Auteur |
Bericht |
Frits77
986 S040
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
5% is echt al een belachelijk getal voor zo'n merk. Ze komen er blijkbaar goed mee weg. Audi/VW heeft een zelfde soort verhaal met de 2.5tdi motoren. Die dingen gaan ook veel te snel stuk. Resto, klopt het wel dat de meeste 3.4 probleemgevallen een handbak hebben? Heb dat ooit van een specialist gehoord, vraag me af of jij dat beeld herkent. PS op je homepage even een BoxSter aan passen
|
22 okt 2011 15:08 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Kijk eens wat voor een 996 resto rijdt......
_________________________________________ Rebel engineering
|
22 okt 2011 15:11 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
helder idd.
|
22 okt 2011 15:31 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Voor frits: tip of handbak, het maakt niet uit. De reden waardoor een motor in een handgeschakelde evt eerder stuk gaat is het rijgedrag van de bestuurder, terugschakelen naar een te lage versnelling bijvoorbeeld. Verder zou ik 5% failure best netjes vinden voor een sportauto die ook als daily driver goed dienst kan doen. Echter ligt het percentage naar mijn idee wel hoger... Heel persoonlijk mischien maar ik vind de 996 zo lekker rijden dat ik ondanks de hoge pech kans de auto niet zou verkopen zeker gezien het feit dat alle auto's een keer aan een motorrevisie toe zijn...ook de lufti's. Morgen maar weer een lekker een dagje
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
22 okt 2011 16:31 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
resto, hoe is de verhouding 3.4 / 3.6 / 997?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
22 okt 2011 17:59 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Bij mijn buurman (ook Boxster eigenaar) plofte de moter bij het rustig optrekken bij een stoplicht. Je hoeft dus geen rare fratsen uit te halen... en ja, Boxsters gevoelige IMS Lager ook (in dit geval een 987). Het is dat ik in dit geval het verhaal van dichtbij heb meegemaakt, heb ik daarnaast geen andere verhalen met een Boxster gehoord.
|
28 okt 2011 13:28 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Naar aanleiding van deze opmerking een nieuw onderwerp gestart http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=33289
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
28 okt 2011 14:09 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@Jip rustig optrekken is toch niet normaal. Daar zijn ze niet voor gemaakt hoor.
_________________________________________ Last Rat standing
|
28 okt 2011 19:14 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Die van mijn pa knalde uit elkaar aan 130 op de snelweg
|
28 okt 2011 19:44 |
|
|
Goldielocks
996 Carrera 4S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ook scheur in cilinder 996: De motor in mijn 2003 C4S (H6) plofte na 70.800 km, nadat ik vanuit 4 terugschakelde naar 2. Dit met een gedoseerde hoeveelheid tussengas.. Niet erg slim, gezien de olie/motor na 1 kilometer nog niet op temperatuur is. Verder had ik de auto elke dag, het is m'n enige auto, flink in de toeren gejaagd. (destijds mooie woon-werk rit) In al die andere gevallen wel netjes 10 minuten warm gereden. Tegenwoordig rijd ik 10km warm <3000rpm, dit ivm stoplicht/langzaam rijden-tijd. Ja, toen dacht ik er nog niet over na dat je jongensdroom ook kapot kon. In mijn hoofd was een Porsche 911 (de overwinnaar aller sportauto's) alleen kapot te krijgen door zoiets als Chuck Norris. Aldus, dit was het resultaat van het even niet verstandig omgaan met je auto: - Alle kleppen kapot geslagen door out of sync gelopen zijn van de motor. - Scheur in de 6e cilinderwand. (heb andere berichten hierover gelezen) Advies: beter een nieuwe motor. Conclusie: geen garantie meer --> schuiven me da geld! Toen niet eraan gedacht om Porsche AG/Pon aan te klagen voor het harteloos verwoesten van mijn droom over über-6 cilinders. (Lees: voelde me schuldig over onverstandig gebruik auto en gewoon op de blaren gaan zitten.) Therapie: ruilmotor, nieuwe koppelingsset (advies), nieuwe aircopomp (liep iets aan, maar niet oorzaak overlijden motor). Kosten: een goede rib uit m'n lijf. Achja, een kleinigheidje hou je toch. Resultaat: Goed lopende motor, sportief (verantwoord, veel bijgeleerd!) rijplezier. Verandering in rij-attidude: mensen die ik nu met pech staan uitlachen (met tussengas!) en doen alsof ik zoiets nooit heb meegemaakt.. Oja, ben net nieuw op dit forum! (..en dacht even iets te delen met de community)
Laatst bijgewerkt door Goldielocks op 20 jan 2012 23:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 jan 2012 20:55 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Cynisch, maar niet bitter. Veel plezier verder
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
20 jan 2012 21:00 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Moeilijk te zeggen maar de 3.4 zie ik het meeste....zijn er ook erg veel van.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
20 jan 2012 22:20 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Nou Nou..... Van zo'n 3.4 verhaal word je ook niet echt geruster. Ik heb op 09 januari j.l. een 996 cabrio carrera4 uit 2003 gekocht. Die schijnen, al van verschillende Porsche monteurs gehoord, ook wel problemen te kennen. De krukas keerringen gaan lekken. Kan bij 20.000, kan bij 80.000km maar het gaat gebeuren.... zegt men. Zijn toch dingen die je niet direct verwacht van een merk als Porsche.
Zijn er mensen met 996 Carrera4 uit 2003 met een kmstand van +/- 70.000km die de bevindingen van hun auto willen neerpennen? Ben toch wel erg nieuwsgierig wat ik (misschien) kan verwachten.
Gr. Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
26 jan 2012 23:15 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Zoek maar op " plof". Daar wordt je niet vrolijk van. Iedere paar weken begint het opnieuw. Soms krijg je de neiging van " niet weer hè"
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
26 jan 2012 23:45 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Precies, het is vrijdagmiddag, laten we het over wat anders hebben. 95 vs 98 benzine? Koop jij je banden bij de specialist of via de internetwinkel? Het nut van winterbanden? Doorrijden in de winter of niet? Water vs luchtgekoeld? Zeg het maar
|
27 jan 2012 14:38 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik zat meer te denken aan: wel of geen AKK ?
|
27 jan 2012 14:52 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
of: 993 vs 997 ?
|
27 jan 2012 15:12 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Die discussies hebben we toch ook allemaal gehad Volgens mij hebben ze allemaal een eigen lopend onderwerp. Ik ben te lui om ze op te zoeken, dat mogen jullie zelf doen
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
27 jan 2012 16:22 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
DIY klusjes lijkt me voor jou ook een goede
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 jan 2012 17:19 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Wel of geen N-codering vind ik ook ieder jaar wel een interessant onderwerp... Maar we gaan off-topic mensen.
|
27 jan 2012 19:20 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Joh laat je niet gek maken door die verhalen over plofs. Ja ze zijn er en ja je hoort alleen wanneer het niet goed gaat maar er rijden er genoeg rond die dit probleem niet hebben en ook niet zullen krijgen
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
27 jan 2012 19:40 |
|
|