Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:48

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
olie in de warmtewisselaar en voordemper 3.0 SC 
Auteur Bericht
Bericht 
niet willen begrijpen, jij loopt te verkondigen dat ik in de andere draad naar deze draad verwees, en das gewoon geen waar

als je wil lopen blaten over iets, zorg dan tenminste dat je de juiste dingen loopt te quoten

ik ga hier niet lopen verontschuldigen voor iets wat ik niet zei, enkel om dat jij niet juist leest.

26 sep 2007 15:56
Bericht 
TJJ911 schreef:
Misschien kun je hier ook 'ns naar kijken: Als je olie terugloop buisjes lekken (de afdichtingen - rubberen o-ring) dan kan de olie ook op je warmte wissellaar terecht komen en vervolgens misschien door een gaatje IN de warmte wisselaar.
Dit zijn de pijpjes direct onder je cylinders (6 stuks) kun je relatief makkelijk vervangen door deelbarse versie zonder het blok de demonteren. Succes met het oplossen van je probleem.

uhhh volgens mij 4 stuks hoor.

26 sep 2007 17:47
Bericht 
TJJ911 schreef:
Misschien kun je hier ook 'ns naar kijken: Als je olie terugloop buisjes lekken (de afdichtingen - rubberen o-ring) dan kan de olie ook op je warmte wissellaar terecht komen en vervolgens misschien door een gaatje IN de warmte wisselaar.
Dit zijn de pijpjes direct onder je cylinders (6 stuks) kun je relatief makkelijk vervangen door deelbarse versie zonder het blok de demonteren. Succes met het oplossen van je probleem.

op zich geen slechte denkpiste
er zijn wel kieren in de aansluiting van het warmte wisselaar buitenmetaal, op de buizen van de uitlaat

zeker die van Porsche(dansk) hebben daar nogal wat ruimte , SSI's veel minder...

Detail foto van een SSI
Afbeelding

Detail foto van een Dansk
Afbeelding

deze zijn wel van het oude type, SC's hebben iets andere warmtewisselaars

maar ik begrijp van SVM , dat de olie, IN de uitlaat zat, niet in de warmtewisselaar behuizing? en dat kan enkel via de kop , uitlaat poort gebeuren, toch zeker niet zolang de uitlaat pakkingen op de kop/uitlaat goed zijn, wat heel duidelijk zou opvallen qua geluid als dat niet zo zou zijn

svm, kun je dit bevestigen? olie zat toch wel in de uitlaat spaghetti, niet in de wartewisselaar errond?

26 sep 2007 19:58
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
idd IN de warmtewisselaar.

Ga morgen uitlaat eens volledig demonteren, als ik de warmtewisselaars los krijg ten minste.

26 sep 2007 20:46
Profiel
Bericht 
svm schreef:

Ga morgen uitlaat eens volledig demonteren, als ik de warmtewisselaars los krijg ten minste.

eeh, IN de uitlaatspaghetti die in de wartewisselaar zit,
of IN de warmtewisselaar die rond de spaghetti zit
sorry, maar das wel een belangerijk detail

letterlijk zit het namelijk altijd in de warmtewisselaar

26 sep 2007 20:48
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
svm schreef:

in de uitlaat dus !

26 sep 2007 20:49
Profiel
Bericht 
ah,
cool, want anders zou ik zelf de boel niet demonteren , beetje veel werk om een extern lek op te sporen :D

26 sep 2007 20:51
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
vandaag warmtewisselaars gedemonteerd. Is vlot verlopen, geen overgedraaide moeren of afgebroken tapeind.

De uitlaat van 2de en 3de cilinder was heel vet (olie). Ik heb 's morgens alles eens goed opgekuist met brake cleaner en tegen de late namiddag kon ik een oliedruppel zien te hoogte van de klepsteel. De olie komt dus wel degelijk via de klepgeleider naar de uitlaat.
De olie zat enkel in de linkse warmtewisselaar, de rechtse stond kurkdroog.

De motor wordt één van de dagen uit de wagen gehaald en ga alle pakkingen vervangen. Dit is wel nodig want de motor heeft op verschillende plaatsjes last van licht olieverlies. Als de cilinderkoppen er af zijn kan ik evengoed de zuigerveren ook eens controleren, dan ben ik zeker dat alles in orde is.
Mijn wagen moet pas tegen volgende zomer klaar zijn, dus ik heb nog wat tijd. Ik heb er een goed gevoel bij dat alles in orde komt.

bedankt aan iedereen om te reageren op mijn topic.

27 sep 2007 19:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Succes met de klus. :wink:

28 sep 2007 14:58
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2