Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:38

Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Carrera 4S met 200.000km 
Auteur Bericht
Moderator
PF # 136
Bericht 
maar toch minimaal 2 dagen...

(waar gaat dit over?) :D

28 sep 2005 13:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Hangt ervanaf wanneer de modellen geïntroduceerd zijn.

28 sep 2005 17:38
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Verschillen zijn er zeker tussen 96 en 97 maar naar mijn idee waren dit niet keuze bepalende zaken.

Zie hier bijvoorbeeld:

Als nächstes möchte ich anmerken, das die Motoren der 993er Sauger-Modelle bis auf den 3.8 Liter/300PS subjektiv nahezu identisch sind. Da die frühen Baujahre kürzer übersetzt waren, egalisieren sich meiner Meinung nach die 13PS Mehrleistung. Eine Sonderstellung nehmen hier die Modelle aus dem MJ.96 , also 08/95-07/96 ein, die man an der Fg.Nr. erkennt. Hier gab es schon die 285 PS aber noch mit kurzem Getriebe und natürlich schon die RS-Variante mit 3.8 Liter mit 300PS, die hier besonders gut gehen und echte Raritäten sind. Das bedeutet also, das ein 993er aus MJ. 96 bereits das Varioramsystem besitzt aber auch noch über das kurze Getriebe verfügt; das heißt gleichzeitig er verfügt über einen besseren Durchzug sowie eine bessere Beschleunigung. Erst ab den letzten 96ern sowie dem MJ. 97 sind die 993er aufgrund Abgas-/Lärm-Vorschriften mit dem längeren Getriebe ausgeliefert worden.

Check het in ieder geval even op één van de bekendere 993 links:

http://home.arcor.de/thgramlich/Kautip.htm

of zoek in één van de buyers guides:

http://home.student.utwente.nl/p.h.dejong/993guide

Good luck!

28 sep 2005 18:00
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
EriC4C schreef:
RS-R schreef:
1 jaar volgens mij.

Kan ook veel minder zijn. ;) :lol:

Niet zoals het hier staat :lol:

1997
1996
------- -
1

28 sep 2005 18:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3
apeldoorn
Bericht 
hallo een ding klop 2 ton is veel maar wat zeker ook belagrijk is dat is de rest van de auto ,ik bedoel hoe is de lak ,hoe is de binnenkant,hoe is het totale plaatje want er zijn auto,s van een ton in km die je niet meer zou willen kopen omdat ze gewoon uitgeleeft zijn,en daar in tegen kan een auto met 2 ton helemaal geen slechte optie zijn ( is mijn idee hierbij)

28 sep 2005 22:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ja ja, dat valt dus helemaal niet tegen zo'n 993 Turbo ! Wat een beest zeg, en wat een koppel zeg, dat rijd heerlijk !!
Volledig verslag zet ik even in een ander topic, dan zal ik me ook even formeel voorstellen :wink:

29 sep 2005 2:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik wil hier toch ook nog even vermelden dat mijn 993 4S met ruim 2 ton op de klok (217.000) nog te koop staat bij Theo Jansen, voor maar E 42.500. Auto is in HEEL goede staat, heeft ook tig opties, en echt een plaatje ! Zie onderstaand plaatje:

Afbeelding

Voor een goede 4S is het echt een koopje. Ja TJ is echt niet altijd duur hoor :wink:
Geintereseerden kunnen mij vragen om meer informatie, of bij Theo Jansen kijken natuurlijk.

Ik zou graag zien dat deze een nieuw baasje krijgt die er net zo blij mee is als ik was. En er net zo zuinig op is :)

21 okt 2005 15:51
Profiel
Bericht 
Denk dat de meeste toch tegen de km-stand aanhikken.

21 okt 2005 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S
België
Bericht 
... en toch mag dat geen probleem zijn ! ... :wink:

21 okt 2005 17:50
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
nee maar over 2 jaar zijn dat er al weer 250,000 of zo.....toch veel

21 okt 2005 17:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Eigenlijk heeft het wel iets dat heel veel mensen 'bang' zijn voor een auto met meer dan 200K gelopen... Degene die minder bevreesd zijn kopen zo voor weinig geld, mits goed oplettend, een prima auto.

Voor mij is de algehele staat het belangrijkste. Er zijn genoeg Porsches met minder dan een ton op de teller die er stukken afgeleefder uitzien dan die van mij met inmiddels bijna 190.000 km op de teller.

21 okt 2005 18:12
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
dat is idd zo maar de meeste geven toch de voorkeur aan minder km's EN die er goed uitziet. Het een sluit het ander niet uit.

21 okt 2005 18:32
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik onderschrijf het verhaal van Devil ; heb jaaaren geleden een 300TE gekocht met 240K op de teller , was destijds 60K (guldens he 8) ), terwijl de "gangbara" prijs ca 80 was. Erg goed rondkijken en een uitstekende en "volle" auto kopen. Reden was mijn 8K kilometers per jaar ,dat ik dit aandurfde. Nu loopt de auto nóg steeds probleemloos(reden dat ik 'm durfde te verkopen aan een goede kennis)...nooit iets aan gehad...

Was natuurlijk wel een Mercedes he... :twisted:

21 okt 2005 18:32
Profiel
Uden
Bericht 
overal mee eens maar dit is puur een gevoels kwestie

"ik rijd in een Porsche met 2 ton op de teller"

Krijg je van die jippie gesprekken met de buurman:

- leuke auto buur
- ja dank je
- hoeveel heeft ie gelopen
- 2 ton, buur
- Oh....

21 okt 2005 18:35
Profiel
Westervoort
Bericht 
Koop een auto niet voor de buurman.... 8)

Als ik er zelf maar blij mee ben.. :wink:

21 okt 2005 18:37
Profiel
Uden
Bericht 
ik ook niet....zie eerste gedeelte van mijn posting, gevoel

21 okt 2005 18:38
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
Eigenlijk heeft het wel iets dat heel veel mensen 'bang' zijn voor een auto met meer dan 200K gelopen... Degene die minder bevreesd zijn kopen zo voor weinig geld, mits goed oplettend, een prima auto.

Voor mij is de algehele staat het belangrijkste. Er zijn genoeg Porsches met minder dan een ton op de teller die er stukken afgeleefder uitzien dan die van mij met inmiddels bijna 190.000 km op de teller.

Maar als die van jou een ton minder had gelopen in dezelfde staat??

21 okt 2005 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Je kan het zo zien: nu is deze auto betaalbaar voor mensen die geen 4S met 80.000 of zo kunnen betalen. Want daar zit toch heel wat tussen. Want voor hetzelfde geld koop je een standaard 993 met minder km. Nu heb je een 4S :wink:

Om wat prijzen te noemen, deze was dus E 42.5k, maar TJ heeft ook nog een zilveren 4S staan met 73.000 op de teller, maar die kost E 67.5k. Dat is dus wel E 25k verschil ! :roll:

En over de buurman, die rijd vast niet in een Porsche, jij wel :P

21 okt 2005 19:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Want voor hetzelfde geld koop je een standaard 993 met minder km. Nu heb je een 4S

Dan liever een top standaard 993, is ook nog een stuk sneller :lol: .

mhaschreurs.hyves.nl

21 okt 2005 19:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Een standaard 993 sneller dan een 993 4S ?? Dat verschild volgens mij miniem, als het al zo is..
Volgens de boekjes verschild het inderdaad een heel iets, maar om nou van een "stuk" sneller te spreken :roll:

Maar ja, smaak verschild he...

21 okt 2005 19:28
Profiel
Bericht 
Gerco schreef:
Je kan het zo zien: nu is deze auto betaalbaar voor mensen die geen 4S met 80.000 of zo kunnen betalen. Want daar zit toch heel wat tussen. Want voor hetzelfde geld koop je een standaard 993 met minder km. Nu heb je een 4S :wink:

Om wat prijzen te noemen, deze was dus E 42.5k, maar TJ heeft ook nog een zilveren 4S staan met 73.000 op de teller, maar die kost E 67.5k. Dat is dus wel E 25k verschil ! :roll:

Persoonlijk, maar da's inmiddels bekend, liever een een 993 Carrera als een 4S, en ja, een 993 is een stukje sneller.
En jawel, buurman heeft een 993 4S en een KJN S

21 okt 2005 19:45
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ach, iets sneller of niet, is de moeite niet...maar een auto met veel kilometers blijft net als Marcel zegt een gevoelskwestie ; kun je er een vinden met veel kilometers, die bovendien mooi loopt (wat echt kán hoor..), én je voelt je er lekker bij, dan hou je gewoon redelijk geld in de zak...
Je zult wss iets meer aan onderhoud kwijt zijn in de toekomst, maar over-all toch minder geld kwijt zijn. Dat lijkt me logischerwijs ook de enige voorwaarde, anders neem je natuurlijk wel een "jongere"..

Ik zeg dit nu wel (en sta er ook wel achter hoor.. :wink: ) , maar ging zelf ook voor een Turbo met 65K gelopen...bij allebei m'n grote stations, een CX Break en de TE ging ik wel voor een jonge auto met veel kilometers, en dit is beide keren goed bevallen.

22 okt 2005 6:46
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RS-R schreef:

Maar als die van jou een ton minder had gelopen in dezelfde staat??

Dan had ik er waarschijnlijk 10K meer voor moeten betalen. Doe mij dan nog steeds maar 10K in de zak + 185K gelopen...

Het is altijd plussen en minnen naast elkaar leggen.

22 okt 2005 10:19
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Gerco schreef:

En waarom zou dat dan zijn denk je :!: :wink:

22 okt 2005 10:29
Profiel
Bericht 
Elke 10000km meer of minder scheelt dus zo'n €1736

22 okt 2005 10:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende