Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:00

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Motorrevisie 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht Re: Motorrevisie 964
Ik neig ook naar de reactie van Franz. De auto is niet voor niets op een bepaald vermogen ontworpen. Al toont de praktijk, zoals hierboven beschreven, dat kleine aanpassingen wel degelijk effect kunnen hebben. Bij grotere effecten, 40-50pk vind ik al best groot, denk ik inderdaad dat de belasting van de diverse motoronderdelen significant hoger wordt; voor het behoud van de motor (waar het met de revisie om te doen is) niet echt goed, tenzij kritische onderdelen vervangen worden, zoals eerder al gepost.

Op dit moment wordt voor mijn 3.2 een zeer uitgebreide revisie doorgevoerd (ik vind het financieel althans erg uitgebreid :mrgreen: ). Hierbij werd aangegeven, dat er naar verwachting straks een vermogenstoename zou zijn, echter, een toename richting het originele vermogen (officieel 231pk). Reden hiervoor is, dat het oorspronkelijke vermogen niet langer gehaald werd a.g.v. compressieverlies en slijtage (op enkele plekken een bescheiden olieverlies, al viel het nog mee). Dus inderdaad, als je zekerheid wilt en voor een motoraanpassing gaat, doe dan in elk geval 2 metingen. Los van de aanpassingen zal namelijk naar alle waarschijnlijkheid sowieso een vermogenswinst voelbaar/merkbaar zijn, maar dan dus ten opzichte van het afgezwakte werkelijke vermogen van voor de revisie.

20 feb 2013 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Franz schreef:
Ik begrijp werkelijk waar steeds de vraag naar meer vermogen in een atmosferische Porsche niet. Dan heb je toch echt de verkeerde auto gekocht. En daarbij, die 15pk meer of minder gaan de meesten toch niet merken behalve in je portemonnee. Lekker laten reviseren omdat je nog jaren plezier wilt hebben van je 964 moet de enige drijfveer zijn om het te willen doen.

helemaal mee eens!

20 feb 2013 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Helemaal mee oneens! :mrgreen:

Helemaal niet de verkeerde auto gekocht, 964 smal is 1 van de mooiste Porsches ooit....alleen die 70pk per liter standaard is...ahum...nogal benedenmaats, om maar te zwijgen van Fiat Panda niveau ;-)

Als je helemaal blij bent met 250pk dan moet je hier inderdaad gewoon helemaal niets meer aan doen. Als je het leuk vind om met enkele simpele ingrepen naar een wat wereldser 80-90 pk per liter te gaan dan moet je dit ook gewoon lekker doen, kost de wereld niet.....en ook je motor niet. Toeren belasten een motor, koppel in vergelijk maar nauwelijks.

Daarboven (90pk/liter) begint serieus geld te kosten want er moet allereerst flink veel extra toeren worden gemaakt, om de zaak heel te houden moet flink geinvesteerd worden in gesmede zuigers/drijfstangen etc. 100 pk/liter vergt weer een extra stapje met aangepaste koppen, nog wildere nokkenassen en throtte bodies.

Een GT3 bijv. heeft bovenstaande ingredienten idd standaard in huis, ik kan a) niet goed genoeg rijden om de grens van een GT3 veilig op te zoeken b) er niet mee voor komen rijden c) ik vind een 964 gewoon leuk (maar standaard nogal traag). Een turbo is weer een ander verhaal, een atmosferische motor houdt voor mij toch ongeevenaard direct aan het gas....

My 2C....niemand hoeft het er mee eens te zijn. Wat blijft is de liefde voor Porsche, ieder op z'n eigen manier....

27 feb 2013 22:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2