Auteur |
Bericht |
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
911 E 1969 5 jaar stilgestaan en loopt niet
Ik heb een 911 E Targa uit 1969 op het oog, echter de motor loopt niet.
Hij staat al 5 jaar stil.
Kan iemand mij vertellen waar ik zoal op moet letten en wat een veelvoorkomend probleem is bij dit type?
thx valentijn
_________________________________________ "a good old classic"
|
14 sep 2005 18:32 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
Bij deze en afbeelding van de motor. Ik weet het ...niet voor niets een auto..."met werk"
_________________________________________ "a good old classic"
|
14 sep 2005 18:51 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Lijkt me dat de verkoper het apparaat eerst maar eens aan de praat maakt niet?[of iets te verbergen misschien ]
_________________________________________ t beste maar weer...
|
14 sep 2005 18:54 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
Hij is van een particulier, die hem uit de vs heeft geimporteerd.
Geeft ook aan dat hij zelf niet veel verstand van motoren heeft
_________________________________________ "a good old classic"
|
14 sep 2005 18:58 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
Heeft iemand overigens een idee wat een complete revisie van deze motor kost..?
_________________________________________ "a good old classic"
|
14 sep 2005 18:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Die vraag is lastig om te beantwoorden zonder dat je weet wat er mis is.
Kijk eens bij Van Zweeden op zijn site wat een gebruikte motor kost voor de auto. Weet je iig iets.
|
14 sep 2005 19:03 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
prijs goed al goed.. je moet hem prijs technisch gezien kopen als motor kapot dan zit je toch altijd goed..
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
14 sep 2005 19:05 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
Ok..Prijs goed al goed...
Wat is een goede prijs voor een 911 e targa uit 1969 met een motor die niet loopt?
_________________________________________ "a good old classic"
|
14 sep 2005 19:10 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
_________________________________________ "a good old classic"
|
14 sep 2005 19:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Een gebruikte motor dan weet je niet iets .... maar nog niets
IMO een verkeerde optie ... beter is om de motor te laten reviseren ...
Vraag maar eens aan Robbie965 wat zijn beweegredenen zijn geweest om zijn blok te laten reviseren en niet te 'ruilen'
Valentijn911 bel even met een Porsche specialist - met name een die gespecialiseerd is in het reviseren van motoren en bakken
vergeet niet dat het bij een ruil motor (zoals Devils son aangeeft) gaat om een gebruikt motorblok en dat je voor die prijs je oude motorblok in moet leveren
Ook zit je nog met het in (en eventueel om) bouwen van de (ruil)motor ...
Heeft de 911E 'matching numbers'
|
14 sep 2005 19:41 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
olaf bedoelt: klik op de oranje letters in zijn bericht
_________________________________________ Got coffee?
|
14 sep 2005 19:58 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
Het principe van een verbrandingsmotoor is nog steeds dat een vonk moet hebben en branddstof moet krijgen om te kunnen lopen.
Dus het lijkt mij raadzaam eerst er achter te komen welke van de 2 hij mist.
Begin eerst maar eens het een bougiestekker eruit te trekken en een bougie in die stekker te steken en de bougie tegen de massa aan te leggen.
Denk erom dat je niet in aanraking bent met de bougie of motor als je dan gaat starten.
Start de motor rond en laat een ander kijken of je inderdaad wel " vonk" hebt.
Zou zeggen begin hier eerst maar eens mee.
Succes en wordt vervolgd.
|
14 sep 2005 21:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Helemaal [ON TOPIC]
|
14 sep 2005 21:55 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
Merci Olaf!!!Ga morgen gelijk eea checken en navragen!Hecht persoonlijk ook meer waarde aan de "originele" motor, maar ligt eraan hoeveel er aan moet gebeuren!
Momenteel bevind ik mij in een "emotionele" roes die jullie als echte Porsche liefhebbers allen wel kennen.??
SUPER DAT JULLIE ALLEMAAL ZO SNEL REAGEREN!!!hier kan ik echt wat mee
_________________________________________ "a good old classic"
|
14 sep 2005 22:00 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik zou er geen ruilmotor inzetten dan weet je eigenlijk nog niet wat je koopt
net een soort blind date
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
14 sep 2005 22:02 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Kan wel HEEL spannend zijn.......
|
14 sep 2005 22:07 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
meteen roepen om een revisie is een beetje voorbarig lijkt me
(zeker als je weet wat het kost )
de mechanische injectie die er op zit is redelijk complex/onderhoudsgevoelig en er zijn niet zo veel specialisten meer die 't af kunnen stellen
als het goed werkt is het een machtig mooi systeem!
als dat ook gereviseerd moet worden, loop je er op leeg
zoals Wim zegt, eerst maar eens kijken of je 'm aan de praat kan krijgen
vonk? benzine? of draait 'ie uberhaupt niet rond?
minstens even belangrijk... hoe is de auto verder?
let bij deze bouwjaren vooral op roest, roest en nog eens roest...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 sep 2005 22:09 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
valentyn staat deze 911 in liempd en is van een zekere jeroen. succes andre 911e.
|
14 sep 2005 22:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... maar zoiets werd wel gevraagd niet dat daar een duidelijk antwoord op is gegeven
|
14 sep 2005 22:27 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
als je liempde bedoeld dat is 3 km van me af
ik wil wel een kijkje nemen van het weekend
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
14 sep 2005 22:32 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Dit is inderdaad in liempde,ik heb een paar weken geleden contact gehad met jeroen.Interieur in matige staat,overtrokken dashboard,ats velgen,revisie moter,spuit kosten,Dan heb ik nog niet gehad over onverziene uitgaven.Ik heb zelf een 911e iut 1971 opgeknapt dus weet wel ongeveer wat het kost.mvgr andre 911e eerde.
|
14 sep 2005 22:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Beter wel, maar ook prijziger.
Het kan overigens ook heel goed uitpakken, zoals bij de auto van Horn.
|
14 sep 2005 22:48 |
|
|
Van den Berg
Specialist In Porsche
911 3.0 RSR
993 GT2Apeldoorn
|
Om dan toch maar weer even op prijzen en manco's dit type motor terug te komen;
*Riempje van de aandrijving achter op de inspuitpomp gebroken _riempje circa eu 40,- uit mun hoofd)
*lekkende of vastzittende brandstofpomp (3 aansluitingen, links boven de linker draagarm, zeer dure pomp circa eu 550,-
*versleten gasklephuizen, revisie circa eu 750,- per kant
*defect toerental relais (links achter op de relaisplaat) eu 330,-
* het belangrijkste de inspuitpomp versleten regelnok, circa eu 4000,- ruildeel
*vastgeroeste inspuitventielen
*microswitch op de gasstang defect (t.b.v. deceleratieschakeling)
*stopmangeet op de pomp defect (drukt de benzineafvoor dicht bij afremmen op de motor, het zgn deceleren, i.c.m. microswitch op de gasklep
*kogelkopjes gasstangen versleten
*by pass van vacuum dicht geroet in de gasklephuizen, luchtomloop gasklephuizen, t.b.v. synchronisatie gasklephuizen
*thermostaat (lucht) op de pomp bi metalen plaatjes voldoen niet meer aan de maat,de pen die de pomp naar een arm mengsel toe moet drukken tijdens de warmloopfase (erg belangrijk onderdeel)
Om dan nog maar te zwijgen over de wijze van afstellen van een dergelijk systeem, wat neerkomt dat je een roolebank nodig hebt en een behoorlijke bak (duur) gereedschap en de nodige kennis
De afstelling van het systeem is zo gevoelig voor het jaargetijde (luchtvochtigheid) dat de afstelling gedaan is in de zomer absoluut niet toereikend kan zijn voor de koudere periodes.
Men dient erdus rekening mee te houden dat de auto dient afgesteld te worden tijdens een jargetijde waarin men de auto het meest gebruikt.
Je kunt de regelnok in de injectiepomp vergelijken met het "kenfeld" in een modern DME systeem , dan door alleen maar mechanisch werkende onderdelen geregeld die allemaal slijtgevoelig zijn.
Hoop je niet je angst in de schoenen te hebben gejaagd, maar dit is naar mijn mening relaliteit waar je wel rekening mee moet houden.
zo goed Olaf, of vindt dat ik nu door sla
|
14 sep 2005 22:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik vind het allemaal prima ... zolang het maar meer inhoud heeft dan alleen een vandaar m'n Maar zoals al door jou en jeroen914 aangegeven begin bij het begin en kijk eerst eens wat er werkelijk aan mankeert
Als je zo'n knap 3.6 blok koopt en netjes in/om laat bouwen ben je als particulier nagenoeg hetzelfde kwijt als bij een 964 motor revisie
IMO is het risico voor Valentijn groter om een gebruikt blok te kopen ... of hij moet er bv een jonger blok in willen zetten
|
14 sep 2005 22:56 |
|
|
Valentijn911
911 E TargaZeist
|
Klopt! hij staat inderdaad bij Jeroen in Liempde!
Staat is niet erg goed. Vroeg me af of deze porsche de moeite waard is om op te knappen? Als ik van de Berg zo hoor wordt dit een bodemloze put????
Heb nog een aantal foto's in mijn album staan..zet ze er wel even op..
Mochten jullie opvallendheden zien als kenners, dan hoor ik het graag natuurlijk...alles is welkom!
_________________________________________ "a good old classic"
|
15 sep 2005 18:59 |
|
|