Auteur |
Bericht |
havermanst
1970 Porsche 911T Targa / 1999 Audi TT / 2008 Porsche Cayman S / ex 1959 Porsche 356 A Sunroof , ex 1960 Porsche 356 B, ex 1963 Porsche 356 C
|
Officieel Nieuws : De Porsche Cayenne Diesel
Het is eindelijk officieel gemaakt door Porsche. Vanaf februari 2009 zal de Porsche Cayenne ook met dieselmotor te verkrijgen zijn.
Het officiele persbericht van Porsche kan je hier lezen
Enjoy
_________________________________________ www.loveforporsche.com
|
20 nov 2008 19:31 |
|
|
gcar
Belgie
|
240PK voor +/- 2500kg.
Wordt dit de traagste Porsche van de laatste 25 jaar ?
|
20 nov 2008 20:02 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het koppel van 550 Nm is meer dan wat de 3 ongeblazen benzine uitvoeringen te bieden hebben
Zal dus best wel vlot zijn, maar het is inderdaad wel de langzaamste Cayenne
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 nov 2008 21:42 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
wordt weer goed gemaakt als de benzine versies bij de pomp staan en jij door kunt rijden tot de volgende.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
20 nov 2008 21:50 |
|
|
Jort
Groningen
|
Discussie is al (te) vaak gevoerd... maar maximum koppel zegt in principe niets over hoe vlot een auto is.
_________________________________________ Tjolk.
|
20 nov 2008 23:42 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
snap ook niet waarom niet (ook) meteen de V8 diesel van audi wordt gepresenteerd (om nog maar te zwijgen van de V12 diesel met 500 pk).
|
20 nov 2008 23:48 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
...en waarom zou iemand de Cayenne Diesel dan verkiezen boven een (waarschijnlijk een stuk goedkopere) Touareg?
Het merkplaatje?
|
20 nov 2008 23:56 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
nah, wil je daar echt serieus antwoord op hebben ?
Blijft een grote golf
Dieseltje met p logo, lijkt me wel wat (overdekt dan hé)
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
21 nov 2008 0:05 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Mwah.....een Porsche op LPG is not done......en diesel kan wel??
|
21 nov 2008 0:50 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
op diesel kan je niet koken nou ja redelijkerwijs
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
21 nov 2008 0:58 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
"vroeger" werd nog wel eens geroepen dat je op gas moet koken en dat diesel voor de landbouw was.....als je kijkt wat de moderne diesel motoren tegenwoordig presteren is dat IMO een beetje achterhaald, maar een Porsche op diesel......
|
21 nov 2008 1:07 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Een sportwagen op diesel...daar kan ik me de huivering goed bij voorstellen ; niet qua prestaties, zeker niet, maar dan bij geluid en beleving.
Bij een Cayenne past het wel...mss nog wel beter als benzine. Wordt wss de best-verkochte Cayenne gok ik zo...
|
21 nov 2008 7:10 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Zeker Le Mans de afgelopen jaren gemist
|
21 nov 2008 10:21 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
En toch is dit een zwarte dag.. ..Het echte einde van t laatste beetje eclusiviteit van t merk... en ja t zal vast geweldig verkopen maar toch...
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
21 nov 2008 11:14 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ach ja, als je een week verder bent weet je niet beter..
Zal best een lekkere combi zijn hoor, al begrijp ik niet waarom ze niet met een relatief kleine chipaanpassing (naar 280 pk) wat onderscheid maken met de audi specs...
|
21 nov 2008 11:24 |
|
|
havermanst
1970 Porsche 911T Targa / 1999 Audi TT / 2008 Porsche Cayman S / ex 1959 Porsche 356 A Sunroof , ex 1960 Porsche 356 B, ex 1963 Porsche 356 C
|
het is natuurlijk niet de eerste diesel die door Porsche uitgebracht wordt.
Er zijn nl wel wat Porsche traktoren gemaakt ooit.
Niet dat je het echt kan vergelijken, maar voor de mensen die beweren dat Porsche en diesel niet samengaat, bewijst de geschiedenis van ons geliefd merk het tegendeel.
_________________________________________ www.loveforporsche.com
|
21 nov 2008 12:32 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Het is even wennen, maar vind het toch ook wel bij zo'n model passen. Dan wordt hij waarschijnlijk inderdaad de meest verkochte Cayenne en daardoor nog een stuk waardevaster (momenteel een beetje een probleem ), denk ik. Snap ook alleen niet dat ze voor de 3,0 liter kiezen, zal wel met de uitstoot te maken hebben, die 8 cilinder past mijn inziens veel beter bij de auto (en merk)...
|
21 nov 2008 13:50 |
|
|
John
Cayenne
|
wanneer ga je naar het casino...ga ik met je mee volgens mij heb je gelijk.
Als ik de posten lees, is het ook altijd wat heh.........zucht
|
21 nov 2008 14:21 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Porsche wil net als iedereen en als ieder merk overleven. Het is niet voor niets dat ze zwaar in VW zitten. Iedereen kent het verhaal over fossiele brandstoffen. Niemand weet wat de toekomst brengt. Binnenkort snelheidsbeperking in Duitsland?
Cayenne op diesel => goede keus.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
21 nov 2008 19:42 |
|
|
TheHuge
993 4S - 991 4SEindhoven
|
Ik heb deze week mijn nieuwe Q7 S-Line 3.0 TDI op mogen halen (RS4 ingeruild) en deze motor loopt dus echt lekker, en past perfect bij het soort auto. Nu is volgens mij zo'n KJN nog iets kleiner en lichter, dus kan me goed voorstellen dat ie daar nog iets sneller in is. Als ik het prijsverschil zie met een 4,2 TDI en het verbruik, dan ben ik blij dat ik voor 3.0 ben gegaan. En voor diegene die het geen flikker interesseert.. die moeten gewoon een turboooh aanschaffen.. Ik snap het dus wel van Porsche..
|
21 nov 2008 20:14 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Ik heb sinds een jaar een Q7 4.2 TDI S-Line. Ik kan niet anders zeggen dat het een fantastische aankoop is met dito prestaties. Verbruik valt best mee. Alleen de banden slijten hard. Bijna 2 setjes versleten. Is ook niet gek met een koppel van 760 NM. Deze motor had dus in die Porsche gemoeten......
Ik begrijp eigenlijk niet waarom dit zo gevoelig ligt. De Cayenne is immers geen sportauto. Lepelen ze een diesel in een 911 dan krijg al ik tranen in m'n ogen bij de gedachte. Hetzelfde gevoel heb ik trouwens bij een 4 cilinder Porsche.....
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
21 nov 2008 20:59 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
niet eens, ze hebben (indirect) diesels genoeg in dat segment
afkalving van het merk
_________________________________________ Got coffee?
|
21 nov 2008 22:35 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik snap wat je bedoeld, want zo was het ook bij de introductie van de 911, de 928 en bij het overstappen op waterkoeling, vierwielaandrijving, de Cayenne, etc. Echter, Porsche heeft z'n naam gemaakt met sportauto's, en als ze de diesel zouden introduceren zoals Audi het doet bij de R8, dan zou het anders (en misschien innovatief) zijn. Nu echter, is het gewoon om de wat vermindere verkopen van de Cayenne op te krikken. Een puur commerciele regeling, die met de introductie van de Panamera, de inflatie van de GT3 en de verschillende 'special editions' van de Boxster al was begonnen. Daarbij lees ik nergens dat deze diesel zo innovatief is, maar dat terzijde.
Misschien wel, net als bij de introductie van de waterkoeling, denkt de firma de 'ouderwetse' porschisten die ze verliezen met deze zet, ruimschoots te compenseren met een nieuw (ex BMW en Audi) publiek.
Hun keus en goed recht; ik echter houdt het bij een oude, 'echte' Porsche
|
22 nov 2008 2:20 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Heren sla even de historie er op na. Porsche heeft in het vroege begin lustig geëxperimenteerd met diesel motoren en electrische aandrijving. Het eerste voertuig dat Porsche maakte was zelfs electrisch. Dus wat nu de 'echte Porsche' is.....
Maar serieus ik denk dat ook een merk als Porsche er niet aan ontkomt om een Cayenne op diesel te laten knorren.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 nov 2008 10:34 |
|
|
John
Cayenne
|
Porsche is een van de weinige autofabrikanten die zich vasthoud aan een oermodel..
niet 1 model (de 911) is zo traditioneel, ondanks het door velen verguisde ontwerp.
Motor achterin
Lijn
concept 2+2
Aandrijving
Boxermotor
Hiernaast is er een 2e visie de innovatieve
914-924-944-928-968-Boxster-Cayman-Cayenne, en straks de Panamera.
911 is voor de trouwe verstokte Porscheliefhebbers, dus diegene die zich ergert aan de nieuwe stroming kan terugrijpen op de (oer) 911.
In de 2e visie komt er dus een diesel bij....tja ik ken me jaren geleden herinneren dat men schande sprak dat er een BMW 5 serie diesel kwam....BMW het sportieve merk uit Beieren met een diesel.
Jongens die toen bij de dealer werkte schaamde zich.....
tja het zeer succesvolle vervolg is bekend bij BMW.
Gaat een mooie aanvulling worden een Cayenne diesel, zeker voor de Nederlandse markt denk ik, maarja wie ben ik.
|
22 nov 2008 10:44 |
|
|