Auteur |
Bericht |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bedankt Wim.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 feb 2007 20:25 |
|
|
Dannis77
911 Targa 3.0Asten-Ommel
|
Als wij onze 3.0 Targa van 1976 starten, dan loopt hij ook vrij onregelmatig. Ik moet dan de eerste 30 sec. niet het gaspedaal of de handgas gebruiken, want dan slaat hij meteen af.
Wacht ik gewoon even, dan draait hij wel met een ietwat onregelmatig toerental, maar gaat naar verloop steeds beter lopen. Als hij warm is, hoor je hem nog wel lichtjes van toerental wisselen, maar hij rijdt dan verder super.
Ps> Moet een 3.0 na het koud starten niet eerst automatisch in een verhoogd toerental lopen?
|
09 jul 2007 17:38 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ik heb er ook een tijdje last van gehad, maar het is vanzelf over gegaan na een lange rit. Geen idee wat het was. Bij mij deed die het niet alleen bij koude motor, maar constant bij stationair draaien. Ik heb het nog een keer heel erg gehad toen ik mijn lichten aan had laten staan, accu leeg was, en ging starten met startkabels. Het leek alsof het motormanagement kompleet van slag was; toerental ging naar 2000rpm, viel weer helemaal weg en klom weer opnieuw. Na een stukje rijden deed die weer normaal. Dat Wynn's injectiecleaner lijkt me wel een goed idee van Wim, ga ik ook proberen.
|
13 jul 2007 17:20 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
koudloopregeling
Ik heb ook een probleem dat wanneer je met koud weer start hij steeds afslaat. Dit stopt als je meteen wegrijdt en na ca. 20 sec hem wel stationair kunt laten lopen. Hij heeft ca. 5 maanden bij de verkoper stil gestaan. Kan het injectiesysteem van mijn 964 C4 verstopt zijn. Hij loopt verder erg goed.
Ernest
|
13 sep 2007 21:55 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
Er zijn volgens mij 3 zaken die worden geregeld bij de koude start.
de koude startverrijking bestaande uit een koude start verstuiver die gekoppeld is aan een themotijdschakelaar. Deze voorziening zorgt dat de motor beter aanslaat.
Dan is er een warmdraairegeling. Deze zorgt voor een betere stationaire loop in de warmdraaifase. Deze wordt ook geregeld door de motortemperatuur.
Er is ook een extra luchtschuif die zorgt voor een beter stationair toerental.
Al deze zaken worden geregeld via de motortemperatuur. Dus als motor warm geen problemen meer. Als men direkt wegrijd ook geen probleem.
Ik denk dat je het in 1 van deze drie zaken moet zoeken.
deze zaken zijn van toepassing op de mechanische K-jetronic.
Ron
_________________________________________ no guts, no glory
|
13 sep 2007 22:42 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Hebben de vroege 964c2 en c4 niet iets van de voorloper van een lambdasonde?? , en zou dat een probleem kunnen zijn??
Is volgens mij niks meer dan een dun draadje wat temperatuur meet, dit doorgeeft aan de comp. en dan een bepaalde afstelling doorgeeft aan de centrale comp. van de auto, als dit dus niet klopt/ die sonde dus kapot is, krijg je foute waardes en loopt de auto dus niet goed.................
uhmmmmmm het is maar een hersenspinsel, en wie weet heb ik het wel helemaal verkeerd....................
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
14 sep 2007 1:16 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Ron bedankt.
Inmiddels start hij OK. MOgelijk lag het aan de peilstok van de olie die ca. 1 cm uitstak. Losse oliedop schijnt ook dit soort problemen te geven. Nu starten zonder gas geven en loopt ie bijna 1000 toeren en valt hij niet stil. Ook even nieuwe excellium 98 benzine erin en schoon geblazen. Mogelijk heeft alles bij elkaar geholpen. Groeten
|
14 sep 2007 21:32 |
|
|
de vos
964 c4 1989zeist
|
hallo
ik heb een 964 van 89, stationair loopt hij zeer onregelmatig ook met warme motor, en een veel te hoog co, heel af en toe start hij ook lastig en moet dan lang doorstarten.
heeft iemand een idee ??? en mijn kat is leeg, kan dat er mee te maken hebben ??
groeten rinke
|
18 okt 2007 21:35 |
|
|
schoones
|
heb zelfde euvel gehad bij een sc uit '83. oorzaak bleek uiteindelijk valse aanzuiglucht mbt k-jet te zijn agv los slangetje.
groet
|
19 okt 2007 12:26 |
|
|
kalao7845
911 3.2l
|
ik heb dit stotteren ook als ik start met mijn 3.2 van 83. en na 10sec is het weg.
ik dacht dat dit een soort automatische shoke was ....
|
19 okt 2007 19:14 |
|
|
acoertjens
930Breda
|
zagen
Hallo, ik heb hetzelfde gehad bij een SC 1980, bij deze auto was het de rubberen balg boven op de brandstof-fabriek, daar zat een klein scheurtje in, deze heb ik vervangen , de luchtweger weer af gesteld ( dit moet dan wel gebeuren om dat de lucht / brandstof verhouding anders wordt ) en het probleem was over.
Mvg. Ad Coertjens
_________________________________________ Porsche 911/930/3.3/1986
|
20 okt 2007 17:19 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Dat jouw katalysator leeg gehaald is heeft niks met de stationairloop van jouw auto te maken.
Hoe weet jij dat het CO te hoog is? Gemeten?
Als het CO echt te hoog is kan het bijvoorbeeld zijn dat de lambdasonde defect is of niet aangesloten. ( stekker los)
Ook komt een defecte cilinderkoptemperatuurvoeler wel eens voor.
Ik ga er vanuit dat de luchthoeveelheids meter naar behoren werkt en niet versteld is of een zwaar punt heeft en daardoor niet terug komt in de 0 stand.
Erwin.
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
20 okt 2007 22:45 |
|
|
acoertjens
930Breda
|
zagen
Hallo,
Heeft een Europesche Porsche SC een lambdasonde, dat wist ik niet, die ik had was van 1980 , die had er geen, dus ook geen komputer ?????
Ad Coertjens
_________________________________________ Porsche 911/930/3.3/1986
|
21 okt 2007 19:57 |
|
|
GY
|
motortoerental
mijn toerental van 993 van '94 gaat bij koude start eerst naar 2100 toeren met een ratelend kort geluidje om dan te zakken naar 1000 t/M .
Probleem?
|
25 okt 2007 20:51 |
|
|