Auteur |
Bericht |
John
Cayenne
|
Zover ik weet, heeft Porsche speciaal voor deze handelingen verbeterd gereedschap zelf ontworpen, en de off. dealers mogen met geen ander werken, temeer Porsche dit grapje vaak betaald en ze van de ellende af wil.
Ga je een nieuwe keerring er in zetten met Bob de Bouwer spullen, en hij gaat weer lekken, moet je je achter je oren gaan krabbelen wrom je die 400€ arbeid zelf hebt gedaan.
Ik zou het laten doen, door specialisten die er al tig hebben vernieuwd, 1 ding kan je ze bij Porsche nageven.............ze hebben het al heel veel kunnen oefenenen
|
23 mei 2006 17:47 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Sinds 1 à 2 maanden ook de nieuwste generatie keerring bij mij erin (Pon). In feite preventief, was nog geen sprake van lekken, maar klein beetje vettigheid zat er wel. Nog geen porobleem geconstateerd, maar ik heb er ook nog niet zoveel mee gereden.
|
24 mei 2006 10:10 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Denk wel dat je dan niet verder komt dan +- 0.1 - 0.2 mm. De schuifmaat kan dan wel een afwijking hebben van 0.05 mm, de manier waarop gemeten wordt kan nooit erg nauwkeurig zijn. Porsche heeft nu net voor het meten van deze afwijking speciaal gereedschap gemaakt.
|
25 mei 2006 11:33 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
met een schuifmaat is id niet goed te meten, ik heb een meetklokje op de krukas gemonteert aan het klokje zit een asje (meetvoetje) die je aan de binnenkant van het keerring kamer laat lopen. eerst zet je het meetvoetje bovenin de kamer en zet je het klokje op nul, dan draai je de krukas steeds 90 graden en lees het klokje af herhaal dit tot je weer boven bent.
dan krijg ik de volgende waarden
0
+1 +6 dit zijn honerdstemilimeters
+5
+ is als de maat kleiner is het kan bv ook - zijn dan is de maat grooter
+1 en +6 tel je op =+7 deel je door 2 =+3,5 dus zit de kamer 0,035mm naar links t.o.v de krukas.
die +5 deel je ook door 2 dus zit de kamer 0,025mm boven de krukas.
snapie?
|
25 mei 2006 15:38 |
|
|
porscherob
boxster 2.5 tiplexmond
|
foutje van p?
ik heb gezien dat in de keerringkamer een uitspaaring is gemaakt, ik denk voor het uitwippen van de keerring alleen zijn ze aan het eind van de uitpaaring vergeten een zoekrand te maken en beschadigd de buiten kant van de keerring.
ik denk niet dat hij hierdoor gelekt heeft maar goed lijkt het me niet.
je kan de foto's in mijn album bekijken (de special bob de bouwer tool staat er ook in)
|
25 mei 2006 21:04 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
je bent beslist heel serieus bezig
in je album staan 2 speciale gereedschappen voor de keerring: eerst de pen met de plaat met de vier bouten en daar overheen schuift dan de bus?
vwb de zoekrand: kan het niet zijn dat men daarvoor een hele dunne beschermende montagebus gebruikt, zo iets als bij montage van klepsteelafdichthulsjes?
|
25 mei 2006 21:21 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vlak de expertise van de Porschemonteurs niet uit!
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 mei 2006 10:36 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Volgens mij zijn de toleranties op de keering al enkele honderdsten van milimeters.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 mei 2006 15:04 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat dachten ze bij Porsche AG eerst ook
_________________________________________ Got coffee?
|
26 mei 2006 15:06 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ja binnenkort heb je een echte instrumentmaker nodig om de keerringen te kunnen plaatsen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 mei 2006 15:08 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Nadat de boxster bij auto hoogenboom is geweest toch nog een second opinion gevraagd omdat er volgens hoogenboom een aantal punten aandacht verdienden.
Nu is mijn vraag: wanneer dient de keerring vervangen te worden?
Bij hoogenboom gaven ze aan dat dit diende te gebeuren terwijl de garage in Mijdrecht aangaf dat de auto keurig droog is en de ring dus niet vervangen dient te worden.
Iemand tips?
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
Laatst bijgewerkt door roenkie op 14 jun 2006 17:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 jun 2006 20:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zolang de auto droog is lekker laten voor wat het is.
Ook licht doorzweten is niet echt een probleem. Maar op het moment dat er flinke druppels onder je auto liggen word het tijd eens aan een nieuwe keering te denken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 jun 2006 21:16 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
12 jun 2006 21:24 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Hoogenboom heeft de motor niet open gehad voor de prijsopgave terwijl de garage in Mijdrecht duidelijk aangaf dat hij pas prijsopgave kon doen als hij de motor gezien had.
Nog een paar punten van verschil tussen beide garages: Hoogenboom wilde wel de keerring vervangen, verder wilden ze de remschijven en blokken vervangen omdat er volgens hun zelfs een hap uit 1 van de blokken was.
De nokkenassen moeten volgens beide garages vervangen worden, is inmidddels gebeurd.
Verder gaven ze in Mijdrecht aan dat de bobines en een aantal labda-sondes vervangen moesten worden maar dat het hele remsysteem en de krukas-keerring prima in orde waren.
Al met al vind ik de verschillen vrij opmerkelijk, ook omdat Hoogenboom het over een totaalprijs van rond de €6000 had (omdat ze natuurlijk meer vervangen) en de kosten nu rond de € 4000 uitkomt. Beide bedragen zijn trwns wel incl. 100.000 lm beurt
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
Laatst bijgewerkt door roenkie op 14 jun 2006 17:50, in totaal 2 keer bewerkt.
|
13 jun 2006 11:36 |
|
|
John
Cayenne
|
Nou ben ik niet technisch.....maar mis ik iets van Porsche........das toch een dieselding?
Verder die garage in Zwijndrecht, zijn dat Porscherakkers????, ik ken ze niet.
Rij is naar Bodegraven, het dichtst bij jouw in de buurt, Johan van de Gugten geeft zeker een second opinion en raad wat te doen.
Ik zou een krukaskeering alsmede een grote beurt bij een specialist laten uitvoeren. (onafhankelijk of officieel)
Een lekkende krukaskeering kan soms nog geclaimd worden bij Porsche AG.
|
13 jun 2006 12:03 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Mag ik een ieder die dit draadje aan het door worstelen is nog even wijzen op deze :
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=9221
Dit gaat namelijk geheel over de nieuwere Porsches !!!
|
14 jun 2006 9:23 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Voor een relatief jonge auto vind ik ook het "licht doorzweten", waaronder ik een lichte lekkage versta, niet acceptabel. Ik kan me niet voorstellen dat je dan alleen maar gaat zitten wachten tot de auto meer olie gaat lekken, want dat houdt jouw insteek in feite in. Bij mij is de nieuwste generatie keerring door Pon geïnstalleerd, hoewel ter plaatse de moter niet noemenswaardig vettig was
|
14 jun 2006 9:38 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Sorry John, was duidelijk nog niet wakker gister... heb het meteen aangepast
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
14 jun 2006 14:04 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Auto terug en rijdt weer als een..zonnet.. ehh trei.. naja als een Porsche
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
15 jun 2006 15:56 |
|
|
tumtum
Ex - Boxster 2.7Apeldoorn
|
Ik bedacht mij ineens dat alle ophef rond de krukaskeerring ineens opgehouden is.
Wordt het niet meer gemeld omdat we het nu zo onderdehand wel weten of komt het niet meer voor? (kan ik me nauwelijks voorstellen )
Overigens is mijn Boxster gelukkig nog steeds kurk droog nadat Erwin hem onder handen heeft genomen.
Ben benieuwd of het nog steeds zo vaak voorkomt en of er al meer ervaringen zijn over de nieuwste keerring (voor de zoveelste keer begreep ik dat Porsche het nu 'echt' opgelost had door middel van weer een nieuwe '997' keerring)
|
10 sep 2006 9:59 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het komt vast nog wel voor, maar omdat DE oplossing er nu eindelijk is met de laatste versie van de keerring, is het niet zo spannend meer om te melden.
Want het grootste issue met dit probleem was steeds dat er geen afdoende oplossing voor was, en niet de lekkage op zich
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 sep 2006 10:48 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Maar even voor MIJN duidelijkheid,(ben overgestapt naar een 996) mijn p heeft geen verleden met een lekkage van de krukaskeering , (heb daar extra op gelet en ook gevraagt bij akk) heb ik nog kans op dat probleem of is dat na 8 jaar min of meer uitgesloten?
mis toch wel het geluidje
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
11 sep 2006 18:45 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Vind je het geluid van je 996 minder dan van een ouwe luchtkoeler, bedoel je dat?
|
11 sep 2006 18:57 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
OF TOPIC het geluid van een klasieke 911 bv een 3,2 zoals ik gahad heb , zit niet in een 996.
Maar ik was weer toe aan wat luxe.
Je kan ook niet alles hebben.
Overigens motorisch was de 3.2 perfect
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
11 sep 2006 20:11 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
<OFF-TOPIC>
Is prima op te lossen met een andere uitlaat!
</OFF-TOPIC>
|
11 sep 2006 20:54 |
|
|