|
Auteur |
Bericht |
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Hoi,
Heb nog niet zoveel km erop zitten, pas 4k, maar in begin steeds BP euro 95 getankt (freebees:-)) en toen 2 x de tank vol met Ultimate van BP toen dat uitkwam. En bij mijn rit naar de Elzas met een volle tank met Ultimate, viel het mij op dat hij een lager verbruik had de heenweg 1 op 10 ongeveer. In Luxemburg en Duitsland en terug in Nederland weer Euro 95 getankt, en het verbruik is weer 1 op 8...dus of mijn rijstijl is erg verschillend geweest die rit dat hij zuinig was, maar heb eigenlijk niet het idee dat dat zo is, of die BP Ultimate werkt echt...Ik heb afgelopen zondag bij de NPC rit, de tank weer halfleeg gereden, en rij nog ff door, dan kijken hoe het verbruik is, en dan weer Ultimate erin.
Ik weet niet of het echt werkt, maar proberen kan nooit kwaad volgend mij. De auto loopt er net zo lekker en goed op, dus ik tank gewoon weer 2 keer de tank vol met ultimate, en rij hem lekker leeg, en dan gewoon daarna weer eens 95 proberen, en kijken of het scheelt.
Iemand anders soortgelijke ervaringen??
Rob
|
17 jun 2005 17:38 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
| | | | Fonz schreef: Hoi, Heb nog niet zoveel km erop zitten, pas 4k, maar in begin steeds BP euro 95 getankt (freebees:-)) en toen 2 x de tank vol met Ultimate van BP toen dat uitkwam. En bij mijn rit naar de Elzas met een volle tank met Ultimate, viel het mij op dat hij een lager verbruik had de heenweg 1 op 10 ongeveer. In Luxemburg en Duitsland en terug in Nederland weer Euro 95 getankt, en het verbruik is weer 1 op 8...dus of mijn rijstijl is erg verschillend geweest die rit dat hij zuinig was, maar heb eigenlijk niet het idee dat dat zo is, of die BP Ultimate werkt echt...Ik heb afgelopen zondag bij de NPC rit, de tank weer halfleeg gereden, en rij nog ff door, dan kijken hoe het verbruik is, en dan weer Ultimate erin.
Ik weet niet of het echt werkt, maar proberen kan nooit kwaad volgend mij. De auto loopt er net zo lekker en goed op, dus ik tank gewoon weer 2 keer de tank vol met ultimate, en rij hem lekker leeg, en dan gewoon daarna weer eens 95 proberen, en kijken of het scheelt.
Iemand anders soortgelijke ervaringen??
Rob | | | | |
Absoluut. Wanneer ik in Nederland rijd, is het verbruik stukken hoger dan in Luxemburg en Duitsland. Komt door het drukke verkeer en het achterlijke kijk (lees: niet-kijk) gedrag bij het invoegen, waardoor je hier vaker moet remmen.
Nee, serieus: op een ritje kunt je weinig aflezen. Ik heb inmiddels een paar duizend km gereden met mijn 928 op V-Power en merk geen verschil. Maar goed, een 928 is dan ook een slurper
Maar een goed milieu is ook wat waard.
|
17 jun 2005 17:45 |
|
|
Blauwe Kikker
930 [ 911 Turbo ]Brabant
|
statment
Hij gaat er zelfs zuiniger op rijden op die BP..
|
22 jun 2005 9:18 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: statment
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jun 2005 10:12 |
|
|
Blauwe Kikker
930 [ 911 Turbo ]Brabant
|
heb nu ongeveer 80 km meer gereden dan normaal, en stond nog niet op reserve.
En ik tank BP 98
|
22 jun 2005 10:18 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: flash911 |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|