Auteur |
Bericht |
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Tja Roi, dat is erg jammer voor je.
ik begrijp alleen niet helemaal wat je nu wilt stellen.
Bij iedere auto kan wel eens wat onbedoeld kapot gaan, wat wederom x-oorzaken kan hebben. Echter om dan te stellen dat iets niet goed is... gaat wel erg ver .
Wat ik niet ga stellen is dat jouw bevinding bij jouw auto niet zou kloppen.
Ik kan 911-lover alleen maar bevestigen. Mijn golf heb ik destijds met 185000km omgebouwd naar lpg, en perfect lopend met ca. 260000 verkocht, omdat ik toen mijn 3.2 met lpi aan het lopen had en dus de golf overbodig was .
Die golf heb ik echter niet bepaald zachtzinnig behandeld en heb er nooit problemen mee gehad. De installatie van de golf was nu niet bepaald een technisch hoogstandje (conventionele verdamper zonder lambdaregeling ed). Van belang is wel dat alles goed is afgesteld.
Weet je trouwens zeker dat je LPI in de Opel hebt, of is het een gas-inspuitsysteem?
Ik ben zo tevreden met lpg dat ik het liefst al mijn auto's naar lpg ombouw . Op termijn gaat dat waarschijnlijk ook gebeuren (ik mis nogal wat extra handen).
|
14 sep 2006 19:46 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Tja...Opel. ..hier loopt een C180 al 365.000 op gas zonder problems
_________________________________________ t beste maar weer...
|
14 sep 2006 20:12 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Ik veronderstel niks, ik deel een feit mede. Heren bij de Opel garage gaven echter ongezouten de mening: "komt door het op gas rijden, op benzine hebben ze deze shit niet." Voor wat het waard is.
Dus nogmaals ik beweer niet dat lpi/lpg bagger is maar dit is wat ik nu meemaak. De garage geeft zelf aan dat er nu een speciaal geprepareerde kop op moet. Waarschijnlijk had men gehoopt met de standaard kop uit te kunnen, blijkbaar kan dit niet.
Wat een ieder met deze info doet is aan zichzelf.
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
15 sep 2006 10:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat zegt idd voldoende.
Ik had dezelfde ervaring bij mijn Opel garage.
Ik had eens de wagen binnengebracht om keuringsklaar te maken en naar de keuring te gaan. Daarna liep de wagen niet meer op gas.
Hun uitleg "wij zijn niet aan het gasinstallatie geweest , er moet iets daaraan stuk zijn".
Raar want voor het binnenbrengen reed de wagen perfect. Ik langs een gasinstalateur en wat bleek , voor het afstellen van de lampen hadden ze de computer van de gas losgekoppeld om aan de regelknoppen te kunnen en vergeten de aarding ervan terug vast te schroeven.
De rekening van de gasinstalateur heb ik naar de Opel Grage laten doorsturen. En ze hebben van schaamte er niets van tegen me durven zeggen.
Opel garages zijn goed , maar kennen NIETS van dingen die achterna zijn ingebouwd.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 sep 2006 11:37 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Chris,
ik schreef in dit topic al eens eerder:
"FF de boekjes erbij gepakt vanavond. Het is een Opel (zoals aanbevolen hierboven .....) en het heeft een Opel autogassysteem Koltec EGI (Electronische Gas Injectie) Multipoint inspuiting. Klinkt toch allemaal verdacht modern...en toch loopt ie dus mooier / fijner op benzine. Maar zoals door mij en jou al aangegeven misschien niet 100% ingeregeld. Moet zeer binnenkort voor de beurt kan het eens opwerpen."
Ik heb ff gegoogled en Vialli is blijkbaar uniek in vloeistof inspuiting bij gas. Koltec is een dampvormige injectie.
Maar laten we er vooral geen Opelforum van maken ondanks dat het technisch allemaal reuze interessant is.
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
15 sep 2006 13:30 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
'k heb het topic nog es doorlezen..laten we eerlijk zijn, het LPG systeem mag door de jaren hen geevolueerd zijn..toch blijven er genoeg voorbeelden waarbij er problemen zijn. En ja, dit kan aan de onkunde van de installateur liggen.
LPG is en blijft een "alternatieve" brandstof en dus een systeem "bovenop" een bestaand...mijns inziens zal zo'n syteem "ernaast" nooit het redement halen of zo efficient presteren als het benzine-injectiesysteem waarmee de motor van de tekentafel komt. Zeker niet bij zo'n mooi staaltje van techniek als een Porsche motor.
Ik vergelijk het een beetje met de situatie bij de hedendaagse gsm toestellen..die kunnen ook allemaal foto's trekken, toch vind ik dat ze beter bellen dan foto's te maken...kap dus maar benzine in die Porsche, daar is ie uiteindelijk voor gemaakt
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 sep 2006 17:26 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Ben nu toch benieuwd hoever de gas technologie gekomen is. kan ik een 964 turbo 3.3 ook op gas laten lopen?
|
09 okt 2006 0:08 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
09 okt 2006 0:16 |
|
|
Emilio
|
De vraag of je een benzine motor op LPG kan laten lopen kan alleen maar beantwoord worden met de wedervraag of je het wilt.
Gas injectie systemen zijn dusdanig door ontwikkeld dat eigenlijk alles gewoon op gas kan lopen, ook de turbo blokjes. Neem eens met Luccio Engineering in Amsterdam contact op voor details.
Gas injectie systemen kunnen volledig onafhankelijk van het bestaande injectie systeem functioneren of gekoppeld aan het bestaande benzine injectie systeem.
De extra belasting op het blok is tegenwoordig verwaarloosbaar. Wat wel een punt is, is dat de wagen complexer wordt en bij slechte inbouw storingsgevoeliger wordt. De wagen is dus zo betrouwbaar als de installateur is.
Verder is de opmerking dat gas alleen om te koken is bijzonder dom, en ouderwets. Koken doe je tegenwoordig electrische, en gas gebruik je om je huis te verwarmen.
Begrijp goed dat elke fabrikant een auto ontwerpt op basis van wat gangbaar is. Dus logisch dat er standaard geen LPG tank in zit. Maar dat betekent niet dat er voor benzine gekozen is omdat het beter is dan LPG... (waarmee ik ook niet weer zeg dat LPG beter is)
|
09 okt 2006 9:42 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik kook op gas en rijd op benzine; electrisch koken is aan mij niet besteed en rijden op gas evenmin
ik zal wel ouderwets zijn
_________________________________________ Got coffee?
|
09 okt 2006 10:31 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat maakt de discussie wel een stuk makkelijker.
"Nee" dus. Klaar.
|
09 okt 2006 10:49 |
|
|
Emilio
|
Mooi. Volgende discussie.
|
09 okt 2006 11:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wat heb jij een raar tank-klepje op je 3.2
Ik zou het wel aan durven om de 911 op gas te laten rijden - alleen weegt de investering en het verlies van de toch al kleine bergruimte niet op tegen het 'voordeel' dat gas biedt ten opzichte van benzine (voor de consument dan wel te verstaan).
Er wordt tegenwoordig toch ookal ge-race'd en ge-ralley'd met diesels
|
09 okt 2006 11:45 |
|
|
Dutchamerican
|
Heel erg Slim LPG laten inbouwen !
Slim hoor LPG inbouwen, In mijn 911 3.0 word ook binnenkort LPG ingebouwd.
Werkt perfect, klein beetje vermogensverlies, maar dat is met zoveel PK's natuurlijk te verwaarlozen.
Lekker goedkoop rijden en heel belangrijk....veel rijden..
dat kunnen anderen niet zeggen want die rijden niet zoveel omdat dat veel te duur is...hahah, wie lacht nu het hardst en het langst !!
Succes, er gaan nog vele Porsche rijders volgen als ze slim zijn en veel gebruik willen maken van hun Porsche, daar is hij immers voor gekocht....om veel in te rijden ipv en leuke stalling of garage ergens en af en toe eens daglicht te zien of mooi te wezen op een carport.
Niet iedereen is namelijk dik bedeeld in zijn portemonee.
Buiten het feit dat LPG veel beter is voor je motor, hogere verbranding, schone verbranding, langere levensduur van je motor, beter milieu etc....
Laatst bijgewerkt door Dutchamerican op 28 jun 2007 12:41, in totaal 2 keer bewerkt.
|
28 jun 2007 11:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Heel erg Slim LPG laten inbouwen !
Zou je eens foto's willen maken van de lpg-tank? Ik ben nl. wel benieuwd hoe dat wordt opgelost.
|
28 jun 2007 12:19 |
|
|
Dutchamerican
|
Re: Heel erg Slim LPG laten inbouwen !
Hoi,
Ik moet daar nog langs komen voor de definitieve afspraak, ik heb nu een telefonische afspraak.
Inbouw zal ergens in Augustus plaats vinden.
Hoe de tank eruit gaat zien weet ik niet, naar mijn idee gezien de ruimte zal het een Ringtank worden en misschien word de benzinetank opgeofferd( deze heb je alleen nog maar nodig bij het starten)
Zo gauw ik wat weet laat ik het weten
|
28 jun 2007 12:27 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Toch is het an te raden dat al rij je op gas af en toe op benzine te rijden.
Dit oa omwille van de smering van de injectoren etc .
zo hebben ze het mij toch aangeraden en heb ik het steeds zo gedaan.
Ik heb nooit last gehad en de wagen reed perfect op gas EN op benzine.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 jun 2007 12:29 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Re: Heel erg Slim LPG laten inbouwen !
Inderdaad, dat schrijf je goed!
...succes met je LPG in je Porsche, maar mij overtuig je niet...ben benieuwd naar je bevindingen over een jaartje ofzo...keep us posted
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
28 jun 2007 12:30 |
|
|
cabrio wim
|
Heel slim, benzinetank eruit. Had ik ook gedaan bij de Jeep Cherokee LTD, daarvoor in de plaats een 110 ltr tank voor gas en tankje van 15 ltr benzine voor starten en noodgevallen.
Maar in mijn Porsche gas, nooit. Heb al een old-timer verzekering en dan voor dat beetje extra besparing. ik rijd dagelijks met de Porsche ong. 10000 km p.j. dus voor ik dat weer terug verdiend heb !!!!
|
28 jun 2007 12:35 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En al jaren ook op gas
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 jun 2007 12:38 |
|
|
Dutchamerican
|
Re: Heel erg Slim LPG laten inbouwen !
Even aangepast, LANGERE levensduur...is bezwezen dus valt weinig over te discusieren !!
|
28 jun 2007 12:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Heel erg Slim LPG laten inbouwen !
Jij bent nieuw hier begrijp ik?
|
28 jun 2007 12:44 |
|
|
Dutchamerican
|
LPG
Ik trouwens al jaren op LPG met mijn dagelijkse auto's.
heb ook Diesel gereden, reed perfect en lekker echter je betaalde je scheel aan de wegenbelasting en zuinig rijden ho maar.
LPG is gewoon het beste alternatief.
De berekeningen zijn er niets voor niets, maar niet iedereen wil eraan.
Natuurlijk geen probleem, ieder zijn keus, maar het scheelt gewoon veel geld....en trouwens anders zou het ook niet zwaar gesubsiedieert worden door de Overheid.
|
28 jun 2007 12:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 jun 2007 12:45 |
|
|
Dutchamerican
|
Re: Heel erg Slim LPG laten inbouwen !
Ja ???? nieuw op dit Forum,
????
|
28 jun 2007 12:46 |
|
|