ EUR 3.300 :shock:

Afbeelding

Op Pelican is er een draadje over.

29 jan 2013 11:32
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
of deze ;)

http://nl.kapaza.be/luik/kit-911-rsr-66176441.htm

29 jan 2013 12:10
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Geen originele Bosch verdeler :wink:

29 jan 2013 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Mja, maar de prijs is daarentegen toch wel interessanter :)

29 jan 2013 14:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Update over de motor.

De RSR nokkenassen worden niet geplaatst. In plaats daarvan komen er nieuwe RS nokkenassen is. Wie interesse heeft in de RSR nokkenassen moet maar iets laten weten. Deze zijn op basis van 964 nokkenassen aangepast.
Licht vliegwiel van 2.2 kg is in bestelling net zoals de lagerschalen.

Nu zoek ik juist nog het goedkoopste adres in België of Nederland voor de gaten te maken voor de 2de ontstekingskaars.

Voor de RSR verdeler wordt ik hopelijk op de hoogte gehouden door een firma die een electronische aan het ontwerpen is.

Hopelijk hebben jullie een goed adres dat de extra gaten snel kan maken voor mij want de motor zou al binnen 14 dagen moeten af zijn :D

07 feb 2013 21:36
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Niet in de buurt wel goed: http://www.track-motortechniek.nl/

07 feb 2013 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Ik heb mijn koppen laten doen bij http://www.ahnendorp.com, mijn verdeler komt bij http://www.raceservice4u.com/ vandaan, al moet ik zeggen dat ik niet erg tevreden was met de aftersales van dat bedrijf. Ahnendorp verkoopt ook diverse lagersets in verschillende over/ondermaten.

Ik heb gebruik hoge compressie RS zuigers maar had misschien nog wel kunnen wegkomen met enkelvoudige ontsteking. Achteraf toch blij dat ik wel voor dubbele ontsteking gekozen heb. De motor loopt gewoon beter dan op een enkele bougie (ik kan de CDI's per stuk schakelen).

Weet wel dat de kosten nogal kunnen oplopen met deze grappen. Behalve een speciale verdeler is er ook nog een extra CDI box nodig, heb je een speciale set bougiekabels nodig (een standaard beru setje past niet), moet je de onderste kleppendeksels laten aanpassen etc.

Succes ermee, het lijkt een beest van een motor te worden.

08 feb 2013 23:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]