Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:40



Antwoord op onderwerp  [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Volgende
996: geplofte motor (+ reactie PON & AG) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Kan ook een loszittend hitteschild zijn. :idea:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


26 dec 2010 23:54
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
hallo, wat ik even vragen wou is of men een 3.6 makkelijk in een 996 3.4 kan leggen zonder veel ombouw
mvg rené


12 okt 2011 11:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
De topicstarter heeft hier destijds ook voor gekozen en volgens mij is ergens in dit 44 pagina's tellend topic ook te lezen wat daar zoal bij kwam kijken.
In ieder geval computer en (deel van) de kabelboom.
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


12 okt 2011 11:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@ Renee, als je blok kapot gelopen is, of aan revisie toe is, kun je beter je blok laten reviseren bij Resto.
Die stuurt de onderblokken op naar Hartech in england waar ze de cilinders modificeren (bussen er om heen zetten). verder krijgt hij alle modificaties die nodig zijn.
Je blok is dan beter als een ruilblok of een 3.6 blok.
Zelf heb ik het ook zo gedaan en ben zéér tevreden.
Mn 996 heeft nog nooit zo mooi gelopen.
Groetjes, Hartwiek


13 okt 2011 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Op het moment dat de lucht/olie gekoelde blokken verdwenen met de komst van de 996 is er veel leed geleden.
Porsche monteurs fluisteren in je oor dat de luchtgekoelde 911's betrouwbaarder zijn, er zijn er met 400K op de teller !
Maar ja, die tijd komt nooit meer terug......
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


14 okt 2011 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hi,

Met een luchtgekoelde zit je op een gegeven moment ook op een blok revisie. Wat ik zo lees zit je dan toch ook wel snel op 7500 euro en meer indien je het goed doet.
De kosten voor een blokrevisie voor watergekoeld (zoals bijvoorbeeld via Resto en Hartech in UK) zitten zolangzamerhand ook op 7500 euro - 9000 euro.

Luchtgekoeld of watergekoeld, op een gegeven moment zal er een blok revisie plaats moeten vinden. Oorzaak verschilt tussen water en lucht. Kosten voor water en lucht revisie zijn ongeveer gelijk. Na revisie durf ik te zeggen dat je met lucht en water weer net zo lang voorruit kan.

Wat mij betreft is dit dan ook de eindconclusie en kan de betrouwbaarheid, kosten issue etc, in kwestie lucht & water afgesloten worden.

Ergo, met lucht en water ben je beide een keer aan de beurt. Kosten ongeveer gelijk. Daarna kan je er weer net zo lang tegen aan.

Groeten,

Boxi
_________________________________________
Fahrspass Pur


14 okt 2011 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Zo, na 44 pagina's ben ook ik hier aangekomen. Hoe?
Tijdens Rufie's Tour Des Bulles sprak ik Wouter, sinds enige tijd eigenaar van een 3.4 996. En ja hoor, met geplofte motor. Vervangen onder garantie.
Aangezien ik sinds kort met een half oog naar de 996 zit te loeren dacht ik " ik zal maar eens kijken op het forum"!
Zodoende.

Kort en goed.......
Nooit een 996 behalve de turbo of GT3 (die laatste is niks voor mij, dus die ook niet).
Wat een desillusie :cry:
_________________________________________
BETER LAAT DAN NOOIT


20 okt 2011 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@ Sarsrich....
Wat een onzin.....nooit een 996......
Porsche rijden kost geld....maakt niet uit welke of wat.....Porsche rijden is fantastisch!! Het was mn grote jongensdroom, nu is het mn hobby, ik werk 90 uur in de week, ik heb voor de rest bijna nergens geen tijd voor en dan mag ik mezelf ook wel een beetje verwennen....ik leef maar 1 keer......dussssss....gas erop!!!!!!!!
En ja, een ruilmotor bij een 996 die niet gemodificeerd is, dan blijf je idd altijd russische roullete spelen......ik zou m gewoon laten reviseren met de nodige modificaties, dan weet je tenminste bijna zeker dat ie langer heel blijft....En het is stukken goedkoper dan een ruilmotor.....en....je behoud je matching numbers....
En trouwens......die boxster van je heeft dezelfde kwalen als de 996....
Gegroet,
Hartwiek


Laatst bijgewerkt door Hartwiek op 20 okt 2011 13:46, in totaal 1 keer bewerkt.



20 okt 2011 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
sarsrich schreef:
Nooit een 996...

...maar wel een Boxster :?: :scratch:

Hartwiek schreef:
...en....je behoud je matching numbers...

matching numbers... bji een 996 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


20 okt 2011 13:45
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
nou Jeroen, kan je hem over een jaar of 10 voor veul aan het Porsche museum verkopen als de laatste 996 met matching numbers... :^:

Geintje, waterkokers, geintje....
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 okt 2011 13:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Betwijfel ik. Als het een originele, ongemodificeerde is daarentegen ..... :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 okt 2011 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hartwiek schreef:
..............., ik werk 90 uur in de week, ik heb voor de rest bijna nergens geen tijd voor ..........................................ik leef maar 1 keer......



:thumleft:
_________________________________________
Rebel engineering


20 okt 2011 14:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
:lol: Als dát geen contradictio in terminis is, weet ik 't niet meer.


20 okt 2011 14:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@Hartwiek,
Misschien had ik duidelijker moeten zijn. Voor mij blijft het rijden van mijn Boxster iedere keer een groot plezier. Dat is waarschijnlijk voor jou (en vele anderen Porsche rijders) ook zo. Het blijven fantastische auto's.
Maar voor mij zit de desillusie na het lezen van de links in dit topic, in twee dingen. Mijn onbevangen en onbezorgde manier van het kijken naar de 996 is weg. Ook de reactie van Porsche valt me tegen.
Voor mij is het mogelijke keuze gebied nu beperkt tot de 996 turbo cabrio. In totaal 8 stuks op mobile-DE. Weinig!
@Jeroen
Ja, wel een Boxster. Volgens de links zou het probleem ook bij de Boxster voorkomen. Maar daar hoor je ( bijna) niets van. Hopelijk is dat omdat de oudere types geen 3.4 motor hebben.

Maar nogmaals, ik geniet iedere dag en kilometer van mijn "bakkie"!

Groet
Richard
_________________________________________
BETER LAAT DAN NOOIT


20 okt 2011 14:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik weet dat dit artikel hier al meerdere malen gepost is, maar toch nog eens het linkje:

Met de titel : Exploding Myths
http://www.autofarm.co.uk/pdf/Total911_July06.pdf

Vooral de conclusie is top:
Citaat:
However, the key thing for us is the five to ten percent figure. That means that around 90 to 95 percent of early 996s out there are likely to be free of major trouble. And that, we reckon, is a gamble worth taking.


Mijn eigen conclusie, met een 996 waarvan je weet dat er een nieuwe ruilmotor (AT in het motornummer) in zit doe je een koopje gezien de huidige marktwaarde.


20 okt 2011 14:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest. De 996 turbo zou zo betrouwbaar zijn, lees ik. Welnu, laat ik een tijdje geleden hebben gelezen over een 996 turbo die bij 110.000km toe was een versnellingsbakrevisie :? Een paar jaar geleden liep ik tegen een bij een BMW dealer aangeboden 996 turbo aan. In de advertentie werd triomfantelijk vermeld dat de auto een complete revisie had gehad ter waarde van EUR 25.000 :scratch: :popcorn: Angst is een slechte raadgever. Je zult net zien dat je, bevreesd voor een bepaald type auto, kiest voor het "veilige alternatief" en juist dán veel kosten krijgt. Aan mijn 996 heb ik bijzonder weinig kosten, elke 20.000km een beurt voor zo'n 900-1.000 euro (bij de Porsche dealer). Verder mankeert er nooit wat aan. Inmiddels 56.000km gereden in anderhalf jaar. Volg vooral je gevoel, maar vreest niet voor dingen die nooit gaan komen. :wink:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


20 okt 2011 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
erwin996 schreef:
De 996 turbo zou zo betrouwbaar zijn, lees ik. Welnu, laat ik een tijdje geleden hebben gelezen over een 996 turbo die bij 110.000km toe was een versnellingsbakrevisie :?


Ik vind het al knap dat een autofabrikant een versnellingsbak kan maken die zo fijn schakelt en toch zomaar 100.000 km lang die gigantische krachten aan kan.

Ik heb ooit bijvoorbeeld een GT3 bak ( straatauto) gereviseerd die nog geen 40.000 km gedraaid had en waarbij het kroonwiel en pignonwiel helemaal aan gruzzelementen stuk was gelopen.
Ook bij Turbo bakken wel eens lagers vervangen omdat de schuine tandwielen zulke grote axiale krachten geven op het vierpuntlager dat dit lager de kogels door de oliefim heendrukt. Dit wordt waarneembaar voor de bestuurder door een rauw geluid uit de bak tijdens rustig accelereren.
_________________________________________
Rebel engineering


20 okt 2011 15:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Citaat:
Merken met panne
Land Rover staat ook met stip bovenaan als het gaat om merken met de meeste reparatieproblemen. Alle modellen bij elkaar opgeteld, komt deze automaker er het slechtst vanaf.

Ook Jeep, die andere producent van terreinwagens, komt er met een één-na-laatste plek niet goed vanaf, en de logge terreinwagens worden gevolgd door de luxe bolides van Alfa Romeo en Porsche


20 okt 2011 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
had een 996 carrera 4 De Kempen
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
sarsrich schreef:
Volgens de links zou het probleem ook bij de Boxster voorkomen. Maar daar hoor je ( bijna) niets van.



Ik kan het me niet voorstellen. De cilinderinhoud is wel kleiner, maar ik denk toch dat je die ook goed hoort gevoelige IMS Lager hoor. :) :) :) :)


20 okt 2011 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Geloof me maar....boxsters gevoelige IMS Lager ook...mn eerste P was een boxster met een nieuwe motor....de oude was ook vroegtijdig toe aan een revisie....het was een 2.5.


20 okt 2011 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
die van mij heeft ook een 2de motor voordat ik 'm kocht...vlg mij na 20 dkm al...


20 okt 2011 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Kan resto bevestigen dat een Boxster motor dezelfde problemen heeft als een 996 (3.4) motor?

@Hartwiek, knalpotprutser en Frits77: niet te hard zeggen, want dan is de onbevangen en onbezorgde manier van kijken van sarsrich naar zijn Boxster ook weg :cheesy:

Erwin schreef:
erwin996 schreef:
De 996 turbo zou zo betrouwbaar zijn, lees ik. Welnu, laat ik een tijdje geleden hebben gelezen over een 996 turbo die bij 110.000km toe was een versnellingsbakrevisie :?


Ik vind het al knap dat een autofabrikant een versnellingsbak kan maken die zo fijn schakelt en toch zomaar 100.000 km lang die gigantische krachten aan kan


Als je zo gaat redeneren, kun je ook wel goed praten dat een Boxster motor of 996 motor na 120.000km ploft (in 1 op de 20 gevallen). Een Ferrari of Maserati motor gaat minder lang mee :popcorn:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


20 okt 2011 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
ok Erwin, ik wil hier idd niemand van een Boxster afhouden. Die dingen zijn oerdegelijk (echt!) en zoals met alle spulluh gaat er wel eens iets stuk. Dat lees je dan op dit soort fora vooral.


20 okt 2011 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Helaas gaan ook boxters stuk en de problemen zijn op wat minder cilinderschade na dezelfde als bij de 996.
De boxter motor is dezelfde motor maar met meestal een kleinere cilinderinhoud.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


20 okt 2011 23:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Daar gaat de onbevangen en onbezorgde manier van kijken van sarsrich naar zijn Boxster :cry: Maar er is een pluspunt, de 996 is dus even goed als jouw Boxster :wink:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


20 okt 2011 23:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.