Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:52

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
olielekkage krukas keerring laten maken of ..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex - Boxster 2.7
Apeldoorn
Bericht olielekkage krukas keerring laten maken of .....
Ik ben al een poosje met Pon aan het corresponderen over de olieklekkage van mijn Boxster 2.7 uit het jaar 2000 met 40.000 km en de eindkonklusie is dat ik toch wel heel erg zelf voor de kosten ga opdraaien. Dit gaat ca 650 euro kosten en dat ik daar niet blij mee ben laat zich raden. :cry:
Nu heb ik op diverse plaatsen gelezen dat de reparatie (vervangen van de keerring) een heel precies werkje is dat regelmatig verkeerd gaat en dan nogmaals moet gebeuren of zelfs nog vaker en dat eigenlijk wordt geadviseerd om zo lang mogelijk door te rijden met de lekkage (het zijn tenslotte ook geen liters olie :? )
Wat zal ik doen? Ik wil het uiteraard het liefst de auto helemaal 100 % hebben maar aan de andere kant zit de lekkage me niet echt in de weg en kost het een smak geld met het risiko van herhaling.
Overigens wil ik de reparatie bij Erwin laten doen en ik heb er wel vertrouwen in dat dit in 1 keer goed gaat. :res:

Dus: Wat is wijsheid?

25 jun 2005 18:27
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
doen.

Eeen lekkende krukaskeerring resulteerd ook vaak na te lang doorrijden in een koppeling (vet) die dan vervangen moet worden.

Pon zal ook meestal deze twee tegelijk vervangen.

25 jun 2005 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Hi Tumtum,

Druppels op de grond? Zoja, dan zou ik toch maar gelijk doorbijten (lees vervangen die keerring). Geen druppels maar alleen wat 'zweten'? Dan zou ik voorlopig lekker doorrijden. Wel in de gaten blijven houden natuurlijk... Mijn Boxster heeft in feb. 2001 een nieuwe keerring gekregen in PZ Kassel, is 4 jaar en 30dkm later nog kurkdroog.

Groeten,
Max

25 jun 2005 21:16
Profiel
Bericht Re: olielekkage krukas keerring laten maken of .....
tumtum schreef:
Ik ben al een poosje met Pon aan het corresponderen over de olieklekkage van mijn Boxster 2.7 uit het jaar 2000 met 40.000 km en de eindkonklusie is dat ik toch wel heel erg zelf voor de kosten ga opdraaien. Dit gaat ca 650 euro kosten en dat ik daar niet blij mee ben laat zich raden. :cry:
Nu heb ik op diverse plaatsen gelezen dat de reparatie (vervangen van de keerring) een heel precies werkje is dat regelmatig verkeerd gaat en dan nogmaals moet gebeuren of zelfs nog vaker en dat eigenlijk wordt geadviseerd om zo lang mogelijk door te rijden met de lekkage (het zijn tenslotte ook geen liters olie :? )
Wat zal ik doen? Ik wil het uiteraard het liefst de auto helemaal 100 % hebben maar aan de andere kant zit de lekkage me niet echt in de weg en kost het een smak geld met het risiko van herhaling.
Overigens wil ik de reparatie bij Erwin laten doen en ik heb er wel vertrouwen in dat dit in 1 keer goed gaat. :res:

Dus: Wat is wijsheid?

Da's fijn, een olielek na 40.000 kilometer en vijf jaar. 650 Pleuro's doneren, dat is dan effentjes 1432,41 guldentjes Spendieren :roll: Vriendelijk bedankt, hmmmmm.

Ik denk dat je dan toch iets meer van je dealer mag verwachten, coulance of zo??

25 jun 2005 22:21
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
tumtum,

Zou het altijd laten repareren, kan zelf slecht tegen lekkage.
Heeft een Boxster daar ook zo snel last van?

25 jun 2005 23:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
650 euro is een lachertje :lol: .

mhaschreurs.hyves.nl

26 jun 2005 4:03
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
infinity schreef:
tumtum schreef:

Da's fijn, een olielek na 40.000 kilometer en vijf jaar. 650 Pleuro's doneren, dat is dan effentjes 1432,41 guldentjes Spendieren :roll: Vriendelijk bedankt, hmmmmm.

Ik denk dat je dan toch iets meer van je dealer mag verwachten, coulance of zo??

Coulance na 40.000 km en 5 jaar? :shock: :? :roll:

Lijkt me een erg lange periode en kilometrage om om coulance te vragen. Als je weet wat er in 40K km's met zo'n blok kan gebeuren...
En idd, 650 euro is een hoop geld, maar voor een reparatie aan een Porsche vind ik het erg meevallen.

26 jun 2005 7:42
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
boxi schreef:
Druppels op de grond? Zoja, dan zou ik toch maar gelijk doorbijten (lees vervangen die keerring). Geen druppels maar alleen wat 'zweten'? Dan zou ik voorlopig lekker doorrijden. Wel in de gaten blijven houden natuurlijk... Mijn Boxster heeft in feb. 2001 een nieuwe keerring gekregen in PZ Kassel, is 4 jaar en 30dkm later nog kurkdroog.

als dit mijn wagen was en ze maken het voor 650 euro liet ik het meteen doen, lijkt me een eenmalig koopje....

26 jun 2005 9:00
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
horn schreef:

Coulance na 40.000 km en 5 jaar? :shock: :? :roll:

Lijkt me een erg lange periode en kilometrage om om coulance te vragen. Als je weet wat er in 40K km's met zo'n blok kan gebeuren...
En idd, 650 euro is een hoop geld, maar voor een reparatie aan een Porsche vind ik het erg meevallen.

Laat ze het netjes opknappen voor € 650,- !!!! Voor die prijs is het de moeite waard.

By the way: toevallig géén "Gebrauchtwagen Garantie" meer?

26 jun 2005 9:25
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
doen

bij het geen wat ze moeten doen is 650 eurotjes niks

26 jun 2005 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
doen , en mocht het euvel zich herhalen dan heb je wel p-garantie op de reparatie.
Dus een OPC is belangrijk

26 jun 2005 17:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik hou ook niet van olielekken
dus herstellen maar.
,mijn 996 had het ook voor , en deftig hersteld geweest
bravo rs motors (onder garantie-

26 jun 2005 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
Voor dat geld zeker laten repareren, als je ziet wat ze ervoor moeten doen. Motor moet helemaal uit elkaar, brrr ik krijg er nog kippevel van als ik er aan terugdenk.

27 jun 2005 9:59
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Sandra en Eric schreef,

Motor moet helemaal uit elkaar

Nee toch????

27 jun 2005 11:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
Voor dat geld zeker laten repareren, als je ziet wat ze ervoor moeten doen. Motor moet helemaal uit elkaar, brrr ik krijg er nog kippevel van als ik er aan terugdenk.

bij de 996 en boxster denk ik dat alleen de boite eruit moet,
max 6-8 uren werk aan liet ik mij wijsmaken.
Voor uw 964 weet ik het niet .

27 jun 2005 11:44
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
als een reparatie van 650 nou al te duur wordt... :roll:

27 jun 2005 13:55
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Boxster
Belgie West-vlaanderen
Bericht 
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ben belg.
Mijn boxster laat ook een druppel vallen.
Hij heeft 62000 km.
Model 2001.
Juist gebeld met Rs motors(dealer van west vl.)
Enkel de versnellingsbak moet eruit om de ring te vervangen.
Dit is zo tot en met model 2002.
Vanaf 2003 moet de motor er ook eruit.

27 jun 2005 17:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het blijkt zeker een precisiewerkje te zijn. Daarenboven is bij de 996 de keerring gemodificeerd ondertussen.
In elk geval staat mijne nu al bijna 20.000km droog (gemodificeerde keerring bij PCZ Eindhoven geplaatst) in tegenstelling tot de keerring die bij Hoogenboom geplaatst werd (na 10.000km ongeveer alweer lekkage).

27 jun 2005 18:02
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Sjonnie schreef:
Het blijkt zeker een precisiewerkje te zijn. Daarenboven is bij de 996 de keerring gemodificeerd ondertussen.
In elk geval staat mijne nu al bijna 20.000km droog (gemodificeerde keerring bij PCZ Eindhoven geplaatst) in tegenstelling tot de keerring die bij Hoogenboom geplaatst werd (na 10.000km ongeveer alweer lekkage).

Top zaak he? :wink:

27 jun 2005 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4 Tiptronic
Weert
Bericht 
Hallo,

Ik heb de keerring van mijn 996C4 ook bij PCZ in Eindhoven laten vervangen. ± 6000 km mee gereden en nog steeds droog. Ben overigens een rustige rijder, zal ook wel verschil uitmaken. De reparatie is weliswaar duur, maar je hebt wel 2 jaar garantie op de reparatie en dat is toch wel een erg prettig gevoel. Op al die Porsche forums lees je namelijk dat de 996 wel erg vaak last heeft van een lekke keerring. Bij PCZ werd me verteld dat ze al talloze keerringen vervangen hadden en dat voor iedere reparatie alles opgemeten wordt (de krukas schijnt nog weleens iets te verschuiven). Als je P. dus een nieuwe keerring ingebouwd krijgt, weet je zeker dat je krukas nog goed zit. Dik tevreden over PCZ.

Groeten,

jo996

27 jun 2005 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex - Boxster 2.7
Apeldoorn
Bericht 
Okay, iedereen bedankt voor alle tips , meningen en raad.
Ik heb een afspraak gemaakt en over 3 weken zal hij weer helemaal droog de garage in kunnen :D

28 jun 2005 7:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tja, ik heb weinig verstand van auto´s, maar bij de 964 moest de motor uit elkaar!
zal wel anders zijn gezien het bedrag!!

succes

28 jun 2005 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Sandra & Eric schreef:
Tja, ik heb weinig verstand van auto´s, maar bij de 964 moest de motor uit elkaar!
zal wel anders zijn gezien het bedrag!!

succes

Zal wel niet dezelfde keerring geweest zijn...

28 jun 2005 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ach whatever.........

28 jun 2005 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Bij mijn 996 werd ie aan 60.000km vervangen, na 1 week opnieuw en dan geen olie meer gezien tot ik hem aan 97.000km verkocht

29 jun 2005 0:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]