Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad, zojuist weer 71 euro aan brandstof in de tank laten flikkeren
IMO het gebrek aan ruimte is voor mij wel een reden om het (voorlopig) niet te doen ....
Ik ga (toch) 'ns kijken wat de houderschapsbelasting wordt voor een 964 op gas
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
02 aug 2005 14:32 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Hoewel ik dit een onzinnige discussie vind en m.i. ieder voor zich maar moet uitmaken wat voor peut die in zijn auto gooit, zolang het maar technisch verantwoord is, gaat dit toch ook niet op:
|
02 aug 2005 14:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad je hebt poetsers en je hebt rijders en dromers
Houderschaps belasting 964
Benzine 151 per kwartaal = 592 per jaar
Gas 294 per kwartaal = 1164 per jaar
G3 213 per kwartaal = 840 per jaar
Diesel 279 per kwartaal = 1004 per jaar
Nu nog even informeren wat een normale gas-installatie kost voor een 964, wat een G3 gasinstallatie kost en wat een diesel conversie kost ...
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
Laatst bijgewerkt door Olaf op 02 aug 2005 14:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 aug 2005 14:41 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Uiteraard is alles een persoonlijke mening, maar er zat/zit wel degelijk een redenatie achter. Het was namelijk een reactie op de uitspraak dat echte porsche liefhebbers niet op gas zouden rijden. Ik denk dus dat die echte liefhebber niet dagelijks ermee rijdt en het dan makkelijk is om LPG af te doen als niet 'des porsches'.
Maar uit je reactie begrijp ik dat je je wel een echte porsche liefhebber voelt, maar er ook niet dagelijks mee rijdt
Toch zit er wel wat in dat een echte liefhebber er dagelijks mee rijdt, want als je het ZO ontzettend gaaf vindt om ermee te rijden, dan plan je je zaakjes zo dat het gewoon zo vaak mogelijk, dus dagelijks kan.
Juist een porsche met zijn weinige bagageruimte is geschikt voor dagelijks/zakelijk gebruik, want je zit toch bijna altijd alleen in je auto met je (zaken)koffertje. En in het weekend pak je dan die obligatoire Audi Avant of iets vergelijkbaar 13 in een dozijn achtigs, waar het hele gezin en de hond in mee kunnen...
Kortom: LPi erin en dagelijks mee rijden: briljant! (en je mag je een echte porsche liefhebber noemen haha! )
(en met die watergekoelde 911 modellen is het helemaal makkelijk geworden voor lpg )
Groeten,
Walter
_________________________________________ Vtec...This!
Laatst bijgewerkt door Nikasiltje op 02 aug 2005 15:15, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 aug 2005 14:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... als je af en toe een proefrit niet tot dagelijks rijden berekent Adu heeft namelijk nog geen Porsche
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
02 aug 2005 15:00 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
| | | | Nikasiltje schreef: Persoonlijk vind ik het een briljant idee. Vooral omdat je tanken dan ook leuk gaat vinden en je veel km rijden met je porsche niet hoeft te laten omdat-ie zoveel verbruikt. Ben benieuwd hoeveel van die porsche liefhebbers hier echte porsche liefhebbers zijn of het alleen wel interessant vinden in een porsche (als merk) te rijden.. Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto. Ik denk echter dat de meesten hem er toch gewoon 'erbij' hebben en dan ge je stoer zeggen dat gas is om op te koken, niet in een porsche 'hoort' en dergelijke onzin meer. Ach, wie het breed heeft, laat het breed hangen en dan is dit voor die mensen idd niet iets om over na te hoeven denken toch? Bagageruimte en het lopen van de motor zijn non-issues volgens mij. Als je status je 'verplicht' dat je niet op gas wil rijden, vind je altijd met een reden (of stok). Momenteel denk ik iig steeds weer als ik aan de overkant mensen benzine zie tanken: wat een sukkels! haha Groetjes, Walter | | | | |
Boel shit !! Als iemand op Gas wil rijden moet hij dat uiteraard zelf weten .
Maar doe niet zo dik over status, of iemand het belangrijk vind porsche voor alleen het merk te willen rijden.
En als je het breed wil laten hangen moet je diegene die benzine tanken in hun Porsche ook niet uitlachen want waarschijnlijk kunnen deze mensen zich het wel veroorloven om veel km met de Porsche op benzine te rijden!
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
02 aug 2005 15:10 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ook al heb je helemaal geen Porsche, laat staan dat er dagelijks in rijdt, dan nog kun je een liefhebber zijn. Neem nou de eigenaar/ oprichter van deze site. Die is nog steeds hard aan het sparen ... en wellicht duurt dat nog enige tijd, maar ik zie hem ervoor aan onder een Porsche dekbed te slapen zo verbonden als die zich blijkens z'n teksten op het forum voelt met het merk. Verder ben ik het wel met je eens als je schrijft:
Het al dan niet rijden op gas laat m.i. inderdaad onverlet de mogelijke passie voor het merk van de betrokken persoon. Maar waarom is de kwantiteit dan wel bepalend? Verder laat je een hoop persoonlijke meningen los op de stelling en poneert die als feit, neem nu:
Wie zegt jou dat ik niet alle dagen op de weg zit met een ("obligatoire" dit betekent: met verbindende kracht, bijv. een obligatoire overeenkomst, dus ik begrijp het verband met een stationwagen niet) stationwagen vol met reclamefolders van de Citroën C5? Er zijn er zelfs op het forum die voor dag en dauw met ladingen brood over de weg gaan, zie je ze dat dag in dag uit in een P doen?
De "Brood Porsche" die ik wel ken:
|
02 aug 2005 15:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
02 aug 2005 15:23 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Weet ik, dat was toch een 928. Ik had een 911 sc 2.7 uit het jaar kruik (1976).
|
02 aug 2005 15:27 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nee hoor, in 1976 had je geen SC's... Of in elk geval waren er geen SC's met een 2.7 blok ... Dus OF een 2.7 (grote kans), OF een SC... Dat geheel terzijde...
|
02 aug 2005 15:29 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Hm, tja, zou kunnen dat m'n geheugen mij in de steek laat. Wagen was niet alleen uit het jaar kruik, ik had hem ook in het jaar kruik ... we worden er niet jonger op. Ik weet nog wel dat op de motorkap het SC logo was bevestigd, voor zover dat nog wat zegt, maar ben niet meer zeker van het jaar.
|
02 aug 2005 15:32 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Uiteraard, doen we dat niet allemaal? en juist het idee van een forum? Moet je juist geen afwijkende (dus erg persoonlijke) ideeen ook beluisteren om je te ontwikkelen? Daarom lees je dit forum toch? Of heb je liever dat we allemaal hetzelfde vinden
Obligatoire: Meer als verplichting (een obligatoire overeenkomst is volgens mij een een bindende (verplichtende) overeenkomst, maar ik ben geen jurist, noch neerlandicus...), dus een 'verplichte' station, vanwege het gezin bv
Jeezz, jullie zijn wel pietluttig hoor en nog steeds is het idee dat op lpg rijden met een porsche geen verwerpelijk idee zou hoeven te zijn, nog niet eens bespreekbaar heb ik het idee...
Ik heb redelijk wat ervaring met LPG op een luchtgekoelde porsche motor (met olie voorverwarming van het gas, waardoor je gelijktijdig een wat lagere olietemperatuur hebt), maar voel me hier inmiddels niet echt zo thuis meer om dat te delen...
(de) groeten,
Walter
_________________________________________ Vtec...This!
|
02 aug 2005 15:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
SC
vanaf Augustus 1977 - verkrijgbaar met "martini-strepen"
vanaf Augustus 1979 vermogen verhoogd van 180 naar 188 Pk - Sportomatic niet meer leverbaar.
vanaf Augustus 1980 vermogen op alle markten (behalve US) verhoogd naar 204 Pk - introductie van kleine richtingaanwijzers op de voorspatborden.
vanaf maart 1982 leverbaar als cabriolet
vanaf Augustus 1983 niet meer geproduceerd
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
02 aug 2005 15:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Kom op Walter er zijn er genoeg die het WEL willen weten
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
02 aug 2005 15:41 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Nou, nou, lees mijn bericht nog eens goed door en quote de zin dan eens volledig ... Het gaat mij erom dat je iets als feit poneert en dat lijkt mij niet juist. Sterker nog, het klopt van geen kant en da's eenvoudig genoeg te onderbouwen. En inderdaad, het is erg interessant om de mening van een ander te beluisteren. En ja, ik heb jouw berichtje goed doorgelezen ... of het mij heeft " ontwikkeld", tja, ik weet niet wat je daaronder verstaat, maar dat laat ik verder maar voor wat het is. Eerst wil je dat ik jouw " idee beluister", dan doe ik dat en vraag om verduidelijking en nu ben ik (laten we niet generaliseren ) een pietlut ... Tja, sorry hoor, maar met zoals je het schrijft is het niet (erg) begrijpelijk, en ik ben echt wel wat gewend. Verder ben ik niet degene die schrijft dat je geen gas zou moeten inbouwen, integendeel ik heb juist gezegd dat ieder dat maar voor zich moet weten, toch? En komt dat doordat ik de nodige kritische kanttekeningen heb geplaatst bij jouw posts? Nee toch:
Lekker blijven zou ik zeggen en neem het meeste op het PF met een fikse korrel zout, doe ik ook!
|
02 aug 2005 16:02 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Laten we het dan maar op een 2.7 houden ... Maar het SC logo glom wel mooi
|
02 aug 2005 16:03 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 aug 2005 16:34 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 aug 2005 17:15 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Waarom ook niet het zorgt voor veel disussie
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
02 aug 2005 17:20 |
|
|
jori
911 Carrera 2 CabrioletUithoorn
|
LPG
Technisch gezien zou het moeten kunnen want LPG heeft een hoger (100) octaan getal dan benzine en is dus klopvaster, als je een G3 installatie zoe kunnen inbouwen en direct op de klep kan inspuiten (bij mijn Volvo het geval) heb je ook geen warmte problemen.
Ik denk wel dat een 911 er toch niet echt geschikt voor is gezien het hoge vermogen en de luchtkoeling en de RDW zal het wel niet goed keuren
En waar laat je de gas tank? een 911 op LPG gaat zeker 1op5 lopen dus je blijft tanken
Dus een niet doen als je het mij vraagt
_________________________________________ Nothing beats an open 911!!!
|
04 aug 2005 13:35 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Re: LPG
Hou op schei uit
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
04 aug 2005 18:54 |
|
|
dennis964
964 C2 Amethyst
|
_________________________________________ Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"
|
13 sep 2005 0:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Net als "sportwagen liefhebbers" die met een tip rijden :^::lol:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 sep 2005 10:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: LPG
Volgens mij is dat de reden dat je een 911 nooit op LPG zal kunnen krijgen. Je kan nl. iig geen ringtank leggen waar het reservewiel ligt (want het reservewiel mag niet worden verwijderd omdat deze een functie heeft bij een frontale botsing). In de bagageruimte mag denk ik ook niet (lijkt mij levensgevaarlijk bij een frontale botsing). In de achterpassagiersruimte mag het volgens mij ook niet (van de andere kant, misschien ook wel...). En achterin...
En dan nog daarbij: als je de benzine niet kan betalen word Porscherijden sowieso te duur.
Vroeger zag je wel geregeld 924/944/928's op LPG.
Porsche is natuurlijk wel bezig met alternatieven voor benzine. Dus in de toekomst zullen we zeker nog ooit Porsches gaan zien die af fabriek geen benzine lusten... Je kan er over treuren. Maar je kan ook jezelf gelukkig prijzen dat je deze tijd nog hebt meegemaakt.
|
13 sep 2005 11:27 |
|
|
dennis964
964 C2 Amethyst
|
of een cabrio
_________________________________________ Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"
|
13 sep 2005 13:08 |
|
|